  • 11. Data: 2015-10-08 10:10:54
    Temat: Re: VWoszukani wystapcie do apelu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Oct 2015 17:34:46 +0200, "abn140" <a...@g...com>
    wrote:
    > zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ3CZBE378223 posiada
    oprogramowanie
    > optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku
    testowym

    To teraz nazywa się "oprogramowanie optymalizujące"? Rotfl.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-10-08 11:21:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Wed, 7 Oct 2015 17:34:46 +0200, "abn140" <a...@g...com>
    testowym

    >To teraz nazywa się "oprogramowanie optymalizujące"? Rotfl.

    No ale w zasadzie to dokladnie tak jest :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-10-08 23:22:47
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-10-08 o 00:55, Tomasz Pyra pisze:

    > No ciekawa sprawa co oni wymyślą.
    > Pomijając że być może w ogóle jest niemożliwe zbudowanie diesla
    > spełniającego euro5/6, to raczej na pewno nie jest możliwe zrobienie go z
    > tego co zamontowano w VW.
    > Może coś tam się da poprawić, ale z kolei istotnie pogarszając osiągi.

    O to to, ustawią tryb przeglądu na stałe, dadzą 15% zniżką na usługi w
    ASO i uznają, że sprawa załatwiona :)

  • 14. Data: 2015-10-09 10:08:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 8 Oct 2015 11:21:21 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale w zasadzie to dokladnie tak jest :-)

    Zatem zastąpmy "oszustwo" "optymalizacją".

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-10-09 11:24:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 09 Oct 2015 10:08:07 +0200, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

    > Zatem zastąpmy "oszustwo" "optymalizacją".

    Być może awaryjność tych trupów przy okazji zmniejszy się :)

  • 16. Data: 2015-10-09 11:34:34
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-10-08 o 23:22, PlaMa pisze:

    > O to to, ustawią tryb przeglądu na stałe, dadzą 15% zniżką na usługi w
    > ASO i uznają, że sprawa załatwiona :)

    Przynajmniej na wschód od Odry :(

  • 17. Data: 2015-10-09 11:47:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Zatem zastąpmy "oszustwo" "optymalizacją".

    Hm,
    -software zostal zoptymalizowany, aby na tescie dac lepszy wynik,
    -norme EUR x spelnia auto, ktore na tescie osiaga okreslone wyniki.

    Nie wiem jak ta optymalizacje zrobili - jesli np tak ze wykrywaja, ze
    auto sie nie rusza, to zakrawa na oszustwo, jesli tak ze komputer
    sprawdza czy predkosc zgadza sie z programem testu ... hm, czy to
    oszustwo ?

    J.

  • 18. Data: 2015-10-09 11:57:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > auto sie nie rusza, to zakrawa na oszustwo, jesli tak ze komputer
    > sprawdza czy predkosc zgadza sie z programem testu ... hm, czy to

    no właśnie to jest dobre pytanie.
    Komputer steruje silnikiem i to są dosyć skomplikowane zależności.
    Czy gdzieś jest powiedziane, że nie może wykrywać testu?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2015-10-09 12:06:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-09 o 11:47, J.F. pisze:
> [...]
    > auto sie nie rusza, to zakrawa na oszustwo, jesli tak ze komputer
    > sprawdza czy predkosc zgadza sie z programem testu ... hm, czy to

    Kluczowa jest inna sprawa: czy właściciele tych samochodów są oburzeni,
    że VW znalazł wyjście z kretyńskich obostrzeń urzędników?

    Bo ja nie jestem. I zgaduję, że wielu myśli "i bardzo dobrze, że
    producent samochodów dba o klientów pomimo tych kretyńskich norm".

    W końcu dzięki sztuczkom VW - ich samochody jeżdżą lepiej.
    Ja bym się wcale nie pchał do serwisu, żeby mi "naprawili" taki samochód.

    --
    MN

  • 20. Data: 2015-10-09 12:20:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
> [...]

    Czesc pewnie jest.
    Na zachodzie bywaja ludzie, dla ktorych ekologia wazna. I kupili WV bo
    np ma najczystsze spaliny :-)

> [...]
    >W końcu dzięki sztuczkom VW - ich samochody jeżdżą lepiej.
    >Ja bym się wcale nie pchał do serwisu, żeby mi "naprawili" taki

    Otoz to.
    Aczkolwiek trudno powiedziec co oni tam "zoptymalizowali" i jaki to ma
    wplyw na "jezdza lepiej".

    Np ma wieksza moc i lepsze przyspieszenia, ale pali nieco wiecej.

    Co prawda na razie sie mowi np o wmontowaniu dodatkowego wtryskiwacza
    do wydechu ... raczej nie zmieni to nic w jedzie, a spalanie wzrosnie.

    No ale zawsze mozna odgornie - odebrac plakietke ekologiczna, i wydac
    nowa dopiero po uzyskaniu zaswiadczenia ze auto juz spelnia norme.
    U nas na razie to niemal bez znaczenia, ale w Niemczech troche uderzy
    i w klientow i w VW.

    P.S. To juz nie optymalizacja - to zabezpieczenia przed nadmierna
    emisja :-)

    http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswa
    gen-spaliny/wiadomosci/news-dieselszwindel-nowe-prog
    ramy-katalizatory-i-wtryskiwacze,nId,1900302

    J.