  • 61. Data: 2011-06-27 23:25:36
    Temat: Re: Weekend bez ofiar ?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Passat, w którego się wbił do kasacji, w środku ranni. Jakie OC obejmie
    > ten wypadek? O ile w ogóle miał jakieś OC...

    Spokojnie - renty to nie zrobi, ale faktem jest, że powinno tu
    działać prawo "spadkowe" :) nawet jeśli przeżyje (mówię o moich
    "chceniach") ... i to byłoby dobre i w sumie "logiczne".

    Srasz pieniędzmi - Nie potrzebujesz OC
    Biedak jesteś - potrzebujesz OC

    "Sranie pieniędzmi" uznać ... hmmm ... możliwość zarobienia
    kwoty gwarantowanej w OC przez 10 lat.

    Tak se gdybam. Za tego dzwona zdaje się zapłacimy wszyscy jeśli
    gnój nie przeżyje.

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 62. Data: 2011-06-27 23:27:53
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Znam dziewcze, które automatycznie odruchowo jak błyśnie błyskawica
    > potrafi puścić kierownicę i zasłonić twarz :) Boi się burzy, i w deszczu
    > podczas burzy w życiu nie poprowadzi. Ale jak mówią polskie przysłowia -
    > grom to i z jasnego nieba potrafi.

    O stary.. Mnie podczas burzy to nawet kapelusz spada ! ;-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 63. Data: 2011-06-27 23:41:31
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 27.06.2011 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Sugerujesz, że jest inaczej? To co napisałeś to właśnie przykład
    > z założenie traktowania prawa jako złego i "obcego".

    Nadinterpretujesz na podstawie pierwszego zdania z akapitu.

    > Dlaczego tyle
    > osób narzeka na bezczynność policji? No tak, tylko to mało medialne
    > w porównaniu do tekstów "a to ch****, złapali mnie, a ja taki niewinny
    > jestem". Ileż tu już płaczy było z tego tytułu. A ile płaczy jak
    > się okazało, że kogoś złapali za granicą, a oni przecież niewinni
    > - tylko trochę złamali różne przepisy.

    OK, Nasuwa mi się takie pytania. Czy nie wydaje ci się że gradacja
    sankcji za wykroczenia i przestępstwa związanie z ruchem drogowym jest
    u nasz cokolwiek dziwna? Czy nie wydaje ci się że kontrola ruchu
    sprowadza się do kilku łatwo wykrywalnych wykroczeń w wybranych
    miejscach tak aby łatwo nałapać. I czy nie wydaje ci się że założenie
    że mimo umyślnego złamania zasad bezpieczeństwa, wypadek sprawca
    powoduje nieumyślnie jest jeszcze dziwniejsze?

    > Wbrew temu co twierdzisz, jakoś nie zauważyłem lania pałą większości,
    > a wręcz odwrotnie.

    Znaczy Ty nie odczuwasz uciążliwości stosowania PoRD i okolic, uważasz
    też że większość uważa podobnie. Wiesz mnie przeszkadza te kilka 40 na
    2 jezdniowej drodze obok (bo jest remont), tyle że stoją tam z radarem
    w weekendy wieczorami gdy nikogo na budowie nie ma. Nikt też nie wpadł
    na to aby codziennie "po robocie" a co najmniej w piątek, zarzucić na
    te znaki jakieś czarne worki. Niedaleko jest inna 2 jezdniowa droga
    z przejściem dla pieszych do parku. Co jakiś czas ktoś tam kogoś
    rozjedzie, kiedyś wnuczkę z babcią jakaś laska trafiła. Nigdy tam nie
    widziałem patrolu z radarem, a obiema drogami poruszam się równie często.

    Nie, nie mam punków, mandatów itp, ostatni raz mandat dostałem dawno
    już dość temu za 80/50 na Wybrzeżu Gdyńskim, pod "Grotem" przy salonie
    "H" kiedyś często stali. Było przecież 80 odwołane przez wjazd na
    grota, a następne stało dopiero za zjazdem. Na pewno chronili tam
    ludzkie zdrowie i życie.

