  • 41. Data: 2019-01-05 12:15:00
    Temat: Re: Wymiana monitora - warto?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-05 o 11:42, Roman Tyczka pisze:

    > Może tak, może nie. Spójrz przez okno i zastanów się jaki fragment
    > rzeczywostści obejmujesz okiem, a potem nałóż to na prostokąty: 4:3, 16:9
    > czy wreszcie 21:9. Który z nich bardziej się pokrywa z tym co widzisz?
    > ...no widzisz :-)

    Pole widzenia przeciętnego człowieka, to około 180-200 stopni w poziomie
    i 150-160 w pionie, uśredniając to jest bliżej 4:3 niż 16:9 czy 21:9.

  • 42. Data: 2019-01-05 13:26:42
    Od: ń <k...@t...sie>

    Eizo ma(miał?) w ofercie nawet kwadratowy (1200 x 1200?).

  • 43. Data: 2019-01-05 13:38:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 05 Jan 2019 12:15:00 +0100, nadir wrote:

    > Pole widzenia przeciętnego człowieka, to około 180-200 stopni w poziomie
    > i 150-160 w pionie, uśredniając to jest bliżej 4:3 niż 16:9 czy 21:9.

    Może Roman jest kobietą. Te ponoć widzą niemal dookoła głowy.

    Mateusz

  • 44. Data: 2019-01-05 17:22:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-05 o 12:15, nadir pisze:
    > Pole widzenia przeciętnego człowieka, to około 180-200 stopni w poziomie
    > i 150-160 w pionie, uśredniając to jest bliżej 4:3 niż 16:9 czy 21:9.

    Zgoda ale jeśli monitory są tak tanie ;-) to zamiast przełączać się
    między oknami wystarczy rzucić okiem (a niech tam przekręcić głowę)
    zamiast iść do innego pomieszczenia.

    Czas to pieniądz :-)

  • 45. Data: 2019-01-05 17:38:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-04 o 18:38, Roman Tyczka pisze:
    > Akurat to jest tu mało istotne, chodziło o wrażenia.

    Istotne bo to inny przedział cenowy.
    2 monitory które podałem kosztują 2 tysie.
    Ja się przyzwyczaiłem do "podziału" pulpitu, Na jednym ma to a na drugim
    tamto ;-) Łatwo ustawiać okna chociaż softem też można się wspomagać.

    PS. Właśnie kombinuję jak podłączyć 3 x 1600x200.
    Mam już rozplanowane co gdzie będzie się wyświetlało.

    Całość za jakieś 800 zł :-)

  • 46. Data: 2019-01-05 21:59:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-05 o 17:22, z pisze:

    > Zgoda ale jeśli monitory są tak tanie ;-) to zamiast przełączać się
    > między oknami wystarczy rzucić okiem (a niech tam przekręcić głowę)
    > zamiast iść do innego pomieszczenia.

    No ja bym chętnie kupił, w rozsądnej cenie, monitor 2666x2000px, ale nie
    ma takich.

    > Czas to pieniądz :-)

    Też żeby nie wychodzić do innego pomieszczenia.

  • 47. Data: 2019-01-06 12:00:33
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 5 Jan 2019 12:15:00 +0100, nadir wrote:

    > Pole widzenia przeciętnego człowieka, to około 180-200 stopni w poziomie
    > i 150-160 w pionie, uśredniając to jest bliżej 4:3 niż 16:9 czy 21:9.

    Różne źródła różnie podają, można znaleźć informację, że jest to 210* na
    120-130*. Być może zależy to od wielu cech budowy oczu czy ułożenia ich w
    czaszce, tak czy owak dla mnie świat wyraźnie postrzegany jest zdecydowanie
    bardziej rozciągnięty w poziomie niż pionie.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 48. Data: 2019-01-06 12:05:17
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 5 Jan 2019 17:38:19 +0100, z wrote:

    > Istotne bo to inny przedział cenowy.
    > 2 monitory które podałem kosztują 2 tysie.

    To już kwestia wyboru cech matrycy i możliwości dodatkowych monitora, można
    kupić monitor o takich rozmiarach za 2 tysie.

    > Ja się przyzwyczaiłem do "podziału" pulpitu, Na jednym ma to a na drugim
    > tamto ;-) Łatwo ustawiać okna chociaż softem też można się wspomagać.

    Ja to samo bez problemu robię na jednym dużym ekranie, a gdy chcę pograć
    lub oglądać film nie mam na środku, czyli w polu największej akcji, durnego
    paska przez cały ekran ;-)

    > PS. Właśnie kombinuję jak podłączyć 3 x 1600x200.
    > Mam już rozplanowane co gdzie będzie się wyświetlało.
    >
    > Całość za jakieś 800 zł :-)

    No to nie zazdroszczę oglądania tych matryc :-P

    ps. tak mi jeszcze przyszło do głowy, że istotny może też być aspekt
    prądożerności, choć to by trzeba zbadać dokładniej.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 49. Data: 2019-01-06 14:30:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 12:05, Roman Tyczka pisze:
    > Ja to samo bez problemu robię na jednym dużym ekranie, a gdy chcę pograć
    > lub oglądać film nie mam na środku, czyli w polu największej akcji, durnego
    > paska przez cały ekran ;-)

    Do filmów mam inny wyświetlacz w pozycji leżącej
    Ciągłe siedzenie nie jest zdrowe :-)

    > No to nie zazdroszczę oglądania tych matryc :-P

    https://allegro.pl/oferta/graficzny-dell-2007fp-1600
    x1200-ips-usb-klasa-a-7149986732

    Jak dla mnie normalna porządna matryca IPS.
    Do składu, montaży i normalnej pracy biurowej w sam raz.

    Właśnie siedzę przed takim. Wczoraj miałem na stole
    Dell U2412M. nowszy na ledach (taka rotacja w mieszkaniu)
    Nie czuję dyskomfortu.

    > ps. tak mi jeszcze przyszło do głowy, że istotny może też być aspekt
    > prądożerności, choć to by trzeba zbadać dokładniej.

    Tak te stare na świetlówkach żrą więcej prądu

  • 50. Data: 2019-01-06 14:40:06
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ciekawe więc, dlaczego format i książek i smartfonów jest głównie pionowy.
    I dlaczego opierdalają usera za pisanie szerzej niż 72 znaki na niusach ;-))

    -----