  • 11. Data: 2016-09-29 15:01:05
    Temat: Re: VW zaczyna sie gubic :-)
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 września 2016 13:12:01 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > --I żeby nie było, nie tylko VW oszukiwał więc to nie tak że VW jest gupi i se rady
    nie dawał...

    > ale tylko VW byl na tyle glupi zeby oszukiwac w USA swoim "Clean Diesel" ...
    cwaniaki wykosili konkurencje swoim cudownym wynalazkiem a jak sprawdzono to okazalo
    sie ze to Das Schwindel a nie Das Auto :-) wpadli tylko i wylacznie przez wlasna
    chciwosc i arogancje bo w Europie mieli wszystko poustawiane i nadal maja widzac co
    dzieje sie w sprawie odszkodowan dla Europejczykow

    Polak czy mieszka w Pcimiu Dolnym czy Chicago kombinuje i lubi osczedzać.
    I dlatego np w Polsce tak popularne jest LPG.

    Natomiast w USA a przynajmniej w Chicago cena benzyny (chyba prawie)
    zawsze była tańsza od ropy.

    Z ciekawości wszedłem na ebay-a
    Diesel 3 tys
    Gasoline 30 tys
    Not Specified 25tys

    Czyli dla 25 tys amerykanów do auta leje paliwo.
    Moge się założyć o 100$ że dla nich paliwo= benzyna

  • 12. Data: 2016-09-29 18:30:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >I dlatego np w Polsce tak popularne jest LPG.
    >Natomiast w USA a przynajmniej w Chicago cena benzyny (chyba prawie)

    Przede wszystkim tania byla. Co zniecheca do kombinowania.
    Ale juz w UK pytania o gazowanie beznyniakow i diesli sie pojawialy.

> [...]
    >Not Specified 25tys
    >Czyli dla 25 tys amerykanów do auta leje paliwo.
    >Moge się założyć o 100$ że dla nich paliwo= benzyna

    Zapewne masz racje, ale i tak spora ilosc diesli.
    Dostawczaki jakies, ciezarowki, czy i tam juz sie rozpowszechnilo.

    Bo kiedys bylo prosto - ciezarowki jezdza na rope, osobowe na benzyne.
    Co przy okazji pozwala panstwu roznicowac podatki, i np nie trzeba
    winietek, viatolli - ciezki transport placi przez podatek w ON.
    Tylko jak widac - w wielu panstwach to osobowki doplacaly do ciezkich
    ciezarowek, a moze bardziej do gornikow, lekarzy i emerytow :-)

    Czasy sie zmienily ... no i ciekaw jestem jak wyglada kwestia nagonki
    na VW i osobowe diesle, jesli obok jedzie tir i emituje brudniejsze
    spaliny i wiekszej ilosci.
    Choc i one coraz czystsze, no i maja zakaz wjazdu do centrow miast ...

    J.

  • 13. Data: 2016-09-29 19:56:35
    Od: s...@g...com

    napisał:
> [...]
    chciwosc i arogancje bo w Europie mieli wszystko poustawiane i nadal maja widzac co
    dzieje sie w sprawie odszkodowan dla Europejczykow

    A cholera ich tam wie...
    https://www.theguardian.com/environment/2015/oct/09/
    mercedes-honda-mazda-mitsubishi-diesel-emissions-row

    Obaczymy czy w usa inni też oszukiwali.
    Sie poczeka sie okaże czy jest jak piszesz czy poza VW ktos w czape za oceanem
    dostanie...
    A może po prostu VW jest chłopcem do bicia w niesnaskach usa-eu...

  • 14. Data: 2016-09-29 21:24:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 13:41, p...@g...com pisze:

    > --Ale doniesienia prasowe sa jakies inne - wiele firm diesle sprzedaje
    >
    > aha to poczytaj co dzieje sie w Paryzu :-) Francuzi tez sa umoczeni i maja wiecej
    starych aut na drogach

    > -- A dopiero ostatnio cos slychac, ze nie tylko VW norm nie spelnia.
    >
    > jasne, ktos ale nie wiadomo kto ma czystego diesla i nie sprzedaje go w USA ?
    litosci :-)

    > --Moze inni az tak bezczelni jak VW nie byli ?
    >
    > nie byli na tyle durni zeby pchac sie do USA wiec teraz maja czas zeby przemyslec
    swoje grzechy :-) teoretycznie VW moze zatopic diesla ale wtedy pociagnie ze soba
    caly niemiecki przemysl samochodowy wiec raczej wybiora ucieczke do przodu w
    elektryki i stopniowe wygaszanie produkcji ... nierozwiazanym problemem pozostaja
    auta dostawcze skoro VW truje w osobowkach to latwo sie domyslic ze i w innym
    segmencie maja trupa w szafie

    W stanach restrykcyjne przepisy dotyczą tylko osobówek.
    Jest to jeden z powodów popularności pikapów, wedle prawa to
    ciężarówki.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2016-09-30 07:52:03
    Od: p...@g...com

    --W stanach restrykcyjne przepisy dotyczą tylko osobówek.

