  • 11. Data: 2019-04-22 13:26:51
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.04.2019 o 07:35, Bogobo pisze:

    > Ten z drugiego pasa nie zmienił pasa po wjeździe na rondo,
    > jechał nadal tym samym pasem; jechał drugim pasem i na rondzie
    > nadal poruszał się drugim pasem. Ten z pierwszego pasa zmienił pas
    > i wymusił pierwszeństwo.

    Ciekawa interprestacjia i nie mówie, ze bezpodstawna. Natomiast wcale
    nie oczywista - równie dobrze można mówić, że wcześniej był prawy i
    lewy, na rondzie też był lewy i prawy, więc pojawił się dodatkowy
    środkowy. Śliska sprawa - dopóki nie ma linni prowadzącej to w PoRD nie
    ma nigdzie napisane jak numerować pasy. Natomiast zasada prawej ręki w
    przypadku gdy na jeden pasa chcę wjechać dwa pojazdy jest uznaną zasadą.

    Shrek

  • 12. Data: 2019-04-22 13:57:42
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > Ciekawa interprestacjia i nie mówie, ze bezpodstawna. Natomiast wcale nie
    > oczywista - równie dobrze można mówić, że wcześniej był prawy i lewy, na
    > rondzie też był lewy i prawy, więc pojawił się dodatkowy środkowy.

    Nie mógł pojawić się środkowy, pojawił się wewnętrzny lewy.
    PoRD nakazuje jazdę możliwie blisko prawej krawędzi jezdni,
    więc normalne jest, że dotychczasowe dwa pasy biegną możliwie blisko
    prawej krawędzi jezdni.

    > Natomiast zasada prawej ręki w przypadku gdy na jeden pasa chcę wjechać
    > dwa pojazdy jest uznaną zasadą.
    >
    > Shrek

    Zasada prawej strony dotyczy innej sytuacji, czyli dotyczy drogi o trzech
    pasach ruchu i nie ma tam skrzyżowania,
    a w omawianej sytuacji pojazdy poruszają się drogą o dwóch pasach ruchu
    w tym samym kierunku i wjeżdżają na skrzyżowanie.

  • 13. Data: 2019-04-22 14:12:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.04.2019 o 13:57, Bogobo pisze:

> [...]
    > PoRD nakazuje jazdę możliwie blisko prawej krawędzi jezdni,
    > więc normalne jest, że dotychczasowe dwa pasy biegną możliwie blisko

    A wcale bo nie - przed wieloma skrzyżowaniami pojawiają się wyznaczone i
    niewyznaczone prawe pasy do prawoskrętu. I jadąc prosto najpierw
    wedziesz prawym, a potem lewym czy środkowym nie zmieniając pasa.

    https://www.google.com/maps/@52.2781693,20.9375363,3
    a,75y,133.06h,91.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdr-NpLh30B4
    CBi2sTP9lbQ!2e0!7i16384!8i8192

    tu masz wyznaczony i ze strzałkami kierunkowymi więc nie ma wątpliwości.
    Jakbyś nie miał wyznaczonych to jechałbyś na prawy jadąc prosto - no
    nie. A jednak jechałeś pasem numer 1, teraz jedziesz według twojej
    nomenklatury nr 2. Pasa nie zmieniałęś. Coś się kupy nie trzyma -
    pojawił się pas z prawej.

> [...]
    > a w omawianej sytuacji pojazdy poruszają się drogą o dwóch pasach ruchu
    > w tym samym kierunku i wjeżdżają na skrzyżowanie.

    Z tego co pamiętam to sądy jednak mają inne zdanie (policji to nawet nie
    liczę, bbo oni to są tak wykształceni, że aż strach się bać). Żonę
    uczę, że jak jedzie lewym (co żona robi na lewym?;) to po zmianie
    kieunku też ma buć na lewym, chyba że wiec co chce osiagnąć, co robią
    inni i nie koliduje to w żadnen nawet mało prawdopodobny sposób

    Shrek

  • 14. Data: 2019-04-22 18:50:10
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Pas ruchu.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-04-2019 o 09:05, Bogobo pisze:

    > PoRD
    > 7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    > jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
    > drogowymi;

    ROTFL !!!!
    Przeczytaj najpierw ze zrozumieniem pytanie...

