eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Tesla 3 - autonomia w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 105

  • 91. Data: 2019-06-05 10:25:09
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-04 o 23:32, kk pisze:
    > On 2019-06-04 20:40, T. wrote:
    >> W dniu 2019-06-03 o 22:02, kk pisze:
    >>> On 2019-05-31 12:51, T. wrote:
    >>>> W dniu 2019-05-31 o 01:10, kk pisze:
    >>>>> On 2019-05-30 19:13, T. wrote:
    >>>>>> W dniu 2019-05-30 o 00:26, kk pisze:
    >>>>>>> On 2019-05-29 10:00, T. wrote:
    >>>>>>>> W dniu 2019-05-27 o 21:38, kk pisze:
    >>>>>>>>> On 2019-05-27 09:26, WS wrote:
    >>>>>>>>>> On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
    >>>>>>>>>>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
    >>>>>>>>>>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
    >>>>>>>>>>> wygodniej lub księgowym taniej.
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np.
    >>>>>>>>>> czerwonego swiatla radar/lidar nie zglosi ;)
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> V2X
    >>>>>>>> Tu macie w 100% samochody autonomiczne gwarantujące niemal
    >>>>>>>> bezwarunkowe bezpieczeństwo. Jadą oddalone jeden od drugiego o
    >>>>>>>> 30 cm i nie grozi im stłuczka, a kierowcy - śmierć. Poruszają
    >>>>>>>> się ponad 100 km/godz.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> https://st2.depositphotos.com/2927537/10609/i/950/de
    positphotos_106099306-stock-photo-transporting-cars-
    by-rail.jpg
    >>>>>>>>
    >>>>>>>
    >>>>>>> Skoro już pociągi pokazujesz to ... jeden wagon jedzie za drugim
    >>>>>>> bez odstępów.
    >>>>>>
    >>>>>> Żarty żartami, ale uważam, że za jakiś czas wzdłuż autostrad będą
    >>>>>> jakieś kable w jezdni które będą prowadziły auta jak po sznurku -
    >>>>>> taka półautonomia. I wtedy uformują się właśnie pociągi drogowe,
    >>>>>> choć nie połączone. Będzię się "wbijało" w ciurek aut na jednym
    >>>>>> pasie, załączało automat z tempomatem i jazda bez trzymanki
    >>>>>> (dosłownie). Sądzę, że jest to do ogarnięcia bardzo małym kosztem
    >>>>>> - tempomaty adaptacyjne są, jakiś odbiornik w aucie, który będzie
    >>>>>> reagował na zakręty i tyle.
    >>>>>> T.
    >>>>>
    >>>>> Do czego te kable?
    >>>> Do prowadzenia auta jak po sznurku bez drogich urządzeń typu Lidar
    >>>> czy kamery z softem. Sądzę, że możliwe będzie nawet doposażanie
    >>>> starszych aut w takie systemy.
    >>>
    >>> Ale kamera śledząca linie ograniczające jest tania a nie droga.
    >>>
    >>>
    >>>> No chyba że hyperloop (transport aut) wszystko załatwi. :-)
    >>>
    >>> No widzisz, i to jest prawie realna koncepcja.
    >>>
    >> Mam taką kamerkę od chińczyków - wyłączyłem funkcje ostrzegania o
    >> zmianie pasa.
    >
    > Kamerę do autonomii? Fiu fiu
    >
    >> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest breja
    >> pośniegowa?
    >
    > Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na jednym.
    >
    >> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli - to
    >> za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >
    > A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich ile?

    A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami do
    wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w asfalcie i
    to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    T.


  • 92. Data: 2019-06-05 10:46:36
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 10:25, T. pisze:

    >>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>> breja pośniegowa?
    >>
    >> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
    >> jednym.
    >>
    >>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli -
    >>> to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>
    >> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich ile?
    >
    > A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    > Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    > wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    > wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    > poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    > Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami do
    > wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w asfalcie i
    > to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    > T.

    Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    Kamery to podstawa.
    Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.

    Cały czas mam na myśli autonomię.

