  • 71. Data: 2019-09-18 21:49:32
    Temat: Re: We Wrocawiu dużo hulajnóg
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-18 21:29, J.F. wrote:
> [...]
    bedziesz mial 0,19 to spelnisz warunek 0,51? Wedlug Twojej logiki spelnisz.

    > Ciagle nie rozumiesz. Predkosc maksymalna motoroweru nie moze
    > przekraczac 45km/h. Moze byc 45, 44, 40 czy 20 - ciagle motorower.
    > Ale jak 46 to juz motocykl.

    Rowery elektryczne .. też motorowery

  • 72. Data: 2019-09-18 21:57:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, September 18, 2019 at 9:49:42 PM UTC+2, kk wrote:

    > Rowery elektryczne .. też motorowery

    bez przesady ;) zalezy od mocy itp...

    Art 2, 47)rower -pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9m poruszany siłą
    mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony wuruchamiany
    naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem onapięciu nie
    wyższym niż 48V oznamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, którego moc
    wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu
    prędkości 25km/h;

    aczkolwiek moga byc traktowane jako motorowery, albo i motocykle jesli nie lapia sie
    na powyzsze warunki...

  • 73. Data: 2019-09-18 22:21:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podobnie jak hulajnoga nie bedzie sie zalapywala na przepisy to nie bedzie nia mozna
    jezdzic po drogach publicznych. W projekcie jest 25km/h i 250W dla hulajnog mogacych
    poruszac sie po drogach publicznych. Reszta w rekach policji, strazy miejskiej,
    brygad robotniczo chlopskich, kolek rozancowych czy co kto sobie jeszcze zazyczy. Na
    bank nikt z tej grupy do gadania nic nie bedzie mial.

  • 74. Data: 2019-09-18 23:21:32
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-18 10:04, J.F. wrote:
    > Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Zalezy. Mieliby rzadowy projekt utrącic ?
    > Takie rzeczy, to dopiero po wyborach :-)
    >
    > Jeszcze ma byc ostatnie posiedzienie Sejmu juz po wyborach, ale co z
    > senatem ?
    >
    > A obowiazkowe OC ... IMO - juz dzis te hulajnogi elektryczne podpadaja
    > pod motorowery elektryczne, wiec obowiazkowe OC,

    OC byłoby ok gdyby ... było na kierowcę a nie właściciela. Wiele
    pojazdów właściciela nie zwiększa ryzyka. Mniejsze pojazdy czynią
    mniejsze szkody.

    >rejestracja,

    Oświęcim?

    >kask ...

    Ciepły szalik?

    > no i kazdemu jadacemu kara z UFG ...

    Państwo nie umie wziąć odpowiedzialności za swoich obywateli płacących
    podatki? To może niech się za to nie bierze.

  • 75. Data: 2019-09-18 23:26:11
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    No ale widzisz, lepiej byłoby gdyby warunki używania hulajnogi były
    podobne do motoroweru.

  • 76. Data: 2019-09-19 01:13:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Sep 2019 12:57:47 -0700 (PDT), WS napisał(a):

> [...]
    prędkości 25km/h;

    > aczkolwiek moga byc traktowane jako motorowery, albo i motocykle jesli nie lapia

    Motocykl niedawno nie mogl byc elektryczny. :-)
    A obecnie
    45) motocykl - pojazd samochodowy dwukołowy kategorii L3e albo
    dwukołowy z bocznym wózkiem kategorii L4e, albo trójkołowy kategorii
    L5e o symetrycznym rozmieszczeniu kół, spełniający kryteria
    klasyfikacji dla pojazdów odpowiednio dla kategorii L3e albo L4e, albo
    L5e, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady
    (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i
    nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców (Dz.
    Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn. zm.5));

    No i ciekaw jestem - obejmuje elektryczne, czy nie.

    motorower elektryczny tez dopisano stosunkowo niedawno.

    J.

  • 77. Data: 2019-09-19 01:52:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trudno zeby opisali w przepisach jak nie bylo motorowerow elektrycznych. Ty bys
    opisal 30 lat temu?

  • 78. Data: 2019-09-19 02:12:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Sep 2019 16:52:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Trudno zeby opisali w przepisach jak nie bylo motorowerow elektrycznych. Ty bys
    opisal 30 lat temu?

    Moze bym i opisal, bo co z silnikami turbinowymi, odrzutowymi,
    parowymi.
    No i byly wozki akumulatorowe, melexy itp.

    Poza tym dolozyli motorowery elektryczne, to czemu od razu nie
    motocykle ?

    J.

  • 79. Data: 2019-09-19 09:06:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, September 19, 2019 at 2:12:09 AM UTC+2, J.F. wrote:

    > Poza tym dolozyli motorowery elektryczne, to czemu od razu nie
    > motocykle ?

    Bo raczej nie jest potrzebne, w definicji motoroweru bylo(i jest dalej) ograniczenie
    pojemnosci do 50cm3, co ma sens dla spalinowych, musieli dodac wariant dla
    elektrycznych, a motocykle limitu nie maj, czyli wystarcza, ze pojazd silnikowy -
    wyposazony w silnik (dowolny), nie spelniajacy kryteriow (moto)roweru...

  • 80. Data: 2019-09-19 09:11:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, September 19, 2019 at 9:06:42 AM UTC+2, WS wrote:

    > a motocykle limitu nie maj, czyli wystarcza, ze pojazd silnikowy - wyposazony w
    silnik (dowolny), nie spelniajacy kryteriow (moto)roweru...

    hm... no i zapomnialem o tych z ograniczeniami na A1, A2, B - nie moje czasy ;)
    Ja mam zwykle A...