  • 31. Data: 2019-01-04 18:21:11
    Temat: Re: Wymiana monitora - warto?
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On 03 Jan 2019 18:05:25 GMT, Mateusz Viste wrote:

    > Mniej wali po oczach w ciemnym.

    Z tym, że "mocno ciemne tło" jednak nie jest dobre na dłuższą metę, musi
    być minimalnie jaśniejsze od mroku :-)

    Z kolei praca na białym tle to jak dla mnie mordęga, wali po gałach aż w
    uszach piszczy ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 32. Data: 2019-01-04 18:24:36
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 4 Jan 2019 16:14:46 +0100, Piotr Rezmer wrote:

    > Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Może zamiast dwóch monitorów
    > 16 x 10. Pomyśleć o jednym, ultraszerokim monitorze typu 21x9 albo i
    > więcej. Korzysta ktoś z takiego rozwiązania?

    Ja, chciałem to nawet polecić, ale jakoś odpuściłem.
    Mam duży, zakrzywiony ekran, rozdziałka 3440x1440 i za nic nie chciałbym
    mieć już dwóch monitorów - miałem, czułem rozdwojenie jaźni ;-)
    Kodowanie na takim ekranie to miodzio, bałem się tej krzywizny, ale
    kompletnie w czasie pracy znika. Za to ogromna przestrzeń robocza bez
    paseczka po środku to coś pięknego. Do filmów także.
    Polecam zajrzeć do jakiegoś Media Marktu i sobie popatrzeć na żywo.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 33. Data: 2019-01-04 18:29:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2019 18:24:36 +0100, Roman Tyczka napisał(a):

    > Mam duży, zakrzywiony ekran, rozdziałka 3440x1440

    A konkretniej, co to za cudo?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 34. Data: 2019-01-04 18:38:44
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 4 Jan 2019 18:29:05 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > A konkretniej, co to za cudo?

    Akurat to jest tu mało istotne, chodziło o wrażenia.

    Ale jeśli tak Cię interesuje:

    https://www.samsung.com/pl/support/model/LC34F791WQU
    XEN/

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 35. Data: 2019-01-04 19:22:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2019 18:38:44 +0100, Roman Tyczka napisał(a):

    > Akurat to jest tu mało istotne, chodziło o wrażenia.
    >
    > Ale jeśli tak Cię interesuje:
    >
    > https://www.samsung.com/pl/support/model/LC34F791WQU
    XEN/

    Też się rozglądam za monitorem. Fajny, tylko ta cena :) No i prawdę
    mówiąc, ja bym nie wykorzystywał jego możliwości. Ja potrzebuję ekranu
    4:3, rozdziałki pionowej min. 1200, przekątnej min. 21" i dobrej
    matrycy. VA czy jakiś jej wariant by mógł być.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 36. Data: 2019-01-04 22:17:08
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 4 Jan 2019 19:22:45 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > 4:3, rozdziałki pionowej min. 1200, przekątnej min. 21" i dobrej
    > matrycy. VA czy jakiś jej wariant by mógł być.

    4:3? Są jeszcze takie? I dlaczego taki musi być a nie np. 16:10?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 37. Data: 2019-01-05 09:36:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2019 22:17:08 +0100, Roman Tyczka napisał(a):

    > 4:3? Są jeszcze takie? I dlaczego taki musi być a nie np. 16:10?

    Mały wybór, fakt. A dlaczego? Bo jestem przyzwyczajony do dokumentów
    papierowych i książek a tam format zbliżony do 4:3. O wiele lepiej się
    czyta książkę na takim monitorze, zwłaszcza jak ma pivot. A do oglądania
    filmów panoramicznych mam TV.
    Mam wrażenie że te jamnikowate formaty monitorów to marketing ludziom
    wmówił. I trwa to już tak długo że w OS-ach paski obsługi migrują na
    boki jako ewolucyjne przystosowanie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 38. Data: 2019-01-05 11:42:16
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 5 Jan 2019 09:36:48 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > Mały wybór, fakt. A dlaczego? Bo jestem przyzwyczajony do dokumentów
    > papierowych i książek a tam format zbliżony do 4:3. O wiele lepiej się
    > czyta książkę na takim monitorze, zwłaszcza jak ma pivot.

    Imho czytanie książek na monitorze to dramat, o wiele lepiej to siuę czyta
    na Kindlu czy innym eInkowych czytniku, bez porównania.

    > A do oglądania filmów panoramicznych mam TV.

    Ja wolę projektor ;-)

    > Mam wrażenie że te jamnikowate formaty monitorów to marketing ludziom
    > wmówił. I trwa to już tak długo że w OS-ach paski obsługi migrują na
    > boki jako ewolucyjne przystosowanie :)

    Może tak, może nie. Spójrz przez okno i zastanów się jaki fragment
    rzeczywostści obejmujesz okiem, a potem nałóż to na prostokąty: 4:3, 16:9
    czy wreszcie 21:9. Który z nich bardziej się pokrywa z tym co widzisz?
    ...no widzisz :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 39. Data: 2019-01-05 11:57:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 11:42:16 +0100, Roman Tyczka napisał(a):

    > Może tak, może nie. Spójrz przez okno i zastanów się jaki fragment
    > rzeczywostści obejmujesz okiem, a potem nałóż to na prostokąty: 4:3, 16:9
    > czy wreszcie 21:9. Który z nich bardziej się pokrywa z tym co widzisz?

    No widzę. Mi się pokrywa 4:3 i co poradzę :) Być może podświadomie
    zaliczasz do widzianego obrazu to co uwidzisz obracając głowę na boki.
    Nie bez przyczyny pierwszym formatem wszystkich kin, zdjęć, TV i
    monitorów było właśnie 4:3
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 40. Data: 2019-01-05 12:00:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 11:42:16 +0100, Roman Tyczka napisał(a):

    > Imho czytanie książek na monitorze to dramat, o wiele lepiej to siuę czyta
    > na Kindlu

    Być może. Mało czytam eboków więc monitor starcza, przyzwyczaiłem się. A
    do kindla pomału dojrzewam :)
    --
    Jacek
    I hate haters.