  • 81. Data: 2018-06-26 14:00:01
    Temat: Re: Warto kontrolować kamerkę...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Grzegorz Tomczyk g...@N...wp.pl ...

    > Bo nagrania sprawdzili dopiero po odebraniu auta.

    O ja tepa dzida :))))
    Oczywiste!
    Co nie zmienia faktu, ze mogłby być ciag dalszy w postaci kolejnej wizyty
    juz w obecnosci policji.
    Dwód przyznania sie do oszustwa jest, sprawa łatwa i prosta.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 82. Data: 2018-06-26 16:24:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-06-2018 o 16:31, Adam Wysocki pisze:

    > Możnaby się kłócić, że winnym jest ten, kto odpowiada za stan drogi. Na
    > miejscu domniemanego sprawcy nie wziąłbym na siebie winy, sąd by ocenił.

    Ja też.
    Za kamień na drodze IMO odpowiada ten, kto go tam przywiózł, albo na
    czas nie uprzątnął.

  • 83. Data: 2018-06-26 16:33:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ja też.
    >Za kamień na drodze IMO odpowiada ten, kto go tam przywiózł, albo na
    >czas nie uprzątnął.

    Zasada ryzyka. Za szkody spowodowane ruchem pojazdu odpowiada jego OC,
    nawet jak nie ponosi "winy".
    No i mogl ominac, zwolnic, a czasem - nie przekraczac dozwolonej
    predkosci, zmniejszonej z uwagi na kamienie :-)

    Ale ... jak kogos ochlapie, to bede mowil ze miasto winne, albo i
    ochlapany - co on - nie widzial kałuży na drodze ?
    Nie wiedział, że zaraz ktos przejedzie i rozbryzgnie ? :-)

    J.

  • 84. Data: 2018-06-26 18:02:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Tuesday, June 26, 2018, 4:24:29 PM, you wrote:

    > Ja też.
    > Za kamień na drodze IMO odpowiada ten, kto go tam przywiózł, albo na
    > czas nie uprzątnął.

    W odpowiedzialności cywilnej - w odróżnieniu od karnej - istnieje
    odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Prowadząc samochód godzisz się z
    ryzykiem wyrządzenia szkody przez przypadkowy obiekt leżący na drodze,
    który zostanie przez koło Twojego samochodu wyrzucony z dużą
    prędkością. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej pokrywa szkody
    wynikające również z ryzyka a nie tylko z bezpośredniego działania lub
    zaniechania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 85. Data: 2018-06-26 18:20:07
    Od: collie <c...@v...pl>

    > W odpowiedzialności cywilnej - w odróżnieniu od karnej - istnieje
    > odpowiedzialność na zasadzie ryzyka.

    Zmyślasz. Nic takie w prawie cywilnym nie ma. A jeśli jest, to
    wskaż mi artykuł, który mówi o "odpowiedzialności na zasadzie
    ryzyka".

  • 86. Data: 2018-06-26 19:26:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-26 o 18:20, collie pisze:

    > Zmyślasz.

    Zanim napiszesz kolejny buńczuczny post, sprawdź może lepiej, czy czasem
    sam się nie ośmieszasz, tak jak w tej chwili.

    >Nic takie w prawie cywilnym nie ma. A jeśli jest, to
    > wskaż mi artykuł, który mówi o "odpowiedzialności na zasadzie
    > ryzyka".

    436 kc.

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2018-06-26 20:16:30
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.06.2018 19:26, Liwiusz pisze:

    > 436 kc.

    Przytoczę in extenso wspomniany artykuł, by i inni mogli poszukać
    w nim tej "odpowiedzialności na zasadzie ryzyka", choć dotyczy
    on tej odpowiedzialności cywilnej, od której każdy kierowca
    obowiązany jest co roku się ubezpieczać, płacąc tzw. OC:

    Art.436.§1. Odpowiedzialność przewidzianą w artykule poprzedzającym
    ponosi również samoistny posiadacz mechanicznego środka komunikacji
    poruszanego za pomocą sił przyrody. Jednakże gdy posiadacz samoistny oddał
    środek komunikacji w posiadanie zależne, odpowiedzialność ponosi
    posiadacz zależny.

    §2. W razie zderzenia się mechanicznych środków komunikacji
    poruszanych za pomocą sił przyrody wymienione osoby mogą wzajemnie żądać
    naprawienia poniesionych szkód tylko na zasadach ogólnych. Również tylko
    na zasadach ogólnych osoby te są odpowiedzialne za szkody wyrządzone tym,
    których przewożą z grzeczności.

  • 88. Data: 2018-06-26 21:07:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-26 o 11:11, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Zgadza się, natomiast w kwestii lusterek bocznych, ja poszedłem o krok
    > dalej. Ustawiłem je tak, że własny bok widzę dopiero po
    > obróceniu/odchyleniu głowy, dzięki czemu w ogóle nie mam "martwego pola"
    > dla pasów sąsiednich.

    Jeśli mogę coś dopowiedzieć w tej kwestii, to warto zainteresować się
    wkładami do lusterek. Jeśli standardowo nasze auto nie jest wyposażone w
    panoramiczne wkłady, to można poszukać na rynku nieoryginalnych. U mnie
    w aucie wkłady akurat są fabrycznie "łamane". Powiedzmy, że 20%
    zewnętrznej części jest łagodnie wygięta. Wtedy rzut oka wystarcza aby
    wszystko widzieć bez martwego pola bez pochylania głowy. Z każdej
    pozycji dobrze widać. Nie ma też zniekształceń takich jak przy różnych
    naklejkach na powierzchnię.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 89. Data: 2018-06-26 21:14:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-26 o 06:59, Budzik pisze:

    > A dałbys rade wpisac ta fraze w google i sprawdzic?

    Absolutnie nie. Z prostej przyczyny: bo temat w ogóle mnie nie
    interesuje. Od takich spraw mam swojego pośrednika ubezpieczeniowego. W
    razie szkody w jedną czy w drugą stronę pięknie prowadzi moje sprawy. Ja
    tylko podpisuję się pod dokumentami.

    A już w szczególności na potrzeby dyskusji na forum nie będę szukał
    jakiś zapisów prawnych po to by się wymądrzać. Prawo jest tak zbudowane
    aby nieobyta w nim osoba nie miała szans na ogarniecie tematu.

    > Jest jeszcze coś takiego jak PFG - moze on ma tutaj zastosowanie?

    Nie wiem o czym mówisz. Naprawdę nie wciągaj mnie w dyskusję na temat,
    który mnie ani nie interesuje ani się na nim nie znam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 90. Data: 2018-06-26 21:24:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-25 o 15:25, Adam Wysocki pisze:

    > Czemu kolega nie ma czujników parkowania?

    Nie mam bladego pojęcia. Ja na jego miejscu kamerę cofanie bym sobie
    zainstalował. Przed każdym cofaniem pewnie trzeba by ją wyczyścić ale cóż...

    Tak na marginesie, moim zdaniem - czujniki cofania są bardzo użyteczne w
    połączeniu z widocznością z tyłu. Bez niej - tak średnio. Nie jedna
    osoba skosiła słupek cofając mimo posiadania czujników. A przy większych
    przeszkodach też mogą zawodzić (w sensie niedużego zasięgu), gdy cofa
    się szybciej niż ekstremalnie wolno. Dlatego jeśli widzisz, ze z tyłu
    jest zaparkowane auto, to robisz użytek z czujników cofając właśnie
    ekstremalnie wolno. Ten sam manewr nieco szybciej wykonany = stłuczka.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek