  • 21. Data: 2017-08-24 18:10:49
    Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > Czyli straty rosna.
    >
    > Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu
    > szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
    > A moze nie ?

    > Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)
    >
    > Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie.
    > Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc
    > inna niz w drugim.
    > OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo.
    >
    > Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ?
    > A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies

    Na tych zdjęciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujący, w
    podobnej obudowie do silnika.

  • 22. Data: 2017-08-25 11:33:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)

    >Na tych zdjęciach był jeden silnik i obok niego falownik nim
    >sterujący, w
    >podobnej obudowie do silnika.

    W okraglej obudowie ?
    Dziwne to troche, sam wiesz, ze plytki lubia byc prostokatne, a
    radiatory zebrowane.

    J.

  • 23. Data: 2017-08-25 13:24:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-25 o 11:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup

    > W okraglej obudowie ?
    > Dziwne to troche, sam wiesz, ze plytki lubia byc prostokatne, a
    > radiatory zebrowane.

    A jednak. Też mnie to zmyliło.
    https://evannex.com/blogs/news/35045701-reverse-engi
    neering-a-tesla-drivetrain
    https://youtu.be/3SAxXUIre28?t=4m1s

    Robert

  • 24. Data: 2017-08-31 22:40:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 24 Aug 2017 15:50:51 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu
    > szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
    > A moze nie ?

    Kiedyś to w ogóle hitem miały być silniki reluktancujne. Mój prof. od
    maszyn elektrycznych prorokowal, że to będą właśnie silniki pojazdów
    elekt.

    --
    Marek