eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Tesla cd...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 21. Data: 2017-06-25 14:12:48
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 11:44, J.F. pisze:
    >
    > Trzeba by jeszcze odzyskiwac energie przy hamowaniu.
    > O ile wiem - to sie bardzo rzadko robi, byc moze wcale.

    Jak najbardziej się stosuje. W sieciach, gdzie tramwaje jeżdżą jeden za
    drugim - jak w Warszawie czy innych dużych miastach - łatwo znaleźć
    odbiorcę tak odzyskanej energii. Ale nie mam pojęcia, ile procent się
    dzięki temu oszczędza.

    Tesla też "hamuje prądnicą", jak zdejmiesz nogę z gazu.

    MJ


  • 22. Data: 2017-06-25 14:23:30
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2017 o 14:12, Michał Jankowski pisze:

    > Jak najbardziej się stosuje. W sieciach, gdzie tramwaje jeżdżą jeden za
    > drugim - jak w Warszawie czy innych dużych miastach - łatwo znaleźć
    > odbiorcę tak odzyskanej energii. Ale nie mam pojęcia, ile procent się
    > dzięki temu oszczędza.

    Własnie wbrew pozorom nie tak łatwo. Pamiętam, że kiedyś (dawno temu)
    czytałem jakąś analizę i... wyszło że w poniżej 10% hamowań
    elektrodynamicznych napędzało coś innego niż rezystory na dachu. Problem
    był w znalezieniu "biorcy". Chyba że przy modernizacji sieci umożliwili
    przepływ energii między odcinkami izolowanymi, bo jak nie to dalej słabo
    będzie.

    W sumie ciekawe jak to w metrze i na kolei wypada, bo dawno się nie
    interesowałem, a sieć trakcyjną modernizowali ostro.

    > Tesla też "hamuje prądnicą", jak zdejmiesz nogę z gazu.

    Tak - trzeba to wziąć pod uwagę - jak pisałem -być może wychodzi, że
    emisja CO2 z tesli zasilanej węglem jest jednak porównywalna ze
    spaliniakiem.

    Shrek


  • 23. Data: 2017-06-25 14:45:52
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>


    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:oilkmo$ecn$1@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 24.06.2017 o 13:55, Sebastian Biały pisze:
    >
    >> Wyprodukowanie baterii generuje CO2 ale w przeciwieństwie do samochodów
    >> spalinowych mozna je przechwycić na miejscu.
    >
    > CO2 się filtruje i przechwytuje? Nie wydaje mnie się;) I co z niego
    > robią - węgiel i zakopują pod ziemią dla przyszłych pokoleń? ;)
    >

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sekwestracja_dwutlenku
    _w%C4%99gla

    Najpowszechniejszą metodą jest podziemne składowanie dwutlenku węgla, po
    jego zatłoczeniu pod ziemię. Jako miejsce składowania może posłużyć pole
    naftowe, pole gazowe, pozabilansowe pokłady węgla. Pułapki fizyczne i
    geochemiczne zapobiegają wydostaniu się CO2 na powierzchnię. Zatłaczanie CO2
    w pole naftowe powoduje zwiększenie wydobycia. W Stanach Zjednoczonych około
    30 do 50 milionów ton gazu jest wtryskiwane w skały ubogie w ropę.


    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl


  • 24. Data: 2017-06-25 15:06:39
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 25 czerwca 2017 14:23:31 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    http://www.msf-technik.de/pl/produkty/energy-recover
    y-system-ers/


  • 25. Data: 2017-06-25 15:10:44
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2017 o 15:06, s...@g...com pisze:
    > W dniu niedziela, 25 czerwca 2017 14:23:31 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
    >
    > http://www.msf-technik.de/pl/produkty/energy-recover
    y-system-ers/


    Moc: Moc szczytowa 5 kW - do oświetlenia tramwaju?

    Shrek


  • 26. Data: 2017-06-25 15:14:39
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2017 o 14:45, tck pisze:

    > . W Stanach
    > Zjednoczonych około 30 do 50 milionów ton gazu jest wtryskiwane w skały
    > ubogie w ropę.

    Podczas gdy produkcja wynosi 6000 milionów ton za 2014. Czyli pół
    procenta. Czyli nic.

    Shrek.


