    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Transmisja trzecim przewodem przy 230V
    Date: Fri, 9 Oct 2015 13:37:33 +0000 (UTC)

    Hej,

    Potrzebuję na odległości 20-25 metrów puścić zasilanie pompy (sieć 230V,
    ok. 200W, obciążenie oczywiście indukcyjne) i tym samym kablem puścić
    wymianę informacji między dwoma układami cyfrowymi po obu stronach
    (układy odseparowane od sieci). Wymyśliłem taki układ:

    http://www.chmurka.net/r/transmission-230v.png

    Dzięki temu na trzecim przewodzie mamy co 10ms jedynkę, trwającą 10ms,
    którą każdy procesor może odczytać (OK1, OK3) i zewrzeć do masy (którą
    będzie przewód neutralny, ale chcę żeby układ działał prawidłowo i
    bezpiecznie też przy odwróceniu sieci - niech to będzie faza), tworząc
    zero (OK2, OK4), coś jak I2C, tylko jednoprzewodowe i modulowane co 10ms
    (komunikacja będzie tylko na jednej połówce napięcia sieci, to wystarczy).

    Lewa strona będzie w domu (po stronie zasilania), prawa na zewnątrz. Zener
    D3 jest po to, żeby OK3 i OK4, które są po drugiej stronie przewodu (to
    przewężenie na środku symbolizuje przewód) nie oberwały od impulsów,
    indukowanych przy włączaniu i wyłączaniu pompy (system będzie po tej
    cyfrze transmitował m.in. informacje do włączania i wyłączania pompy,
    ale nie tylko).

    Stronę cyfrową (komunikację procesorów, synchronizację z narastającym
    zboczem, filtrowanie szpilek, odporność protokołu na zakłócenia) sobie
    ogarnę, chodzi mi na razie o stronę elektroniczną. Widzicie jakieś wady
    tego rozwiązania?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/