  • 11. Data: 2014-11-01 13:55:18
    Temat: Re: Wydajnośc sprężarki klimy w zalezności od obrotów
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Zastanawiam się czy nie napedzać jej z wiatraka w celu wykonania pompy
    > ciepła. Kto wie, czy nie zapomocą prymitywnej przekładni pasowej w celu
    > redukcji hałasu i strat. Potrzebuje kilka danych które niestety da się
    > uzyskac głównie eksperymentalnie a to wymaga inwestycji. Przypuszczam
    > jednak że dane katalogowe wiele by wyjasniły na początek, przynajmniej
    > czy to idiotyczny pomysł czy jest jakaś szansa.

    To już lepiej postawić jakiś mały silnik, zasilić go LPG podpiąć do
    niego kompersor, jakiś generator z 20-30kW a z ciepła ogrzewać
    podłogówkę czy CO. :)

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 12. Data: 2014-11-01 13:59:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-01 13:55, Lewis wrote:
    > To już lepiej postawić jakiś mały silnik, zasilić go LPG podpiąć do
    > niego kompersor, jakiś generator z 20-30kW a z ciepła ogrzewać
    > podłogówkę czy CO. :)

    Mój pomysł jest bardziej darmowy :)

  • 13. Data: 2014-11-01 14:01:24
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

> [...]
    > jednak że dane katalogowe wiele by wyjasniły na początek, przynajmniej
    > czy to idiotyczny pomysł czy jest jakaś szansa.

    Klima ma kilka kW. Uzyskanie takiej mocy z wiatraka jest dość trudne za
    rozsądne pieniądze

    MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl
    kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

  • 14. Data: 2014-11-01 14:04:33
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Mój pomysł jest bardziej darmowy :)
    Tak tylko że tu przy okazji masz prąd i ciepło, a na gorące dni można
    klimę odpalić :)

  • 15. Data: 2014-11-01 14:09:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-01 14:01, MarcinJM wrote:
    > Klima ma kilka kW. Uzyskanie takiej mocy z wiatraka jest dość trudne za
    > rozsądne pieniądze

    Zgadza sie, jednak uzyskanie 2kW mocy mechanicznej jest raczej możliwe,
    projekty amatorskich elektrowni wiatrowych zakładają moc elektryczna na
    poziomie 1kW. Nie chodzi o grzanie, a dogrzewanie. Więc moge mieć
    mniejszą moc. Pytanie czy sprężarka napedzana "powoli" w ogóle cokolwiek
    spręża. Jak mówie, to luźny pomysł, prawdopodobnie bez sensu, szukam
    argumentu przeciw bo bedzie mi to chodzić przez rok po głowie :/

  • 16. Data: 2014-11-01 14:41:09
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

> [...]
    > spręża. Jak mówie, to luźny pomysł, prawdopodobnie bez sensu, szukam
    > argumentu przeciw bo bedzie mi to chodzić przez rok po głowie :/

    Na moje oko sprężarka nie dopręży czynnika, wiec skuteczność rozwiązania
    będzie dramatycznie mała.
    1kW przy zapotrzebowaniu kilka kW może po prostu nie pozwolic wiatrakowi
    kręcić sie w ogóle.

  • 17. Data: 2014-11-01 20:06:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > klimatyzacje w kilku autach wydaje się ze działa całkiem nieźle już od
    > biegu jałowego, ale dopiero podkręcenie silnika chłodzi bardziej. Ma
    > ktoś jakies ogólne dane, typu sprężarka daje z siebie wszystko już
    > przy 2k obrotów? Cel dla ciekawskich: chciałbym sprężarkę wykorzystać
    > do czegoś innego :) Niestety nie widze na necie jakiś wykresów
    > prędkośc/wydajnośc, informacji o pobieranej mocy na wale w zalezności
    > od ciśnienia czynnika, prędkości, itp. Widział ktoś cos takiego? Do
    > byle jakiej sprężarki, chodzi mi na razie o szacowanie.

    W Renault Laguna mam sprężarkę gdzie wydajność jest regulowana
    elektronicznie przez sterownik klimatyzacji, więc ciężko określić.
    Musisz poeksperymentować z manometrami.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2014-11-02 12:57:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-01 20:06, Irokez pisze:

    > W Renault Laguna mam sprężarkę gdzie wydajność jest regulowana
    > elektronicznie przez sterownik klimatyzacji, więc ciężko określić.
    > Musisz poeksperymentować z manometrami.

    Przypuszczam, że można podjechać autkiem z kimą do jakiegokolwiek
    najbliższego "klimatyzatora", który ma "kombajn" do napełniania. Podpiąć
    się i zobaczyć na żywym organizmie, jak to pompuje.

    W większości aut osobowych są prawie takie same (konstrukcyjnie)
    kompresory, napędzane krzywką z zaworami sprężynowymi - więc muszą mieć
    odpowiednie obroty, aby otwierać sprężyny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2014-11-02 17:00:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-02 12:57, Adam wrote:
    > W większości aut osobowych są prawie takie same (konstrukcyjnie)
    > kompresory, napędzane krzywką z zaworami sprężynowymi - więc muszą mieć
    > odpowiednie obroty, aby otwierać sprężyny.

    Na pewno sprężarka działa na jałowych, co oznacza dośc "powolne"
    krecenie wałem. Mnie interesuje czy istnieje jakaś wartość graniczna
    prędkości przy której sprężarka osiąga max wydajności/sprawności czy
    czego tam jeszcze.

  • 20. Data: 2014-11-02 20:04:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > krecenie wałem. Mnie interesuje czy istnieje jakaś wartość graniczna
    > prędkości przy której sprężarka osiąga max wydajności/sprawności czy

    Jest, bo jak gość przy wymianie sprężarki zapomniał podłączyć kabelek do
    tej regulacji to po przekroczeniu pewnych obrotów elektronika odłączała
    sprężarkę.
    Jest tam dodatkowo czujnik ciśnienia, i po osiągnięciu pewnego ciśnienia
    w układzie system bezpieczeństwa odłączał ją. Jakby to nie miało
    znaczenia po co by robili takie zabezpieczenie.

    --
    Irokez