    Robert


  • 93. Data: 2019-06-05 13:07:53
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 10:46, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 2019-06-05 o 10:25, T. pisze:
    >
    >>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>>> breja pośniegowa?
    >>>
    >>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
    >>> jednym.
    >>>
    >>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli -
    >>>> to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>>
    >>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich ile?
    >>
    >> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    >> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    >> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    >> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami do
    >> wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w asfalcie
    >> i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    >> T.
    >
    > Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    > Kamery to podstawa.
    > Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    > dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
    >
    > Cały czas mam na myśli autonomię.
    >


    A ja nie - tylko jazdę w sznurku aut możliwie jeden blisko drugiego z
    identyczną prędkością. To dwa różne systemy. Tak jak mamy koleje obok
    autostrad.
    T.


  • 94. Data: 2019-06-05 13:15:49
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 10:46, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 2019-06-05 o 10:25, T. pisze:
    >
    >>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>>> breja pośniegowa?
    >>>
    >>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
    >>> jednym.
    >>>
    >>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli -
    >>>> to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>>
    >>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich ile?
    >>
    >> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    >> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    >> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    >> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami do
    >> wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w asfalcie
    >> i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    >> T.
    >
    > Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    > Kamery to podstawa.
    > Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    > dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
    >
    > Cały czas mam na myśli autonomię.
    >
    > Robert
    Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
    https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
    Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
    obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
    Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
    grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje pewnie
    miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
    Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
    istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty. Rolę
    "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to być
    realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
    I kolejna uwaga - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
    więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
    (indukcyjne lub przewodowe).
    T.


  • 95. Data: 2019-06-05 13:35:16
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-05 o 13:15, T. pisze:

    >>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>>>> breja pośniegowa?
    >>>>
    >>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
    >>>> jednym.
    >>>>
    >>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli -
    >>>>> to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>>>
    >>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich ile?
    >>>
    >>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    >>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    >>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    >>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami do
    >>> wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w asfalcie
    >>> i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    >>> T.
    >>
    >> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    >> Kamery to podstawa.
    >> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    >> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
    >>
    >> Cały czas mam na myśli autonomię.
    >>
    >> Robert
    > Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
    > https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
    > Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
    > obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
    > Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
    > grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje pewnie
    > miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
    > Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
    > istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty. Rolę
    > "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to być
    > realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
    > I kolejna uwaga  - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
    > więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
    > (indukcyjne lub przewodowe).

    Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
    kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
    A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do naszego.
    Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
    metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
    warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.


    Pozdrawiam


  • 96. Data: 2019-06-05 14:24:24
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 13:35, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-06-05 o 13:15, T. pisze:
    >
    >>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>>>>> breja pośniegowa?
    >>>>>
    >>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
    >>>>> jednym.
    >>>>>
    >>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli
    >>>>>> - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>>>>
    >>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich
    >>>>> ile?
    >>>>
    >>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    >>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    >>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    >>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami
    >>>> do wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w
    >>>> asfalcie i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    >>>> T.
    >>>
    >>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    >>> Kamery to podstawa.
    >>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    >>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
    >>>
    >>> Cały czas mam na myśli autonomię.
    >>>
    >>> Robert
    >> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
    >> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
    >> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
    >> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
    >> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
    >> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje
    >> pewnie miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
    >> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
    >> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty.
    >> Rolę "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to
    >> być realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
    >> I kolejna uwaga  - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
    >> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
    >> (indukcyjne lub przewodowe).
    >
    > Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
    > kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
    > A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do naszego.
    > Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
    > metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
    > warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
    >
    >
    > Pozdrawiam
    Chyba jednak nie widziałeś, jak się montuje pętli indukcyjnych w
    asfalcie... :-)
    Nacina się kantówką rowek na głębokość ze 2 cm góra, układa przewód i
    zalewa smołą. Robi się to także na już istniejących skrzyżowaniach,
    przejściach dla pieszych...
    T.


  • 97. Data: 2019-06-05 14:35:45
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 13:35, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-06-05 o 13:15, T. pisze:
    >
    >>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>>>>> breja pośniegowa?
    >>>>>
    >>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
    >>>>> jednym.
    >>>>>
    >>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli
    >>>>>> - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>>>>
    >>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich
    >>>>> ile?
    >>>>
    >>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    >>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    >>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    >>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami
    >>>> do wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w
    >>>> asfalcie i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    >>>> T.
    >>>
    >>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    >>> Kamery to podstawa.
    >>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    >>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
    >>>
    >>> Cały czas mam na myśli autonomię.
    >>>
    >>> Robert
    >> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
    >> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
    >> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
    >> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
    >> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
    >> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje
    >> pewnie miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
    >> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
    >> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty.
    >> Rolę "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to
    >> być realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
    >> I kolejna uwaga  - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
    >> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
    >> (indukcyjne lub przewodowe).
    >
    > Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
    > kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
    > A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do naszego.
    > Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
    > metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
    > warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Tu masz przykład, jak to się robi:
    https://www.youtube.com/watch?v=8xn4lWo9wkg