    Nie podoba mi się że gdy jadę jednym ze swoich pojazdów jestem
    kontrolowany bardzo często, drugim w ogóle. A bo tak. Kuriozalna
    była ostatnia taka akcja, 2 pasmowa jednokierunkowa jezdnia, 50
    na prawym radiowóz jedzie ~50, wyjechałem za niego z wjazdu.
    Lewym auta wyprzedają radiowóz, ja jadę za. Przez lewe okno macha
    lizak, na lewym głupawka, ale każą innym jechać kontrolują mnie.

    Itd.

    > To się zastanawiaj - ja nie mam wątpliwości. Fakt, 3 mi się machnęła,
    > ale to chyba nieistotne.

    Niby nie, ale 32 lata i dalej jest jak jest. A prawie całe pracujące
    pokolenie się zmieniło, a jednak jeszcze nie.

    > A sądź sobie do woli - szczególnie z tą sugestią jakobym miał lepiej
    > niż inni. Zresztą wcale mnie nie dziwią takie oceny po wcześniejszych
    > tekstach o "komunie".

    Co byś nie robił taka nieoficjalna nazwa przez wiele lat funkcjonowała,
    fakt nadużywana przez polityków, ostatnio nie jest modna.
    Może dlatego że nie znam złego/biednego PRLu sprzed Gierka, nie
    pamiętam że się za komuny poprawiło. Za to pamiętam ten okres i potem
    jak się spierdoliło. Ogólnie nie tęsknię.

    > Ha, ha, znaczy znalazłeś wspólne cechy tego co się realizuje tam
    > i tutaj i to Ci się nie podoba? W sumie znowu mnie to nie dziwi.
    > Poczekaj jeszcze trochę, a zobaczysz jak w Polsce było "fajnie".
    > Policja będzie coraz skuteczniejsza,

    W czym będzie skuteczniejsza? Poważnie pytam.

    > systemy nadzoru, monitoring
    > itd. powszechniejsze. Tyle tylko, że tam jednak przyjmuje się,
    > że robi się dla dobra obywateli, a nie przeciwko nim. Tu mnie
    > wcale nie dziwią teksty Kamila o tym, że jest milej, przyjemniej
    > itd.

    Bo bobby jest uprzejmy, pomocny i zupełnie nie upierdliwy. A taki
    nasz przeciętny spotykany na ulicy jednak bardzo odstaje.
    Monitoring i inne technozabawki jeszcze długo nic nie poradzą
    na to gdzie i jakim celu je ktoś ustawi i kto i jaki pożytek
    z zapisanych danych uzyska.

    > Nieprawda - część się usuwa, część się dodaje. Zresztą kto powiedział,
    > że Kodeks cywilny z 1964 jest zły? Czy Tobie naprawdę się wydaje,
    > że prawo z czasów socjalizmu tak naprawdę się zasadniczo różni
    > i różniło od prawa obowiązującego w systemie demokratycznym?
    > Kodeks cywilny, karny - poza pewnymi archaizmami, które są
    > systematycznie usuwane, były i są oparte na pewnych uniwersalnych
    > wartościach, które są niezależne od systemu politycznego.

    To prawie tak samo jak z religiami, też mają wiele wspólnego. Nie
    wspominając o różnych odłamach jednej dowolnej.
    Problem w tym że mimo że samo prawo, jest ogólnie wszędzie podobne
    to jednak wiele drobnych niby różnic. Dodając różnice w stosowaniu
    prawa przez organy, sądy itd. Okazuje się że niby jest podobnie
    ale w praktyce zupełnie inaczej. I żeby za bardzo nie OT, porównaj
    sobie prawo dotyczące właśnie posiadania i poruszania się pojazdami.

    > To Twoja teza, której podstawą jest deklarowana i zakładana głupota
    > i/lub zła wola organów stosujących prawo. Niestety, w rzeczywistości
    > się to nie potwierdza.

    Ech,
    to ja na to że mi się w rzeczywistości (mojej oczywiście) potwierdza.

    Nie sądzę żeby jakaś znacząca część tych którzy popełniają wykroczenia
    drogowe, wyjeżdżała z myślą że dziś to złamią ten, tamten i jeszcze
    ten przepis.

    > Statystyki mówią co innego, stan dróg również mówi co innego. Ja sam
    > narzekam na drogi, ale obiektywnie ich stan się poprawia, bezpieczeństwo
    > również.

    No ba, na lotnisko już nawet możesz dojechać w miarę prosto. A że
    wygodnie tylko na cargo, cóż zawsze można się nadać dalej paczką.
    Ja za to mogę wygodnie dojechać, eee, no w jedną stronę w okolice
    tesco, a w drugą aż za Wyszków, nie nie mogę, musiałbym postać na
    remontowanej TT i w Markach. Pozostaje więc Tesco i koniec korka
    gdzieś przed D.Zachodnim.

    Moim idolem jeśli chodzi i zmiany które przyczyniają się do poprawy
    bezpieczeństwa jest ynteligent, który wymyślił żeby remontować drogi
    dwu i trzycyfrowe do standardu bez twardych poboczy. No żeby się
    szaleńcy na 3 nie wyprzedzali. Tylko co z rowerzystami, pieszymi,
    motorowerami.

    > ROTFL - Ty nawet nie wiesz co to znaczy "dorabianie" się na grzywnach.
    > Poczytaj sobie choćby o realizacji systemu automatycznego nadzoru
    > ruchu drogowego we Francji :)

    Nie chce mi się, nie dawno za to czytałem o podróżowaniu przez Ukrainę.
    I dalej trochę.

    > Póki co, to jedyną czarownicą są nietrzeźwi, którzy w Polsce powodują
    > ~8% wypadków i nie oni są problemem w porównaniu do reszty przyczyn.
    > Jakiś czas temu nawet tutaj wrzucałem statystyki unijne (europejskie)
    > w tej materii - byliśmy na zaszczytnym 3 miejscu...od końca. Tego już
    > się poprawić nie da. Czas na ściganie innych i to nawet dzisiaj
    > słyszałem - nie była już tylko prędkość, ale głupota i ignorowanie
    > przepisów/zasad bezpieczeństwa.

    Ale cały czas największy sukces to wykryć "nawalonego" po dwu piwach
    rowerzystę na gruntowej drodze na Zegrze, czy nawet na DR w mieście.

    A tę poprawę zauważyłeś to na drodze, czy w TV? Słyszałeś, więc może
    w radiu? Ale ok.
    Tak poza deklaracjami, co się zmieniło w działaniach policji przez
    ostatnie parę lat. Tych które mają prowadzić do poprawy bezpieczeństwa
    na drogach. Czy tylko auta lepsze i korki większe.

  • 64. Data: 2011-06-28 00:28:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-06-2011 19:10, Artur Maśląg pisze:

    > To Twoja teza, której podstawą jest deklarowana i zakładana głupota
    > i/lub zła wola organów stosujących prawo. Niestety, w rzeczywistości
    > się to nie potwierdza.

    To prawo jest jednak nie do końca zdrowe.
    Załóżmy że mam czyste konto. W ciągu roku spowoduję 4 kolizje drogowe
    (spowodowałem zagrożenie w bezpieczeństwie ruchu drogowego). A więc 4x
    uszkodzę komuś mienie. Policja i nieraz inne służby (pogotowie,straż
    etc,) będą miały co robić - generalnie dużo zamieszania i kłopotów, moje
    prawko wisi na włosku bo mam już 24 punkty karne.
    Ten sam wynik punktowy mogę otrzymać gdy zdarzy mi się 3-4krotnie
    przekroczyć prędkość. Mimo że nikomu krzywdy nie zrobiłem, policjant
    tradycyjnie nie wziął pod uwagę okoliczności łagodzących (stówką k.
    przedszkola przecież nie leciałem) moje PJ będzie wisiało na tak samo
    cienkim włosku jak w pierwszym przypadku.
    Ja tu większego sensu nie widzę...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 65. Data: 2011-06-28 09:08:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-28 00:28, DoQ pisze:

> [...]
    > przedszkola przecież nie leciałem) moje PJ będzie wisiało na tak samo
    > cienkim włosku jak w pierwszym przypadku.

