  • 31. Data: 2016-07-04 22:45:34
    Temat: Re: Tesla - wypadek
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-07-04 15:40, Shrek pisze:

    > Na szczęście "człowiek który zawierzyła
    > Tesli" nie zabił nikogo więcej - ale to kwestia czasu:(

    I tak na przebieg tesli na autopilocie (130 milonow mil) to 1 zabity
    jest znacznie lepiej niz srednia dla USA (94 milionow mil):
    http://www.extremetech.com/extreme/231097-tesla-reco
    rds-its-first-autopilot-fatal-crash-nhtsa-opens-inve
    stigation
    Wiec i tak bezpieczniej jest jechac tesla niz zwyklym samochodem.
    Do tego podobne wypadki do tego ktory sie zdarzyl w Tesli zdarzaja sie
    od wielu lat i jakos nie daje sie ich skutecznie wyeliminowac a w Tesli
    jezeli poprawia soft to podbny wypadek nie powinien sie powtorzyc.
    Cos jak w samolotach pasazerskich. M.in. dzieki automatyzacji ktora
    eliminuje rutynowe bledy pilotow poprawilo sie bezpieczenstwo lotow
    pasazerskich.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 32. Data: 2016-07-05 08:43:58
    Od: p...@g...com

    --to USA, to raz poza tym to nie założenia a przepisy, do tego system jest prosty jak
    budowa cepa, u mnie w CMaxie działa. Walniesz to wyśle SMSa

    tu masz przyklad z USA tez Ford
    http://www.motor-talk.de/news/wie-ford-sync-der-poli
    zei-die-arbeit-abnahm-t5522184.html

    --A co to ma do założeń konstrukcyjnyc Tesli?

    liczba mozliwych rozwiazan jest ograniczona chcac nie chcac beda wzorowac sie na
    rozwiazaníach innych producentow np BMW

    P.

  • 33. Data: 2016-07-05 08:45:53
    Od: p...@g...com

    --I tak na przebieg tesli na autopilocie (130 milonow mil) to 1 zabity jest znacznie
    lepiej niz srednia dla USA (94 milionow mil)

    to sa dane producenta rownie wiarygodne jak np dane dotyczace spalania ... mozna sie
    dokladnie przyjrzec i wyjdzie np ze jezdzili w poza godzinami szczytu, na drogach z
    niewielka iloscia skrzyzowan itp pozniej pojawia sie biala naczepa i koniec bajki

    --Wiec i tak bezpieczniej jest jechac tesla niz zwyklym samochodem

    teoretycznie tak ale ten system powinien automatycznie wylaczac sie na skrzyzowaniach
    skoro technologia Mobileye bedzie je obslugiwac dopiero od 2018 r

    P.

  • 34. Data: 2016-07-05 08:53:35
    Od: p...@g...com

    --Wiec i tak bezpieczniej jest jechac tesla niz zwyklym samochodem.

    no tutaj to juz niewidomy by sobie poradzil :-)

    http://www.focus.de/auto/ratgeber/sicherheit/tesla-m
    odel-s-crasht-autopilot-versagt-dashcam-filmt-autoba
    hn-auffahrunfall_id_5584004.html

    PS wg instrukcji Autopilot ma problemy ze stojacymi obiektami jesli pojazd
    poruszajacy sie przed nim zmieni pas ... rewelka normalnie tylko jak temu zapobiec ?

    P.

  • 35. Data: 2016-07-05 10:18:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    p...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > --A co to ma do założeń konstrukcyjnyc Tesli?
    >
    > liczba mozliwych rozwiazan jest ograniczona chcac nie chcac beda wzorowac sie na

    i? bo dalej nie ma uzasadnienia tego co napisałeś

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 36. Data: 2016-07-05 15:09:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.07.2016 22:45, Marcin wrote:

> [...]
    stigation

    > Wiec i tak bezpieczniej jest jechac tesla niz zwyklym samochodem.

    Na razie to mamy jedną próbkę, co powoduje, że statyscznie jest ona
    zupełnie bezwartościowa. Mogło na to wpłynąć milion rzeczy a nie
    autopilot. Nie jestem też pewien czy te 130 milionów to rzeczywiście na
    autopilocie, czy po propstu przejechane przez teslę.

    > Do tego podobne wypadki do tego ktory sie zdarzyl w Tesli zdarzaja sie
    > od wielu lat i jakos nie daje sie ich skutecznie wyeliminowac a w Tesli
    > jezeli poprawia soft to podbny wypadek nie powinien sie powtorzyc.

    To zdarzy się inny. Dopóki autopilot będzie "autopilotem" dopóki mu
    pasuje, a potem radź sobie sam, to jest to takie samo oszustwo jak
    "produkty kolekcjonerskie"

    > Cos jak w samolotach pasazerskich. M.in. dzieki automatyzacji ktora
    > eliminuje rutynowe bledy pilotow poprawilo sie bezpieczenstwo lotow
    > pasazerskich.

    Z tym, że w samolotach autopilot nie wyłacza się od tak pół sekundy
    przed kolizją.

    Shrek

  • 37. Data: 2016-07-05 15:14:27
    Od: p...@g...com

    --i? bo dalej nie ma uzasadnienia tego co napisałeś

    oczywiscie ze jest poza tym nie pisalem o zalozeniach (co sobie dospiewales) tylko o
    oczekiwaniach

    P.

  • 38. Data: 2016-07-05 15:46:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    p...@g...com wrote:

    > --i? bo dalej nie ma uzasadnienia tego co napisałeś
    >
    > oczywiscie ze jest poza tym nie pisalem o zalozeniach (co sobie dospiewales) tylko
    o oczekiwaniach

    aha. Twoich?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 39. Data: 2016-07-05 20:03:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** przemek.jedrzejczak pisze tak:

    > nie zakladalbym sie bo przyznali ze system pomylil naczepe ze
    > znakiem drogowym ... technologia Mobileye bedzie rozpoznawac auta
    > przemieszczajace sie w poprzek trasy dopiero w 2018r

    W 2017 wprowadzą obowiązkowe kody QR na bokach naczepy.

    Jestem naczepą. Sprzedam Opla.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 40. Data: 2016-07-06 22:50:39
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-07-05 o 15:09, Shrek pisze:

    > To zdarzy się inny. Dopóki autopilot będzie "autopilotem" dopóki mu
    > pasuje, a potem radź sobie sam, to jest to takie samo oszustwo jak
    > "produkty kolekcjonerskie"

    Nie zapewnia automatycznego 100% prowadzenia ale moze byc pomocny.
    Jezeli potraktowac autopilota Tesli jako znacznie lepszy tempomat to nie
    wyglada to juz tak zle:)

    > Z tym, że w samolotach autopilot nie wyłacza się od tak pół sekundy
    > przed kolizją.

    Tylko ile czasu juz trwaja prace nad autopilotami w samolotach? Do tego
    w poblizu lecacego samolotu nie ma prawa sie nic pojawic a automatyczne
    ladowanie i start wymaga wsparcia specjalistycznego sprzetu na lotnisku.
    Chociaz niektorzy twierdza, ze gdyby nie wzgledy psychologiczne to juz
    dzis latalibysmy dronami.

    Pozdrawiam,
    Marcin