  • 101. Data: 2018-10-09 15:15:13
    Temat: Re: Wykrywacz metalu
    Od: s...@g...com

    On Monday, 8 October 2018 09:14:43 UTC-5, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Popularne stają się czerwone lasery przeciwmgielne rzucające za samchodem
    > w odpowiedniej odległości kreskę lub nawet bardziej złożony wzór:
    >
    > https://www.aliexpress.com/item/car-styling-Anti-Col
    lision-Rear-end-Car-Laser-Tail-12v-led-car-Fog-Light
    -Auto-Brake/32502580869.html

    > Wygląda mi to na całkiem niegłupi pomysł, choć pewnie nielegalny (jak
    > czegoś nie ma w przepisach, to nie wolno). Trzecie światło stopu też
    > długo było nielegalne, a potem niemalże w jednym momencie zmieniło
    > status z "zabronione" na "obowiązkowe".

    Kij tam z legalnoscia, na moje oko to niestety niezbyt duzy pozytek bo jasnosc tego
    wzorka na drodze wiele wieksza od jasnosci tylnych swiatel nie bedzie.
    Nawet jak to cos poprawia to jest to dodatkowy metr czy trzy. Moze komus zderzak
    uratuje ale rewolucja to nie jest.
    Juz bardziej bym widzial sonar/radar ktory wykryje a na wyswietlaczu hud pokaze ze
    przed nami jest duza i solidna przeszkoda 30-50m dalej.
    Tylko to tez jest pudrowanie syfa bo jak jest mgla to jak nie widac trzeba jechac
    wolniej albo sie zatrzymac. A niektorzy maja tak ze mimo mgly jada szybko zakladajac
    ze nic przed nimi nie ma. A taki gadzet tylko ich w tym zachowaniu upewni.

    Lepsze byly by systemy ktore pokaza wyraznie droge przed samochodem na 100-200m.
    Wtedy jest szansa ze rzeczywiscie ilosc wypadkow spadnie.

  • 102. Data: 2018-10-09 16:55:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Kij tam z legalnoscia, na moje oko to niestety niezbyt duzy pozytek bo
    > jasnosc tego wzorka na drodze wiele wieksza od jasnosci tylnych swiatel

    Przecież nie chodzi o to, by było jasno, tylko żeby (pozorne) źródło
    światła znajdowało się w pewnej odległości za jadącym samochodem.

    > Nawet jak to cos poprawia to jest to dodatkowy metr czy trzy.

    Trzy albo pięc. Wcześniej była mowa o warunkach pogodowych, w których
    to jest granica widzialności.

    > Moze komus zderzak uratuje ale rewolucja to nie jest.

    A potem jeszcze zderzki szesnastu innych powolnych podróżników
    autostradowych. Jak dla mnie, gra warta świeczki.

    > Juz bardziej bym widzial sonar/radar ktory wykryje a na wyswietlaczu
    > hud pokaze ze przed nami jest duza i solidna przeszkoda 30-50m dalej.

    A co, nie ma takich? Są.

    > Tylko to tez jest pudrowanie syfa bo jak jest mgla to jak nie widac
    > trzeba jechac wolniej albo sie zatrzymac.

    Austriacy w Alpach malują na poboczu duże białe kropki w równych odstępach.
    Jest do nich instrukcja obsługi: widzisz przed sobą trzy kropki, zredukuj
    prędkość do tylu a tylu, jeśli widzisz tylko dwie, zwolnij do tylu.
    Proste i skuteczne. Ale to jakby co innego niż światła samochodu. Zupełnie
    niezależne.

    > A niektorzy maja tak ze mimo mgly jada szybko zakladajac ze nic przed
    > nimi nie ma. A taki gadzet tylko ich w tym zachowaniu upewni.

    Rozwijając tę myśl można stwierdzić, że używanie tylnych świateł podczas
    mgły powinno być zakazane.

    > Lepsze byly by systemy ktore pokaza wyraznie droge przed samochodem
    > na 100-200m. Wtedy jest szansa ze rzeczywiscie ilosc wypadkow spadnie.

    Raczej wzrośnie. Bo co z tego, że widać drogę, a samochodów nie?

    Jarek

    --
    Śmiało, zmieścisz się.

  • 103. Data: 2018-10-09 17:26:00
    Od: s...@g...com

    On Tuesday, 9 October 2018 09:55:33 UTC-5, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    >
    > Przecież nie chodzi o to, by było jasno, tylko żeby (pozorne) źródło
    > światła znajdowało się w pewnej odległości za jadącym samochodem.