    I tak i nie. Za takie przekroczenia jak piszesz to np. w Niemczech
    byś musiał zrezygnować z jazdy na jakiś czas po pierwszym takim
    występku, a w Polsce jest raptem max 500zł mandatu. Ja wiem, że
    może jest to nieadekwatne do tych kilku kolizji, ale tutaj powinien
    działać już system ubezpieczeniowy, który pozwoli na stosowne
    wzrosty OC, doprowadzi do tego, że ludzie będą mogli tylko jeździć
    na swoim ubezpieczeniu itd. Mało tego - system trzeba uszczelnić
    i w końcu doprowadzić do sytuacji, by policja czy ubezpieczyciel
    miały dostęp do danych klienta na bieżąco. Wtedy bez problemu
    policja przy kontroli by wiedziała, czy klient ma PJ, ubezpieczyciel
    by znał historię kierowcy itd. No ale wiesz - żeby były tak jak
    chcemy to jeszcze trzeba by do tego przekonać innych. Na razie
    to na każdą formę kontroli to jest wrzask, że naruszane są prawa
    i wolność jednostki, ale jak policja czegoś nie może sprawdzić
    w ich prywatnym interesie to kolejny wrzask, że policja zła,
    nieudolna itd. Prawo tak naprawdę nie jest złe, tylko trzeba z
    niego korzystać.

  • 66. Data: 2011-06-28 10:04:29
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > http://www.stat.gov.pl/gus

    Nie za duzo wymagasz ? Przeciez tam trzeba szukac ;)

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 67. Data: 2011-06-28 10:07:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > A jak jesteś taki sprytny to skomentuj:
    > http://www.policja.pl/palm/pol/8/160/
    Wypadki_drogowe_w_latach_1985__2008.html

    A co tu komentować? Widać czarno na białym bardzo zbliżoną liczbę
    wypadków pomimo drastycznie innej liczby aut, w dodatku podałeś 1985, a
    prosiłem o lata 70-te.

  • 68. Data: 2011-06-28 10:26:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-28 10:07, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Wypadki_drogowe_w_latach_1985__2008.html
    >
    > A co tu komentować? Widać czarno na białym bardzo zbliżoną liczbę
    > wypadków pomimo drastycznie innej liczby aut, w dodatku podałeś 1985,

    Zdaje się, że nieuważnie czytasz - nie tylko to co ja napisałem, ale
    również to co podlinkowałem. Wiem, nie pasuje do tego, co chciałbyś
    udowodnić, ale nie potrafisz.

    > a prosiłem o lata 70-te.

    Jak ładnie poprosisz to może GUS takie dane Ci udostępni.

  • 69. Data: 2011-06-28 10:37:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Zdaje się, że nieuważnie czytasz - nie tylko to co ja napisałem, ale
    > również to co podlinkowałem. Wiem, nie pasuje do tego, co chciałbyś
    > udowodnić, ale nie potrafisz.

    Pasuje idealnie, tak idealnie, że nawet szkoda więcej na ten temat
    napisać.

  • 70. Data: 2011-06-28 11:04:48
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-27 16:59:29 +0200, kamil <s...@s...com> said:

    > A masz kontakt z dziesiątkami osób, które pisały i zniknęły od czasu
    > powstania tej grupy?

    Nie - kretynów filtruję, tak samo jak nie potrafiących pisać poprawnie
    po polsku.

    > Bo idąc Twoją logiką mogę śmiało założyć, że zabiły się na jakimś drzewie.

    Nie, ta logika mówi, że jeśli ktoś notorycznie stawia tezę o tym, że
    potrafi jeździć i żyje, to znaczy, że sam się nie zabił na drodze.
    ;>

    --
    Bydlę