  • 15. Data: 2019-04-22 19:15:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-22 o 18:50, Cavallino pisze:

    > ROTFL !!!!
    > Przeczytaj najpierw ze zrozumieniem pytanie...

    Odpowiedź adekwatna do pytania.
    Pojedź na miejsce i sprawdź jak są pasy narysowane.
    A potem sprawdź jak stan faktyczny ma się do przepisów.
    Jak potrafisz.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2019-04-22 19:32:34
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2019 02:05:45 UTC-5 użytkownik Bogobo napisał:

    > PoRD
    > 7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    > jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
    > drogowymi;

    Wklej tu linka do google maps z tym rondem. Bo takie tlumaczenie slowno bezmuzyczne
    to daleko cie nie zaprowadzi.
    Rodzajow malowan i oznaczen rond jest tyle ze nie ma prostych zasad jak sie po nich
    poruszac.

    A nawet jak dasz linka to moze sie okazac ze rondo jest pomalowane zle i i tak beda
    watpliwosci.

    Ale daj linka to sie bedzie mozna przyjrzec.

  • 17. Data: 2019-04-22 22:25:09
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]
    > drogowymi;

    Wklej tu linka do google maps z tym rondem. .

    https://www.google.pl/maps/@53.4031178,14.5010798,30
    4m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    zwykłe rondo, żadnych turbin, żadnej sygnalizacji, pasy oznaczone - na
    rondzie
    trzy pasy przerywane dookoła , na dojeździe dwa pasy przerywane.

  • 18. Data: 2019-04-23 06:04:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.04.2019 o 22:25, Bogobo pisze:

    > https://www.google.pl/maps/@53.4031178,14.5010798,30
    4m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    https://www.google.pl/maps/@53.4025763,14.5023574,30
    5a,35y,354.41h,41.64t/data=!3m1!1e3?hl=pl

    Co tu się uprawia?

    Shrek

  • 19. Data: 2019-04-23 12:30:36
    Temat: Re: Wjazd na rondo.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    ps.com...

    > Wklej tu linka do google maps z tym rondem.

    dojazd
    https://www.google.pl/maps/@53.4020438,14.501406,3a,
    75y,41.86h,92.16t/data=!3m7!1e1!3m5!1s1tAsDUUTBWC-nu
    gQgkK4Bw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3
    D1tAsDUUTBWC-nugQgkK4Bw%26output%3Dthumbnail%26cb_cl
    ient%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h
    %3D100%26yaw%3D243.26442%26pitch%3D0%26thumbfov%3D10
    0!7i13312!8i6656?hl=pl

    rondo
    https://www.google.pl/maps/@53.4027727,14.5016966,3a
    ,75y,41.86h,92.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM8Y7CWiErWvJP
    SRR9o-Hag!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

  • 20. Data: 2019-04-23 13:50:07
    Od: p...@g...com

    strzelam ze nie jestes ze Szczecina prawda ?

    --Lewy pojazd wjeżdża na pas środkowy, prawy pojazd też wjeżdża
    na pas środkowy (ma włączony lewy kierunkowskaz).

    zmienia pas

    --Kolizja zaraz na wjeździe. Kto winien ?

    patrz powyzej

    --Czy pojazd z lewego pasa miał obowiązek zająć pas wewnętrzny (trzeci)
    na rondzie i dlaczego ?

    gdyby jechal w Krakowska moglby tak zrobic po czym zmienic 2 pasy co wywola entuzjazm
    wjezdzajacych z Janiszewskiego i Poludniowej

    --Założenie jest takie, że obydwaj mieli zamiar opuszczać rondo
    "na wprost". (żeby nie komplikować).

    to po co prawy zmienia pas kiedy chce dalej jechac Poludniowa ? a czekaj znam
    odowiedz czasami melepety tak robia bo za 500m chca skrecic w lewo :-) to sie nazywa
    rezerwacja pasa :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=iwGfdPSb9jY

    jednym slowem suchar, gubia sie tylko przybysze spoza miasta :-)