  • 231. Data: 2013-03-03 21:01:38
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-02 23:23, v...@i...pl pisze:

    > Moze zacytuje:
    > "Ja pisałem o fizjologii i wynikających z tego konsekwencjach
    > w postaci norm/przepisów".
    >
    > Przepisy uchwalane sa przez ludzi rzadko majacych wyzsze wyksztalcenie,
    > a czasami nawet bez sredniego.

    Cóż, chyba jednak tak to nie wygląda. Inna sprawa, że samo wyższe
    wykształcenie o niczym nie świadczy.

    > Wiec nie wmowisz mi, ze maja oni zawsze pojecie o tym, co uchwalaja i ze
    > przepisy wynikaja z fizjologii.

    Twoja erystyka nie jest zbytnio wysublimowana - niczego takiego nie
    zamierzałem i nie zamierzam komukolwiek wmawiać. W tym konkretnym
    przypadku mówimy o normach i przepisach dopuszczających
    pojazdy/oświetlenie do ruchu/użytku na drogach publicznych.
    Te normy/regulaminy wynikają wprost z fizjologii, a nie widzimisię
    ustawodawców. Polityk nie musi mieć szczegółowej wiedzy o tym co
    uchwala (w końcu uchwala tysiące różnych rzeczy z miliona zagadnień),
    ale musi (przynajmniej powinien) mieć stosownych doradców, którzy
    w temacie są bardziej biegli.

    > To cos jak "predkosc zabija": 50 jest dobrze, a 51 juz powoduje mase
    > trupow...

    To Twój wymysł i chyba szkoda czasu...

  • 232. Data: 2013-03-03 21:07:18
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-03 20:41, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > Zasadniczo to nie chodziło mi o Twój błąd wprost, tylko mechanizm
    > powielania bzdur.

    > Coś w tym guście - Ty napisałeś bzdurę (pomylić się przecież można,
    > szczególnie zę jak piszesz było to dawno i srajtkiem byłeś),
    > J.F. odpowiedział, że nie widzi w tym nic dziwnego, ponieważ auta
    > podobne (co jest już bzdurą^2 - zupełnie inna konstrukcja, zawieszenia,
    > napęd itd.), Venioo doprawił bez żadnej weryfikacji, że pewnie nawet
    > ta sama płyta podłogowa (i inne teoretyzowania), co już w ogóle
    > świadczy o klepaniu dla zasady, a nie o jakiejkolwiek wiedzy

    No niechcący rozpętałem burzę w sumie nie wiadomo o co.
    Jak pewnie zauważyłeś, sprostowałem już, że historia - choć na 100%
    autentyczna - miała miejsce bardzo dawno i naprawdę głowy nie dam, że te
    _sprężyny_ (to też już sprostowałem ze względu na to, że okazało się, że
    niektórzy resorami nazywają nie każdy element resorujący mimo
    powoływania się na taką definicję, ale resor piórowy) były przeznaczone
    do Fiata 125 czy też do innego. Mogłem naprawdę pomylić pewne - w sumie
    nieistotne szczegóły. Całość przytoczyłem jednak wyłącznie po to aby
    zobrazować do czego może prowadzić powierzchowna ocena wyglądu zamiast
    dokładnej analizy parametrów fizycznych.
    Ale dyskusja za sprawą mojego być może błędu w nazewnictwie (choć do
    końca nie jestem jednak tego pewien) i być może nieścisłości w mało
    ważnym przedmiocie (jakie znaczenie ma czy zamontowane sprężyny były od
    F125 czy może od 127 albo 128 - ważne, że nie były od Zastawy, choć
    wyglądały tak samo i dały się zamontować w miejsce właściwych - tego
    jestem pewien) - jakoś wybiegła w obszar zupełnie przeze mnie nie
    zamierzony zamiast skoncentrować się na istocie problemu opisanego powyżej.
    Tak więc darujmy sobie czepianie się słówek czy nawet niewiedzy w
    materii zawieszeń czy w ogóle konstrukcji Fiatów i Zastawy a zamiast
    tego skupmy się na tym, co chciałem zobrazować tym przykładem i co - jak
    najbardziej - dotyczy dyskusji na temat samoróbek reflektorowych i
    oceniania efektów ich działania na podstawie wyglądu zamiast wyników
    pomiarów parametrów działania.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 233. Data: 2013-03-03 21:37:14
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 03 Mar 2013 20:40:10 +0100, R2r <b...@a...pl>
    wrote:

    > Czy sprężyna nie jest elementem resorującym z przodu F125 (i wielu
    > innych samochodów)?

    Każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt jest
    kwadratem...

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 234. Data: 2013-03-03 21:37:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-03 21:07, R2r pisze:

    > No niechcący rozpętałem burzę w sumie nie wiadomo o co.