    Co i tak skraca sie do tego czy punkt na czarnym asfalcie bdzie jasniejszy niz
    zarowka w tylnim swietle.
    Oba czerwone, tak samo pochlaniane przez mgle.
    Jak laser to albo punktowy (czyli nie widzialny z szerokiego kata albo siakis rozmyty
    czyli strata jasnosci).

    Jak tak to juz chyba lepiej zestaw lampek choinkowych za autem wlec.

    > Trzy albo pięc. Wcześniej była mowa o warunkach pogodowych, w których
    > to jest granica widzialności.

    Jak z takiej odleglosci nie widac przeciwmglowych tylnych to te lasery tez widoczne
    nie beda.

    > A potem jeszcze zderzki szesnastu innych powolnych podróżników
    > autostradowych. Jak dla mnie, gra warta świeczki.

    A jak dla mnie sciema taka jak ten kickstarterowy noz do twardego masla z dziurkami.
    Tak samo sie niektorzy upierali ze to epokowe osiagniecie inzynierii maslanej.

    > A co, nie ma takich? Są.

    No to trza aby je mozna bylo kupic na allegro i montowac. Albo zeby producenci
    samochodow je montowali jako opcje. A nie jakies laserki popierdolki.

> [...]
    > prędkość do tylu a tylu, jeśli widzisz tylko dwie, zwolnij do tylu.
    > Proste i skuteczne. Ale to jakby co innego niż światła samochodu. Zupełnie

    I pomysl niezly.
    Choc wiesz, u nas sie na jezdni takie paski maluje. Moze tez warto dorobic do tego
    ideologie ile km/h nalezy jechac jak widac tylko trzy lub piec pasow?

    > Rozwijając tę myśl można stwierdzić, że używanie tylnych świateł podczas
    > mgły powinno być zakazane.

    Biorac pod uwage debilizm niektorych moze i tak.

    > Raczej wzrośnie. Bo co z tego, że widać drogę, a samochodów nie?

    Jak zwykle, probujesz dyskusje sprowadzic do glupich dogadywanek?

  • 104. Data: 2018-10-09 17:54:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > Co i tak skraca sie do tego czy punkt na czarnym asfalcie bdzie
    > jasniejszy niz zarowka w tylnim swietle.

    Ale ten na asfalcie jest bliżej. I o to chodzi.

    > Jak laser to albo punktowy (czyli nie widzialny z szerokiego kata
    > albo siakis rozmyty czyli strata jasnosci).

    Słaby pomysł. Rozumiem, że na poczekaniu wymyślony -- i tylko to go
    usprawiedliwia.

    > Jak tak to juz chyba lepiej zestaw lampek choinkowych za autem wlec.

    Ten już lepszy. Gdyby tak jeszcze popracować nad odpornością
    mechaniczną wleczonych lampek, to może by coś z tego było.

    > Jak z takiej odleglosci nie widac przeciwmglowych tylnych to te
    > lasery tez widoczne nie beda.

    Przy świeceniu laserem we mgłę widać długi świecący czerwony kij,
    który można poziomo wystawić z tyłu samochodu. I dobrze widać
    nawet jego koniec. W przypadku świateł widać same światła. To jest
    ta różnica.

    > A jak dla mnie sciema taka jak ten kickstarterowy noz do twardego masla
    > z dziurkami. Tak samo sie niektorzy upierali ze to epokowe osiagniecie
    > inzynierii maslanej.

    Nie znam się na inżynierii maślanej, więc się nie wypowiem.

    > No to trza aby je mozna bylo kupic na allegro i montowac. Albo zeby
    > producenci samochodow je montowali jako opcje.

    A co, nie ma takich montowanych w fabryce? Są.

    > A nie jakies laserki popierdolki.

    W dodatku dostępne tylko na allegrach -- bo przepisy nie przewidują.

    > I pomysl niezly.
    > Choc wiesz, u nas sie na jezdni takie paski maluje. Moze tez warto dorobic
    > do tego ideologie ile km/h nalezy jechac jak widac tylko trzy lub piec pasow?

    Ja w Polsce po tym oceniam gęstość mgły, ale te kropki działają lepiej.
    Łatwiej też nad ich przekazem zapanować -- zdaje się, że odstępy nie są
    całkiem stałe, zależą od warunków lokalnych. No i jest łopatologiczna
    instrukcja.

    > Biorac pod uwage debilizm niektorych moze i tak.

    Boję się, że "może i tak" płynące z ludu podchwyci ustawodawca.

    > Jak zwykle, probujesz dyskusje sprowadzic do glupich dogadywanek?

    Nie, próbuję coś wyjaśnić, ale widzę, że się jednak nie da (jak zwykle?).