    UE tez musi cos wymyslic bo jesli cyrk z AdBlue byl na darmo to tylko kwestia czasu
    kiedy zieloni ich dopadna

    P.

  • 16. Data: 2016-09-30 07:59:45
    Od: p...@g...com

    Molden said Emissions Analytics had analysed about 50 Euro 6 diesels and 150 Euro 5
    diesels, with only five having real-world NOx levels that matched the regulatory
    test.

    komus niby sie udalo (5 z 200) ale ogolnie rzecz biorac wszyscy sa umoczeni ...

    ten fragment jest szczegolnie zabawny:

    The NEDC was never intended to represent real-world driving," said a spokesman for
    Mitsubishi.

    czyli sprzedajni urzednicy UE pod naciskiem lobbystow wymyslili test ktory w zadnym
    wypadku nie jest miarodajny ? niezle nasuwa sie pytanie czy mozna sie bardziej
    skompromitowac ?

    P.

  • 17. Data: 2016-09-30 08:32:05
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 września 2016 07:59:47 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    wypadku nie jest miarodajny ? niezle nasuwa sie pytanie czy mozna sie bardziej

    Jak sie nie rozumie co robi test to potem takie cyrki sie dzieją.
    To jak z zusem, jak umiesz utrzymać sie ze swojej pracy i nawet będąc starym
    zarabiasz "za dużo" to zus ci emeryture zawiesi. Bo zus to nie polisa. I placa tylko
    tym co pracować nie moga.

    Tu mamy sytuacje gdzie testy są po to aby jakis wspólny mianownik mieć a nie
    modelować rzeczywiste spalanie.

    Jakby chcieli testowac spalanie realne to test bylby opisany tak:
    Przejechać pierwsze 2 okrążeńia toru testowego pod berlinem z predkoscia 20km/h i
    zatrzymaniem co 300m.
    Potem 30okrążeń z prędkością 40km/h. Potem kolejne okrążenia szybciej itd.

    I te dane by pokazaly ile to auto spali i zanieczysci normalnie na drodze.
    No i auto bylo by brane do testów przypadkowo z tego co przed fabryka stoi...

    Tyle że te testy nie mialy pokazywać realnych wartosci. Mialy byc tylko wspolnym
    mianownikiem dla testowanych aut...

  • 18. Data: 2016-09-30 09:08:12
    Od: p...@g...com

    --Tu mamy sytuacje gdzie testy są po to aby jakis wspólny mianownik mieć a nie
    modelować rzeczywiste spalanie

    nie mowimy tu o spalaniu tylko o emisji szkodliwych czynnikow to raz
    wyniki testow nie sa jakims wydumanym mianownikiem tylko brane sa m.in do przyznania
    silnikowi odpowiedniej normy 5 lub 6 co z kolei przeklada sie na konkretne pieniadze
    dla producenta
    EU juz zaczela prace nad urealnieniem procedury testowej (z odpowiednim okresem
    przejsciowym) ale wynik jest przesadzony diesel w osobowkach idzie do odstrzalu

    P.

  • 19. Data: 2016-09-30 11:04:13
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 września 2016 09:08:13 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > --Tu mamy sytuacje gdzie testy są po to aby jakis wspólny mianownik mieć a nie
    modelować rzeczywiste spalanie

    > nie mowimy tu o spalaniu tylko o emisji szkodliwych czynnikow to raz

    Ale test jest dokładnie do tego. Do oceny wyników w jednakowych warunkach dla wielu
    modeli/producentów.
    A nie do modelowania ile dany silnik kopci w realu.

> [...]
    przejsciowym) ale wynik jest przesadzony diesel w osobowkach idzie do odstrzalu

    Obstawiam ze chodzi o podatki/akcyzy a nie o środowisko.
    Ale mi tam rybka.

    Co smieszne to w usa narzut fiskalny na ceny paliw jest sporo mniejszy niz w EU.
    Zuzycie z grubsza podobne.
    A oni sie nie "męczą" z dizlami w osobówkach.
    I dlatego ich decyzje sa mniej niewiarygodne niż te europejskie.

  • 20. Data: 2016-09-30 11:07:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
> [...]
    >that matched the regulatory test.

    >komus niby sie udalo (5 z 200) ale ogolnie rzecz biorac wszyscy sa

    Tylko wiesz - ci z USA, ktorzy zaczeli cala sprawe, zdawali sobie
    sprawe, ze rzeczywisty przejazd bedzie sie roznil od warunkow
    testowych, tylko byli ciekawi ile.
    Dwa razy pewni by ich nie zdziwilo, i nikt by sprawy nie ciagnal, ale
    wyszlo 50 razy wiecej.

    Wiec moze tych 195 z 200 przekracza niewiele.

> [...]
    >ktory w zadnym wypadku nie jest miarodajny ?
    >niezle nasuwa sie pytanie czy mozna sie bardziej skompromitowac ?

    No wiesz ... czy wypada zalozyc w tescie, ze jazda miejska to jest
    0-80-0-80-0-80 ?
    No dobra, na zachodzie wiecej kamer, to moze lepiej pilnuja tych 50
    :-)

    J.