  • 11. Data: 2016-05-24 10:36:51
    Temat: Re: Trzecia posba o pomoc w skonstruowaniu nadajnika i odbiornika bardzo krotkich impulsow swietlnych.
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Tuesday, May 24, 2016 at 10:13:37 AM UTC+2, Czarek Grądys wrote:

    > A po grzyba to ma działać impulsowo? Ja bym zmodulował zasilanie diody
    > generatorem synchronizowanym za pomocą pętli pll sygnału powracającego.
    > Pętla będzie stabilizować fazę, więc zmiana odleglości wymusi zmianę
    > częstotliwości generatora, którą łatwo zmierzyć.
    > Może to będzie łatwiejsze do zrealizowania.

    > Cezary Grądys
    > c...@w...onet.pl

    Pomysl przedni; wydaje mi się. Z moich "badan" mechanizmu pracy dalmierzy laserowych,
    niektóre z nich nie mierza tylko czasu przelotu promienia lecz jego przesuniecie
    fazowe. Tzn impuls swietlny jest zmodulowany czestotliwoscia megahercowa i odleglosc
    określa procesor w oparciu o wartość przesuniecia fazowego pomiedzy impulsem nadanym,
    który jest dzielony tak, ze jego czesc stanowi ,od której mierzy się wartosc
    przesuniecia impulsu odebranego. A może jedno i drugie.
    Problem w tym, ze ja nie znam mechaniki pomiaru metoda, która określasz petla pll,
    no ale może się tego doucze. Jeśli masz jakies przykłady zastosowania czy gotowe
    aplikacje to będę wdzięczny.
    No bo firmy a glownie wiodaca w tym zakresie "leica", nie za bardzo chcą dzielic się
    swymi osiagnieciami.
    Chinczycy zas normanie zrzynaja wszystko jak leci, chyba nie majac do końca pojęcia
    jak to działa. Produkuja praktycznie to samo tyle, ze trzy razy taniej.
    Dzieki za cenny pomysl.
    Pzdr
    Tornad