    --
    Jarek

  • 105. Data: 2018-10-13 21:19:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Temat trochę przycichł, a tu ot taki news z mojej okolicy:

    http://elka.pl/content/view/90346/81/

    Pytanie, czy szukając swoich prywatnych kluczy prywatnym wykrywaczem
    też można być zgarniętym do pierdla? Co się wyprawia w tym kraju...

    L.

  • 106. Data: 2018-10-13 21:40:17
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-10-13 21:19, Lisciasty wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie, czy szukając swoich prywatnych kluczy prywatnym wykrywaczem
    > też można być zgarniętym do pierdla? Co się wyprawia w tym kraju...

    Strach iść na grzyby!

    Włodek

  • 107. Data: 2018-10-13 21:56:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    >
    > Pytanie, czy szukając swoich prywatnych kluczy prywatnym wykrywaczem
    > też można być zgarniętym do pierdla? Co się wyprawia w tym kraju...

    "Należy zauważyć, że przepis mówi o tym, iż do wypełnienia znamion
    przestępstwa nie muszą być wykorzystane urządzenia elektroniczne,
    bowiem ustawodawca zabrania w ogóle poszukiwania zabytków bez
    pozwolenia lub wbrew warunkom pozwolenia".

    -- Którędy dojdę na Wawel? Chyba się pogubiłem.
    -- Pozwoli pan z nami na komisariat.

    --
    Jarek

  • 108. Data: 2018-10-14 00:24:26
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 13.10.2018 Lisciasty <l...@p...pl> napisał/a:

    > Pytanie, czy szukając swoich prywatnych kluczy prywatnym wykrywaczem
    > też można być zgarniętym do pierdla? Co się wyprawia w tym kraju...

    Wbrewm pzorom ten przepis ma naprawdę dużo sensu. A prywatne klucze
    do własnego mieszkania nie są zabytkami i nie podpadają pod ustawę.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 109. Data: 2018-10-14 01:02:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Szcześniak napisał:

    > Wbrewm pzorom ten przepis ma naprawdę dużo sensu. A prywatne klucze
    > do własnego mieszkania nie są zabytkami i nie podpadają pod ustawę.

    Tylko w jaki sposób stwierdzić czego ktoś tym wykrywaczem poszukuje?
    Ja wiem, pan Zbyszek (oby żył wiecznie), potrafi rozwiązać każdą zagadkę
    prawną, jednak wolałbym aby środki do rozstrzygania o tym, co jest
    zabytkiem a co nim nie jest, dostępne były każdemu. Ponadto nikomu nie
    życzę, aby podpadł panu Zbyszkowi.

    Tak poza tym uważam, że zabytki są naszym wspólnym dobrem, nie wolno
    czynić różnic między podmiotami, które nimi chcą się zajmować. A już
    zwłaszcza niewskazany jest monopol państwa w tej dziedzinie. Może ono
    najwyżej mieć prawo pierwokupu pamiątek historycznych. Zakładanie z
    góry, że ktoś, kto chodzi z wykrywaczem po lesie, jest niekompetentny
    i zniszczy stanowisko archeologiczne, pachnie mi gorszosortyzmem,
    a tego to ja nie trawię. Oczywiście jeśli ktoś (świadomie lub nie)
    niszczy te stanowiska, zasługuje na surową karę.

    Jarek

    --
    a my w miskach sprzed lat trzech tysięcy
    jak co rano jemy ryż na śniadanie,

  • 110. Data: 2018-10-14 10:11:36
    Od: b...@g...com

    użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    >
    > Pytanie, czy szukając swoich prywatnych kluczy prywatnym wykrywaczem
    > też można być zgarniętym do pierdla? Co się wyprawia w tym kraju...

    E tam, dramatyzujesz. Nie jest aż tak źle, ale dobrze też nie, po prostu jest
    inaczej. W PL możesz zbierać grzyby, ale państwo zapierdzieli ci fanty które
    znalazłeś. W UK dostaniesz mandat za grzyby, ale masz też prawo do twoich
    wykopków.

    Kiedyś temat przerabiałem i najlepsze co znalazłem jest tu:
    https://forum.infor.pl/topic/306684-kiedy-wymagane-j
    est-pozwolenie-na-poszukiwanie-zabytkow-z-wykrywacze
    m-metalu/

    Co do tematu: http://elka.pl/content/view/90346/81/
    PRyL pełną gębą siedzi dalej w urzędach. Fakt faktem lata temu byli goście
    z tzw. państwówki którzy polowali w internetach na złote monetki
    rzymskie i zwyczajnie je konfiskowali jak jakiś łosiek się nimi pochwalił
    czy co gorsze wystawił na all. W takich wypadkach gadka jest prosta, znalazłem
    je w czechach albo na białorusi. Jak cię pytają czego szukasz mówisz -
    meteorytów.