    Jeśli to się robi na dłuższym odcinku to tarcza jest na podwoziu, a do
    zalewania używa się tzw. zalewarki szczelin. Nie robi się tego ręcznie.
    Być może są już do tego maszyny, które robią to wszystko od A do Z,
    włącznie z układaniem kabla.
    Tą technologią posługuje się wiele firm w Polsce, chyba jednak nie ma u
    nas firmy zajmującej się analizą obrazu pod kątem autonomii samochodów :-)
    T.


  • 98. Data: 2019-06-05 14:49:18
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-05 o 14:24, T. pisze:

    >>>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>>>>>> breja pośniegowa?
    >>>>>>
    >>>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się
    >>>>>> na jednym.
    >>>>>>
    >>>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli
    >>>>>>> - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>>>>>
    >>>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich
    >>>>>> ile?
    >>>>>
    >>>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    >>>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    >>>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    >>>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami
    >>>>> do wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w
    >>>>> asfalcie i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    >>>>> T.
    >>>>
    >>>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    >>>> Kamery to podstawa.
    >>>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    >>>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
    >>>>
    >>>> Cały czas mam na myśli autonomię.
    >>>>
    >>>> Robert
    >>> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
    >>> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
    >>> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
    >>> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
    >>> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje
    >>> pewnie miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
    >>> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
    >>> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty.
    >>> Rolę "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to
    >>> być realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
    >>> I kolejna uwaga  - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
    >>> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
    >>> (indukcyjne lub przewodowe).
    >>
    >> Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
    >> kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
    >> A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do
    >> naszego.
    >> Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
    >> metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
    >> warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
    >>
    >>
    >> Pozdrawiam
    > Chyba jednak nie widziałeś, jak się montuje pętli indukcyjnych w
    > asfalcie... :-)
    > Nacina się kantówką rowek na głębokość ze 2 cm góra, układa przewód i
    > zalewa smołą. Robi się to także na już istniejących skrzyżowaniach,
    > przejściach dla pieszych...

    Chyba jednak nie masz pojęcia ile kosztuje metr położenia takiego kabla.


    Pozdrawiam


  • 99. Data: 2019-06-05 14:52:23
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-05 o 14:35, T. pisze:

    >> Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
    >> metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
    >> warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
    >>
    >>
    >> Pozdrawiam
    >
    > Tu masz przykład, jak to się robi:
    > https://www.youtube.com/watch?v=8xn4lWo9wkg
    >
    > Jeśli to się robi na dłuższym odcinku to tarcza jest na podwoziu, a do
    > zalewania używa się tzw. zalewarki szczelin. Nie robi się tego ręcznie.
    > Być może są już do tego maszyny, które robią to wszystko od A do Z,
    > włącznie z układaniem kabla.
    > Tą technologią posługuje się wiele firm w Polsce, chyba jednak nie ma u
    > nas firmy zajmującej się analizą obrazu pod kątem autonomii samochodów :-)

    I dlatego sugeruje nie podniecać się bez sensu tylko poczekać aż
    bogatsi pokażą co będzie tańsze, skuteczne i bezpieczne.
    Mamy tani i szybki internet, mamy tanią i dobrą kablówkę więc
    poczekajmy na skuteczny i tani system prowadzenia pojazdów
    zamiast ładować pieniądze już dziś w coś niesprawdzonego. ;-)


    Pozdrawiam


  • 100. Data: 2019-06-05 15:58:30
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 5, 2019 at 10:25:16 AM UTC+2, T. wrote:

    > Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    > wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    > wzmacniacz.

    + koszt "niezbednych" certyfikatow ;)

    a tak powaznie to jakies sensowne zabezpieczenia, zeby np. nie dalo sie na wiadukcie
    podpiac kawalka drutu i spuscic na dol ;), bo przy takim systemie to bedzie
    masakra...



strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: