  • 41. Data: 2016-07-07 07:13:31
    Temat: Re: Tesla - wypadek
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 06.07.2016 22:50, Marcin wrote:

    > Nie zapewnia automatycznego 100% prowadzenia ale moze byc pomocny.
    > Jezeli potraktowac autopilota Tesli jako znacznie lepszy tempomat to nie
    > wyglada to juz tak zle:)

    Wygląda bardzo źle. Bo utwierdza cię w przekonaniu, że prowadzi sam i
    robi to dobrze, a potem nagle mówi "ja tego kurwa nie ogarniam, radź
    sobie sam, ja wysiadam".

    > Tylko ile czasu juz trwaja prace nad autopilotami w samolotach?

    A co za różnica? Myślisz, że prototypy testowali na rejsowych lotach?

    > Do tego
    > w poblizu lecacego samolotu nie ma prawa sie nic pojawic a automatyczne

    I dlatego nie ma co porównywać autopilotów z tesli i samolotów. W
    samolotach dobrze działają w idealnych dla nich warunkach na wysokości
    przelotowej, w tesli nadają się bardziej (na razie) do parkowania.

    > ladowanie i start wymaga wsparcia specjalistycznego sprzetu na lotnisku.
    > Chociaz niektorzy twierdza, ze gdyby nie wzgledy psychologiczne to juz
    > dzis latalibysmy dronami.

    To nie takie proste - żeby lądować "bez pilota", to na dzisiaj potrzeba
    ILS cat III chyba c. Ma to pewnie kilkadziesiąt (jeśli nie naście)
    lotnisk na swiecie i kosztuje w ch... kasy.

    I jest jeszcze jedno potencjalnie zabójcze zagrożenie - one nie będą
    latać zupełnie same, ale będą wykonywać z jakiegos ATC, a to oznacza, że
    mnożna nad nimi przejąć kontrolę. Być może trudniej, być może łatwiej
    niż na białkowymi, ale w razie sukcesu masz do dyspozycji od kilkunastu,
    do kilkutysięcy zdalnie sterowanych bomb...

    Shrek