  • 27. Data: 2017-06-25 15:22:38
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 14:23, Shrek pisze:
    > W dniu 25.06.2017 o 14:12, Michał Jankowski pisze:
    >
    >> Jak najbardziej się stosuje. W sieciach, gdzie tramwaje jeżdżą
    >> jeden za drugim - jak w Warszawie czy innych dużych miastach -
    >> łatwo znaleźć odbiorcę tak odzyskanej energii. Ale nie mam pojęcia,
    >> ile procent się dzięki temu oszczędza.
    >
    > Własnie wbrew pozorom nie tak łatwo. Pamiętam, że kiedyś (dawno temu)
    > czytałem jakąś analizę i... wyszło że w poniżej 10% hamowań
    > elektrodynamicznych napędzało coś innego niż rezystory na dachu.
    > Problem był w znalezieniu "biorcy".

    Tramwaje mają amperomierz, wiele razy widziałem wskazania ujemne. Ale
    ile to jest procent, to pojęcia nie mam.

    > W sumie ciekawe jak to w metrze i na kolei wypada, bo dawno się nie
    > interesowałem, a sieć trakcyjną modernizowali ostro.

    Metro na drugiej linii miało mieć akumulatory przy stacjach, nie wiem,
    czy to weszło. Na pierwszej linii to działa tylko jeśli jest pod ręką
    drugi pociąg potrzebujący energii - jak w tramwaju.

    MJ


  • 28. Data: 2017-06-25 18:27:08
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2017 o 15:22, Michał Jankowski pisze:

    >> Własnie wbrew pozorom nie tak łatwo. Pamiętam, że kiedyś (dawno temu)
    >> czytałem jakąś analizę i... wyszło że w poniżej 10% hamowań
    >> elektrodynamicznych napędzało coś innego niż rezystory na dachu.
    >> Problem był w znalezieniu "biorcy".
    >
    > Tramwaje mają amperomierz, wiele razy widziałem wskazania ujemne.

    Ale nie wiesz w co to idzie. A jak już pisałem (jakiś czas temu to było
    więc mogło się zmienić) najczęściej szło w opornik na dachu.

    >> W sumie ciekawe jak to w metrze i na kolei wypada, bo dawno się nie
    >> interesowałem, a sieć trakcyjną modernizowali ostro.
    >
    > Metro na drugiej linii miało mieć akumulatory przy stacjach, nie wiem,
    > czy to weszło.

    Ale takie trakcyjne? Wow.

    > Na pierwszej linii to działa tylko jeśli jest pod ręką
    > drugi pociąg potrzebujący energii - jak w tramwaju.

    Ale chodzi mi o to, czy można przesyłać energię między odcinkami, ale
    jak popatrzyłem to jednak nie - to prawie nigdy nie zadziała.

    Shrek


  • 29. Data: 2017-06-25 18:59:10
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 18:27, Shrek pisze:
    > W dniu 25.06.2017 o 15:22, Michał Jankowski pisze:
    >
    >>> Własnie wbrew pozorom nie tak łatwo. Pamiętam, że kiedyś (dawno temu)
    >>> czytałem jakąś analizę i... wyszło że w poniżej 10% hamowań
    >>> elektrodynamicznych napędzało coś innego niż rezystory na dachu.
    >>> Problem był w znalezieniu "biorcy".
    >>
    >> Tramwaje mają amperomierz, wiele razy widziałem wskazania ujemne.
    >
    > Ale nie wiesz w co to idzie. A jak już pisałem (jakiś czas temu to było
    > więc mogło się zmienić) najczęściej szło w opornik na dachu.
    >

    Nie, ten amperomierz pokazuje prąd z/do sieci, nie do oporników.

    >>> W sumie ciekawe jak to w metrze i na kolei wypada, bo dawno się nie
    >>> interesowałem, a sieć trakcyjną modernizowali ostro.
    >>
    >> Metro na drugiej linii miało mieć akumulatory przy stacjach, nie wiem,
    >> czy to weszło.
    >
    > Ale takie trakcyjne? Wow.

    Superkondensatory. 40 MJ.
    https://www.youtube.com/watch?v=xYoi5HIFfps

    MJ



  • 30. Data: 2017-06-25 19:10:18
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2017 o 18:59, Michał Jankowski pisze:

    >>> Metro na drugiej linii miało mieć akumulatory przy stacjach, nie wiem,
    >>> czy to weszło.
    >>
    >> Ale takie trakcyjne? Wow.
    >
    > Superkondensatory. 40 MJ.
    > https://www.youtube.com/watch?v=xYoi5HIFfps

    Ciekawe, ale wychodzi na to, że na jednej stacji.

    Shrek

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: