  • 21. Data: 2017-09-20 13:46:09
    Temat: Re: Twardość
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-09-19 o 21:32, J.F. pisze:
    > [...]

    >One były użyte w części tematu związanego z twardością. Rowki
    >oczywiście innymi... ale nie do końca. Te frezy z łożyskiem chcę
    >kupić i odciąć mocowanie łożyska z tego powodu, że nie ma frezów z
    >częścią roboczą tak długą (50 mm) i średnicą roboczą (12,7) większa
    >od uchwytu (12). Przeważnie są równe i po ostrzeniu przy głębszych
    >obróbkach mocowanie trze o materiał.

    Az takie glebokie rowki robisz ?
    Moze nie bez powodu nie ma dluzszych - kwestia sztywnosci chocby .

    >To wyrzucanie do góry związane jest z pochyleniem ostrza. Jest tak
    >jak w normalnym wiertle, które wióry wali do góry i strzępi materiał
    >od góry.

    Tylko ze we frezie:
    -moze wyrzucac wiory na bok, nie musi do gory.
    -do transportu moze byc wewnetrza czesc spiralna, a ostrza moga byc
    inaczej pochylone :-)

    Przeciez nie Ty jeden masz taki problem :-)

    J.

  • 22. Data: 2017-09-20 14:12:20
    Od: 4...@g...com

    On nie ma problemu z wiorami ani frezowaniem. Chcialby zywotmosc narzedzia
    przedluzyc.

  • 23. Data: 2017-09-20 14:23:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
    >On nie ma problemu z wiorami ani frezowaniem. Chcialby zywotmosc
    >narzedzia przedluzyc.

    Robert ma problem z jakoscia rowka, co go tam narzedzie obchodzi :-)

    J.

  • 24. Data: 2017-09-20 15:53:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Mam do wyboru frezy z płytkami 1600 HV i 1900 HV.
    > Jak traktować te różnice? Liniowo? To jest marne 20%.
    > Różnica w cenie 10%.
    > Czy to tylko marketing?
    >
    > Robert

    Nieliniowo.
    W mianowniku wzoru definiującego twardość jest pole odcisku a więc
    funkcja kwadratowa.
    Więc wymiary odcisku będą tylko 11% mniejsze dla twardszego freza.
    Problem jak to się przekłada na współprace z obrabianym materiałem?
    Być może żywotność też nie jest liniowa szczególnie w zakresie
    porównywalnych twardości freza i materiału obrabianego.

  • 25. Data: 2017-09-20 17:38:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >funkcja kwadratowa.
    >Więc wymiary odcisku będą tylko 11% mniejsze dla twardszego freza.

    Ale nas wymiary odcisku nie interesuja.
    Dzielenie przez pole wylicza naprezenie, ktore material wytrzymal i to
    jest HV.

    >Problem jak to się przekłada na współprace z obrabianym materiałem?
    >Być może żywotność też nie jest liniowa szczególnie w zakresie
    >porównywalnych twardości freza i materiału obrabianego.

    Dokladnie = twardosc sobie, a zuzycie sobie.

    J.

  • 26. Data: 2017-09-20 18:42:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 13:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Az takie glebokie rowki robisz ?
    > Moze nie bez powodu nie ma dluzszych - kwestia sztywnosci chocby .

    Zgadza się. To tylko używam przy specjalnych pracach.

    > Tylko ze we frezie:
    > -moze wyrzucac wiory na bok, nie musi do gory.

    Fizycznie gdzie te wióry leca nie ma znaczenia. Tak określa się
    konstrukcję frezu. Te z prawą spiralą nazywa się pozytywy lub z wyrzutem
    do góry.
    Te z lewą to negatywy lub wyrzut wióra górą.

    Wiadomo, że jak robisz rowek to zawsze idą górą. :-)

    > -do transportu moze byc wewnetrza czesc spiralna, a ostrza moga byc
    > inaczej pochylone :-)

    W tych frezach nie zajmuja się konstruktorzy kierunkiem transportu wióra.

  • 27. Data: 2017-09-21 11:15:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Fizycznie gdzie te wióry leca nie ma znaczenia. Tak określa się
    >konstrukcję frezu. Te z prawą spiralą nazywa się pozytywy lub z
    >wyrzutem do góry.
    >Te z lewą to negatywy lub wyrzut wióra górą.

    dołem ?

    >Wiadomo, że jak robisz rowek to zawsze idą górą. :-)

    No wlasnie nie musi - bo jeszcze jest bok, tzn za frezem miejsce.
    Tylko przy wierceniu otworu musi isc "górą".

    >W tych frezach nie zajmuja się konstruktorzy kierunkiem transportu
    >wióra.

    Ale wiory wazna rzecz. Przy rowkach moze nieistotna, ale jak widac -
    kombinuja z roznymi kątami :-)

    Z tego co widze, to sa jeszcze frezy z wymiennymi plytkami - moze to
    jest rozwiazanie ?

    J.