  • 61. Data: 2019-09-17 20:17:17
    Temat: Re: We Wrocawiu dużo hulajnóg
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przepisy sa juz napisane. Czekaja na zatwierdzenie. Potrafisz zablokowac to blokuj.
    Chwilowo osmieszasz sie, ale nie jestes sam. Jest takich jak Ty wielu. A moze z innej
    beczki. Jesli najwiecej wypadkow generuja kierowcy to za jazde powyzej 10% ponad
    dopuszczalna predkosc utrata uprawnien na 3 lata. Po zlapaniu po utracie uprawnien
    konfiskata pojazdu. Limit alkoholu 0 slownie zero. Konsekwencje jw.

  • 62. Data: 2019-09-18 09:18:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, September 17, 2019 at 8:17:20 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Przepisy sa juz napisane. Czekaja na zatwierdzenie. Potrafisz zablokowac to blokuj.

    Sejm i senat musi klepnac, wiec sporo moga zmienic przy okazji... np. obowiazkowe OC
    dolozyc, zmniejszyc max predkosc
    To jest calkowicie nieprzewidywalne :(

  • 63. Data: 2019-09-18 10:04:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    wrote:

    >Sejm i senat musi klepnac, wiec sporo moga zmienic przy okazji... np.
    >obowiazkowe OC dolozyc, zmniejszyc max predkosc
    >To jest calkowicie nieprzewidywalne :(

    Zalezy. Mieliby rzadowy projekt utrącic ?
    Takie rzeczy, to dopiero po wyborach :-)

    Jeszcze ma byc ostatnie posiedzienie Sejmu juz po wyborach, ale co z
    senatem ?

    A obowiazkowe OC ... IMO - juz dzis te hulajnogi elektryczne podpadaja
    pod motorowery elektryczne, wiec obowiazkowe OC, rejestracja, kask ...
    no i kazdemu jadacemu kara z UFG ...

    J.

  • 64. Data: 2019-09-18 12:58:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie podpadaja pod motorowery bo maja nizsza predkosc maksymalna. Zeby cos podpadalo
    to musi spelniac wszystkie warunki a nie tylko jeden z dziesieciu.

  • 65. Data: 2019-09-18 13:22:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Nie podpadaja pod motorowery bo maja nizsza predkosc maksymalna. Zeby
    >cos podpadalo to musi spelniac wszystkie warunki a nie tylko jeden z
    >dziesieciu.

    Motorower ma miec predkosc nie wieksza niz 45km/h.
    Hulajnoga to spelnia, nawet jak jest ograniczona do 25km/h.

    A z kolei rower elektryczny ma 25km/h oraz pare innych wymagan,
    ktorych hulajnoga nie spelnia, wiec rowerem elektrycznym nie jest.

    J.

  • 66. Data: 2019-09-18 18:13:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z 250W nie podskoczysz na 45km/h. Moja na rownym jedzie maksymalnie 23km/h. Jak
    bedziesz mial 0,19 to spelnisz warunek 0,51? Wedlug Twojej logiki spelnisz.

  • 67. Data: 2019-09-18 20:25:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, September 18, 2019 at 6:13:51 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Z 250W nie podskoczysz na 45km/h. Moja na rownym jedzie maksymalnie 23km/h. Jak
    bedziesz mial 0,19 to spelnisz warunek 0,51? Wedlug Twojej logiki spelnisz.

    Przeciez motorower nie musi osiagac 45km/h tylko nie moze tej predkosci przekraczac,
    nic nie stoi na przeszkodzie, zeby zrobic taki, co osiaga max 20. Tylko po co i kto
    to kupi? ;) Te spalinowe osiagajace ~45 i tak sa juz "wykastrowane" i wiekszosc ludzi
    po kupnie je odblokowuje, zeby jechaly te ~70km/h
    Natomiast jesli hulajnogi traktowac jako motorowery, to mamy problem - nie maja
    homologacji i nie da sie tego nijak zarejestrowac, czyli oznacza to zakaz jazdy po
    drogach publicznych (jak w GB). Aktualnie traktuje sie je jako zabawki ;) , podobnie
    jak deskorolki, rolki, czyli "pieszy", ale jest to troche naciagane...

  • 68. Data: 2019-09-18 20:47:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Hulajnoga na chodniku tez nie musi osiagac 25km/h. Rowery nie maja homologacji i
    mozna nimi jezdzic po drogach publicznych.

  • 69. Data: 2019-09-18 21:00:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, September 18, 2019 at 8:48:00 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Hulajnoga na chodniku tez nie musi osiagac 25km/h. Rowery nie maja homologacji i
    mozna nimi jezdzic po drogach publicznych.

    bo rower jej nie potrzebuje ;), ale hulajnoga elektryczna to nie rower
    zeby zarejestrowac motorower jest juz potrzebna!, wiec z hulajnogami tez sie nie uda

    Jazda hulajnogami elektrycznymi jest aktualnie mocno naciagana: po sciezkach
    rowerowych formalnie nie wolno, po jezdni tez nie, a na chodniku sprawa mocno
    dyskusyjna. W razie wypadku co sad to inny wyrok ;)

  • 70. Data: 2019-09-18 21:29:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Sep 2019 09:13:48 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Z 250W nie podskoczysz na 45km/h. Moja na rownym jedzie maksymalnie 23km/h. Jak
    bedziesz mial 0,19 to spelnisz warunek 0,51? Wedlug Twojej logiki spelnisz.

    Ciagle nie rozumiesz. Predkosc maksymalna motoroweru nie moze
    przekraczac 45km/h. Moze byc 45, 44, 40 czy 20 - ciagle motorower.
    Ale jak 46 to juz motocykl.

    I to nie wazne, ze twoja hulajnoga nie osiagnie 45 czy nawet 25 -
    ciagle sie kwalifikuje na motorower i nic innego.

    Chociaz ... no od biedy pojazd wolnobiezny, o ile wykazesz, ze to nie
    motorower.

    J.