    Nie burzę, ale wiadomo o co chodziło :)

> [...]
    > niektórzy resorami nazywają nie każdy element resorujący mimo
    > powoływania się na taką definicję, ale resor piórowy) były przeznaczone

    Nie chcesz by się ludzie słówek czepiali? Ok, ale bądź konsekwentny.
    W zakresie konstrukcji samochodów określenia 'sprężyna' oraz 'resor'
    są jednoznaczne i w większości nie ma problemów z interpretacją
    w kontekście rodzaju zawieszenia. Podobnie jak padnie stwierdzenie
    'poduszka powietrzna' - to też 'resor', ale jednak inny :>

> [...]
    > zobrazować do czego może prowadzić powierzchowna ocena wyglądu zamiast
    > dokładnej analizy parametrów fizycznych.

    Ja rozumiem i rozwinąłem temat, by nikt nie miał wątpliwości jak
    sytuacja mogła wyglądać. Przy okazji może parę osób przybliży sobie
    wiedzę w zakresie pojazdów trochę zabytkowych :)

> [...]
    > jestem pewien) - jakoś wybiegła w obszar zupełnie przeze mnie nie
    > zamierzony zamiast skoncentrować się na istocie problemu opisanego powyżej.

    Takie uroki internetu - przy okazji można było ładnie zauważyć jak się
    temat rozwinął. Mechanizm dokładnie taki sam jak w tematyce
    reflektorowej. Ktoś tam zrobił sobie eksperyment, średnio działało ale
    pasowało, drugi nie zweryfikował, zerknął na jakąś stronę, pociągnął
    dalej i kłamstwo wielokrotnie powtarzane prawie się prawdą stało.

    > Tak więc darujmy sobie czepianie się słówek czy nawet niewiedzy w
    > materii zawieszeń czy w ogóle konstrukcji Fiatów i Zastawy

    Nie no, bez jaj - ja się słówek nie czepiam, ale w zakresie konstrukcji
    konkretnych pojazdów będę starał prostować fałszywe informacje.
    W końcu to grupa motoryzacyjna i być może komuś to się kiedyś przyda.

    No i pełna zgoda -

  • 235. Data: 2013-03-03 21:45:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    Sunday, March 3, 2013, 8:40:10 PM, you wrote:

    > No...
    > "Resor - element resorujący, który _najczęściej_ ma postać sprężyny
    > wielopłytkowej utworzonej z płaskowników stalowych, zwanych piórami."
    > Definicja w części po przecinku to definicja pewnego rodzaju resora -
    > resora piórowego.
    > Czy sprężyna nie jest elementem resorującym z przodu F125 (i wielu
    > innych samochodów)?
    > Ale nieważne, już się pokajałem i wyjaśniłem, że chodzi o sprężyny.
    > Dokładniej, żeby się znowu ktoś nie przyczepił - o sprężyny śrubowe. ;-)
    > Wiadomo już o co chodzi i to najważniejsze. ;-)

    Chyba jednak nie, bo porównywałeś dwa, całkiem różne zawieszenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 236. Data: 2013-03-03 21:51:54
    Temat: [OT] Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-03 21:37, Robert Rędziak pisze:

    > Każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt jest
    > kwadratem...
    >
    > r.

    Jest, czy nie? :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 237. Data: 2013-03-03 22:02:27
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Chyba jednak nie, bo porównywałeś dwa, całkiem różne zawieszenia.

    Straszne... ;-)
    Zauważyłeś może gdzieś moje sprostowanie? Naprawdę nie pamiętam, czy
    ponad 35 lat temu chodziło o sprężyny od Fiata 125, czy np. 127 albo
    128. W każdym razie chodziło o sprężyny od Fiata wstawione do Zastawy.
    To pewne. Pewne jest też to, że nie działały jak należy (czyli nie były
    takie same) mimo, że wyglądały tak samo. Szczegół, od którego modelu te
    sprężyny pochodziły, naprawdę jest nieistotny.
    Resztę znajdziesz w innych moich niedawnych postach w tym temacie.
    Naprawdę nie chce mi się powtarzać po raz nie wiadomo który... ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 238. Data: 2013-03-04 18:00:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    na zdjęciu?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 239. Data: 2013-03-04 21:09:38
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-03-04 18:00, masti pisze:

    > na zdjęciu?

    Nie, na żywo.
    Każdy ze zdrowymi oczami może sam stwierdzić, czy go światło razi czy
    nie i parę innych spraw.

    --
    venioo

  • 240. Data: 2013-03-04 21:15:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 04 Mar 2013 21:09:38 +0100 osobnik zwany
    v...@i...pl napisał:

    > Nie, na żywo.
    > Każdy ze zdrowymi oczami może sam stwierdzić, czy go światło razi czy
    > nie i parę innych spraw.

    arbitrowe lampy widziałem tyko na zdjeciu więc bez pomiarów to nic nie
    stwierdzisz.

    do tego niezależnie od twojej subiektywnej oceny są obecnie pewne
    przepisy, które mówią jak ma być. Chcesz zmieniać to lobbuj za zmianą. Bo
    na razie takie przeróbki legalne nie są.