  • 31. Data: 2019-09-12 19:15:19
    Temat: Re: We Wrocawiu dużo hulajnóg
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
    On 2019-09-12 11:00, J.F. wrote:
> [...]
    nickiej-nie-zyje-mezczyzna-jadacy-na-hulajnodze/ar/c
    1-14417063

    >Pojeby twierdzą, że "nadal blokuję reklamy" :-)

    Z czegos musza zyc.

    Ale teraz to i konkurencja opisala.

    J.

  • 32. Data: 2019-09-12 19:31:22
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-12 19:15, J.F. wrote:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup
    nickiej-nie-zyje-mezczyzna-jadacy-na-hulajnodze/ar/c
    1-14417063

    > Z czegos musza zyc.

    Nadal? :-)

  • 33. Data: 2019-09-14 17:05:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Sep 2019 18:50:59 +0200, kk napisał(a):
    > Zenek donosi, że u niego dużo hulajnóg. We Wrocławiu też dużo.

    No i kolejny wypadek
    https://www.tvn24.pl/wroclaw,44/wroclaw-mezczyzna-ja
    dacy-na-hulajnodze-uderzyl-w-tramwaj,969402.html

    "30-letni mężczyzna jadący hulajnogą elektryczną uderzył w bok
    tramwaju "

    "Badanie wykazało, że miał blisko dwa promile alkoholu w organizmie -
    powiedział policjant. Zaznaczył, że 30-latek będzie teraz odpowiadał
    za spowodowanie kolizji."

    Taa ... a za prowadzenie pojazdu mechanicznego po pijaku nie ?

    J.

  • 34. Data: 2019-09-15 13:09:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, September 8, 2019 at 8:49:55 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Na milion osiemset tysiecy ludzi to nieduzo. Wiecej sie tam poharata jak sie
    wypierdoli przez rozwiazane sznurowadlo. Rocznie w Polsce na lekcjach wf jest ok 30
    tysiecy wypadkow z ktorych ok 10 konczy sie smiercia.

    Tylko takie porownanie nie ma sensu, nie uwzgledniach ilosci hulajnog.
    Pieszych masz ten ~1.8mln, a hul. ile? z 5 tys? Pewnie kilka promili ludzi sie nimi
    porusza, a zagrozenie/prawdopodobienstwo wypadku jest mocno wyzsze...

  • 35. Data: 2019-09-15 14:04:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zupelnie niedawno w czasach przedhulajnogowych wypierdolilem sie i pekla mi kosc w
    lapie. 9 godzin czekalem zeby mi gips zalozyli. Na pogotowie poszedlem w dzien
    powszedni, przed poludniem.

  • 36. Data: 2019-09-15 16:12:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2019 o 13:09, WS pisze:
    wypierdoli przez rozwiazane sznurowadlo. Rocznie w Polsce na lekcjach wf jest ok 30
    tysiecy wypadkow z ktorych ok 10 konczy sie smiercia.

    > Tylko takie porownanie nie ma sensu, nie uwzgledniach ilosci hulajnog.

    Takie porównanie jest bez sensu, bo dane dotyczące ilości ofiar wypadków
    z udziałem hulajnóg są z dupy wzięte. Shit in - shit out.

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2019-09-15 21:03:16
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, September 15, 2019 at 4:12:05 PM UTC+2, Shrek wrote:

    > Takie porównanie jest bez sensu, bo dane dotyczące ilości ofiar wypadków
    > z udziałem hulajnóg są z dupy wzięte. Shit in - shit out.

    Statystyki u nas sa zazwyczaj z d. wziete :( ale co do wypadkow smiertelnych, to ze
    wzgledu na "nowosc" i chwytny temat raczj o kazdym napisali, troche tego jest... W
    sumie trudno sie dziwic, efekt raczej oczywisty - jesli "piesi" zamiast 4-5km/h
    zaczynaja sie poruszac 20-25km/h (+dodatkowo malo kto sie tego spodziewa) to nie ma
    sily, zeby nie nastapil lawinowy wzrost wypadkow... A jak problem rozwiazac od strony
    prawnej, aby nie wylac dziecka z kapiela (zabraniajac uzywania) to nie mam pojecia...
    kazde rozwiazanie ma wady i zalety...

  • 38. Data: 2019-09-15 21:42:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2019 o 21:03, WS pisze:

    > Statystyki u nas sa zazwyczaj z d. wziete :(

    Ale zwykle opierają się na prawdziwych danych. Tu mamy dane z dupy - tzn
    jeden lekarz podobno powiedział, że 10 dzienne. Dawałem w tym watku
    wypowiedz innego lekarza (sprzed 10 lat) co mu na oddział przywozili po
    kilkunastu potrąconych na pasach dziennie i co najmniej 1 bezpośrednio
    do kostnicy - co daje jakieś 5000 rannych i 500 zabitych na pasach na
    rok w Warszawie. Wynika z tego, że 1/3 wypadków z całego kraju zdarzała
    się akurat na przejściach w Warszawie i wszytkich przywozili właśnie
    jemu na oddział. Litosci...

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2019-09-15 21:52:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2019 21:42:19 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > rok w Warszawie. Wynika z tego, że 1/3 wypadków z całego kraju zdarzała
    > się akurat na przejściach w Warszawie i wszytkich przywozili właśnie

    Ale wez pod uwage, ze jak mu przywioza poszkodowanego i on nic nie
    stwierdzi, czy zostawi na obserwacje, bo mozliwy wstrzas mozgu,
    to do policyjnych statystyk nie trafi, a jednak przywiezli.

    Ilu taki ? Polowa ?

    J.

  • 40. Data: 2019-09-15 22:24:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Urzadzenia transportu osobistego maja duza szanse sie upowszechnic. Przy
    przemieszczaniu sie na niewielkie odleglosci zwlaszcza w centrach duzych miast sa
    genialne. Do tego maja niezwykle maly stosunek zuzywanej energii na jednostke
    odleglosci. Hulajnogi chwilowo domunuja wsrod UTO. Ale jest jeszcze kilka ciekawych
    urzadzen. Monocykle, elektryczne deski i co jeszcze Chinczyk wymysli. Sa i
    elektryczne skutery i rowery ale ze to inna klasa to ich poruszanie sie po ulicach
    jest od dawna uregulowane. Jezdze hulajnoga od kilku miesiecy. Wiecej nia jezdze niz
    samochodem. Po kilku miesiacach doswiadczenia widze ze musialbym sie bardzo postarac
    zeby komus zrobic krzywde. A ze leniwy jestem to nie chce mi sie starac. UTO maja
    wiele zalet. Chociazby taka ze sa praktycznie zero emisyjne. Moj miesieczny koszt
    pradu to mniej niz jedno parkowanie w centrum miasta. Jesli faktycznie rzadzacy w
    duzych miastach chca zeby powietrze bylo lepsze to musza stwarzac warunki do
    korzystania z UTO. W Lodzi problemem jest duza ilosc chodnikow w zlym stanie.
    Hulajnoga wymaga rownego a nie kurwidolow. Nie musi byc to od razu asfalt na wysoki
    polysk. Bardzo dobrze jezdzi sie po rownej kostce. Kiedys Stalin stwierdzil ze u nich
    jest wszystko, ale nie dla wszystkich. Pasuje to do hulajnogi i innych UTO. Zeby
    jezdzic na hulajnodze trzeba miec wlasciwe dla tego srodka transportu cechy
    psychofizyczne i chociaz troche pomarszczony mozg. Zeby bylo ciekawiej jestem 60+.