  • 11. Data: 2016-09-30 22:10:10
    Temat: Re: Transmisja danych - low energy
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 30/09/2016 19:39, Cezar wrote:

    > To zalezy jak często. Esp8266 ma takze deep sleep mode w którym pobiera
    > 77uA
    ps:
    https://openhomeautomation.net/esp8266-battery/

    ---

  • 12. Data: 2016-10-01 09:06:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 19:39:10 +0100, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > To zalezy jak często. Esp8266 ma takze deep sleep mode w którym
    pobiera
    > 77uA
    > ESP32 ma mieć jeszcze lepsze sleep modes.

    Po dłuższym zastanowieniu to z opisu wymagan Atlantisa tak naprawdę
    sleep nie jest w ogóle mu potrzebny. On chce tylko nadawać (rzadko).
    Do tego żaden sleep niepotrzebny, bo wystarczy nadajnikowi zrobić
    twardy power off między transmisjami i ma wtedy 0uA poboru.

    Sleep (w sensie poboru energi a nie funkcji) byłby fajny gdyby udało
    się go wykorzystać przy odbiórze. Niestety nie znam sensownych
    odbiorników, które pobierają uA i mają jednocześnie aktywny tor
    odbiorczy by wybudzić całość na przychodzący pakiet odbiorczy.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2016-10-01 13:31:47
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 1 października 2016 09:06:49 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > odbiorników, które pobierają uA i mają jednocześnie aktywny tor
    > odbiorczy by wybudzić całość na przychodzący pakiet odbiorczy.

    Popieram.
    Zrobić rozwiązanie tak aby cały esp gasić.
    Nadawać wtedy kiedy trzeba.
    ESP ma wbudowane dhcp. Więc i adresów do nadania paczki nie braknie bo nie będą
    nadawać masowo.

    Ale.

    esp kosztuje nieco.
    Kazdy kontaktronik, czujnik ma miec swoje esp?
    Drogo wyjdzie.

    Co do zasięgu:
    esp nie ma zbyt wielkiej mocy, dodatkowa antena to dosyć trudna sprawa.
    Trzeba by rozstawić pare routerów po tej lokalizacji.

    Nie chcę krakać ale i tak sie bez okablowania nie skończy.
    A pojedynczy router 10W nie dośc że kosztuje te 70PLN to prądu w rok zje za 40pln.

    ten smart dom to droga sprawa...

  • 14. Data: 2016-10-02 12:06:26
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 01/10/2016 12:31, s...@g...com wrote:

    > esp kosztuje nieco.
    > Kazdy kontaktronik, czujnik ma miec swoje esp?
    > Drogo wyjdzie.

    ESP kosztuje obecnie $0.99 za szt w detalu. Widzialem tez chyba ?0.99 za
    2 szt wiec nawet troche taniej.

    c.

  • 15. Data: 2016-10-02 12:13:01
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 01/10/2016 08:06, Marek wrote:
> [...]
    > tego żaden sleep niepotrzebny, bo wystarczy nadajnikowi zrobić twardy
    > power off między transmisjami i ma wtedy 0uA poboru.

    Ale to nie rozwiązuje problemu bo w dalszym ciągu potrzebujesz układ,
    który Ci obudzi ESP. Jeśli zrobisz coś, co pobiera mniej to może warto
    ale podroży to koszt urządzenia.
    Jeśli do pomiaru użyje się DS18B20 to w zasadzie potrzeba 1 rezystor i
    układ zasilający.

    c.

  • 16. Data: 2016-10-02 14:57:31
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 2 października 2016 12:06:10 UTC+2 użytkownik Cezar napisał:

    > ESP kosztuje obecnie $0.99 za szt w detalu. Widzialem tez chyba ?0.99 za
    > 2 szt wiec nawet troche taniej.

    Niby tak. Ale w praktyce te 13pln za sztuke trzeba liczyc.
    Taniej mozna znaleźć ale wysyłka z chin, czas dostawy długi i celnik może dowalić vat
    i cło...

    Nie przecze ze sie nie da tanio ale nie jest to powtarzalne.

    Tak czy siak czy to bedzie 4pln czy 13pln to mając 20 punktów (pojawiały się sugestie
    że 255 adresów ip w lokalnej podsieci to moze byc malo) juz mamy 200pln.
    A do tego jeszcze bateryjki i reszta ukladów.

    Ja bym chyba wolal ułozyć jakies 1-wire na trzech przewodach lub wręcz na skretce i
    jakimś POE...

    Ale to tylko sugestia. Obaczymy co tam Atlantis wykisi :)

  • 17. Data: 2016-10-02 15:03:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
    > Tak czy siak czy to bedzie 4pln czy 13pln to mając 20 punktów (pojawiały
    > się sugestie że 255 adresów ip w lokalnej podsieci to moze byc malo) juz
    > mamy 200pln.

    Nadal 200 PLN to niewiele, szczególnie za 20 punktów. A adresów IP są
    miliony :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2016-10-02 15:16:44
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 02/10/2016 13:57, s...@g...com wrote:

    > Niby tak. Ale w praktyce te 13pln za sztuke trzeba liczyc.
    > Taniej mozna znaleźć ale wysyłka z chin, czas dostawy długi i celnik może dowalić
    vat i cło...

    W "normalnym kraju" do ?100 nie ma się co martwić o cło a zwykłe
    przesyłki pocztowe dochodzą w 8-14 dni.

> [...]
    sugestie że 255 adresów ip w lokalnej podsieci to moze byc malo) juz mamy 200pln.
    > A do tego jeszcze bateryjki i reszta ukladów.

    Dla 20 punktów bym się nawet nie zastanawiał. Przy 2000 pewnie tak.
    NRF24L01+ są tańsze ale trzeba wymyślać protokół, dodać jakiś uC i
    budować odbiornik. Ewentualnie można się pobawić w emulację BT
    https://github.com/floe/BTLE

    > Ja bym chyba wolal ułozyć jakies 1-wire na trzech przewodach lub wręcz na skretce i
    jakimś POE...

    Sam swoje home automation zrobiłem na 1-wire bo miałem możliwość
    położenia kabli w scianach - inaczej bym się w to nie bawił.

    > Ale to tylko sugestia. Obaczymy co tam Atlantis wykisi :)
    Ano zobaczymy. Atlantis potrafi sobie komplikować życie... :-)

    c.

  • 19. Data: 2016-10-02 15:32:40
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 2 października 2016 15:03:29 UTC+2 użytkownik Grzegorz Niemirowski
    napisał:

    > Nadal 200 PLN to niewiele, szczególnie za 20 punktów. A adresów IP są
    > miliony :)

    200pln to za same esp plus bateryjka :)
    Pewnie trza by dolozyc drugie tyle za jakieś uC...
    Adresów są miliony ale to ktos tam wyżej narzekał że tych 255 może zabraknąć więc
    zakładam że myślał pewnie o okolicy 200 sztuk punktów. A wtedy 200szt x te 20pln.
    robi 4kpln :)

    Tak se tylko szacuje bo wiem że w praktyce tych punktów trzeba sporo mniej ale tak
    czy siak to kwoty od 500pln wzwyż za same czujniki plus druciarnia.

    Wlasnie wrocilem z obchodu mojego 1 wire. Niektóre czujniki zwracaja blad crc a
    magistrala sie nie wykrywa (w sensie nie można zrobic odpytania co na niej aktualnie
    działa)...

    No i moje pracowicie zebrane rrd na malinie sie źle zdumpowały i teraz szukam sposobu
    na odzyskanie 3 lat danych...

  • 20. Data: 2016-10-02 15:36:02
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 2 października 2016 15:16:29 UTC+2 użytkownik Cezar napisał:

    > W "normalnym kraju" do ?100 nie ma się co martwić o cło a zwykłe
    > przesyłki pocztowe dochodzą w 8-14 dni.

    To ten normalny kraj gdzie nadal normą są dwie wylewki osobno na ciepla i zimna wode?
    Ewentualnie wylewka jest jedna ale na przód rąk leci zimna a na tył rąk gorąca?

    ;)

    tak tylko sie podśmiewam, każdy kraj ma swoje felery :)

> [...]
    > NRF24L01+ są tańsze ale trzeba wymyślać protokół, dodać jakiś uC i
    > budować odbiornik. Ewentualnie można się pobawić w emulację BT

    Ano.
    Ale z doświadczeń własnych wiem że czasem lepiej cos po kabelku zrobić, czasem po
    wifi a czasem starczy karta sd.
    A czasem po IP by sie chcialo kamere miec i obrazki zrzucać...

    > Sam swoje home automation zrobiłem na 1-wire bo miałem możliwość
    > położenia kabli w scianach - inaczej bym się w to nie bawił.

    > Ano zobaczymy. Atlantis potrafi sobie komplikować życie... :-)

    Ale przynajmniej jest sie wtedy czym na grupie przerzucić :)