  • 51. Data: 2019-01-06 15:50:34
    Temat: Re: Wymiana monitora - warto?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-06 o 14:30, z pisze:

    > Do filmów mam inny wyświetlacz w pozycji leżącej
    > Ciągłe siedzenie nie jest zdrowe :-)

    > https://allegro.pl/oferta/graficzny-dell-2007fp-1600
    x1200-ips-usb-klasa-a-7149986732

    > Jak dla mnie normalna porządna matryca IPS.
    > Do składu, montaży i normalnej pracy biurowej w sam raz.
    >
    > Właśnie siedzę przed takim. Wczoraj miałem na stole
    > Dell U2412M. nowszy na ledach (taka rotacja w mieszkaniu)
    > Nie czuję dyskomfortu.

    > Tak te stare na świetlówkach żrą więcej prądu

    IMO lepiej już np. HP LP2475W.
    Niewiele droższy, większa powierzchnia (1920x1200), wejść ma sporo,
    pivot, regulacja wysokości i pochylenia.
    Pracuję na takich dwóch.

    Wady: domyślnie kolory aż "za ładne" - ktoś je nazwał radiacyjne czy
    jakoś tak.
    Pomiędzy wejściami długo się przełącza.
    Szeroka ramka, więc siłą rzeczy niepotrzebny duży margines pomiędzy dwoma.
    Duży pobór mocy.
    Długo startuje po włączeniu przy ustawieniu na skanowanie źródeł sygnału
    - a ma ich 7.

    Ale jakość naprawdę dobra. Mogę przy nich siedzieć godzinami bez
    zmęczenia. Obok, do konsoli KVM, mam trzeci - BENQ G2222HDL - nawet się
    nie umywa do HP.

    Oczywiście, są jeszcze lepsze od wspomnianego HP, pracowałem na takich,
    ale już znacznie droższe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 52. Data: 2019-01-06 16:04:48
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 6 Jan 2019 14:40:06 +0100, ń wrote:

    > Ciekawe więc, dlaczego format i książek i smartfonów jest głównie pionowy.
    > I dlaczego opierdalają usera za pisanie szerzej niż 72 znaki na niusach ;-))

    Bo trudno trafić w kolejny wers, gdy ma on metr szerokości?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 53. Data: 2019-01-06 19:34:26
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ale monitor 1080 x 3840 jest fajny?

    -----

  • 54. Data: 2019-01-06 21:09:08
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 6 Jan 2019 19:34:26 +0100, ń wrote:

    > Ale monitor 1080 x 3840 jest fajny?
    >

    > -----

    Oczywiście, bo to nie książka. Poza tym 3440 x 1440.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 55. Data: 2019-01-07 07:50:24
    Od: ń <k...@t...sie>

    I jak na tym czytać niusy, Romanie, jak czytać...

    -----

  • 56. Data: 2019-01-07 10:30:49
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 7 Jan 2019 07:50:24 +0100, ń wrote:

    > I jak na tym czytać niusy, Romanie, jak czytać...
    >

    > -----

    Mieć otwarte na pół ekranu, a na drugim pół inny soft, albo nawet iść w 1/3
    i mieć 3 odpalone apki.
    Problemem bywa brak miejsca na ekranie, a nie jego nadmiar.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 57. Data: 2019-01-07 12:01:18
    Od: ń <k...@t...sie>

    Wręcz odwrotnie: do oglądania filmów najlepszy jest dobry upłynniacz obrazu i matryca
    100/120 Hz (lub 144 Hz).
    Wychodzi bardziej na telewizor niż monitor.
    A sport (piłka) na 60 Hz to już masochizm.

    Swoją drogą ciekawi mnie, który z odtwarzaczy wideo na PC (który program) ma dobre
    upłynnianie obrazu podobne do funkcji w TV czy to
    Samsunga czy to Sony czy to Panasonica, Philipsa itd.?

    -----

  • 58. Data: 2019-01-14 21:27:08
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    > Też się rozglądam za monitorem. Fajny, tylko ta cena :)

    Jeśli rozdzielczość i rozmiar odpowiadają 2 monitorom to cena nie jest
    wysoka, wychodzi 1,5kpln za "monitor". Czyli na dzisiejsze czasy
    niewiele. Gdyby były to ceny na poziomie Eizo czyli np. 5k za "monitor"
    to rzeczywiście inwestycja byłaby duża. Dziś, biorąc pod uwagę popyt na
    usługi IT koszt monitora na poziomie 3k zwraca się w kilka dni.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 59. Data: 2019-01-15 12:46:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-14 o 21:27, Piotr Rezmer pisze:
    > Dziś, biorąc pod uwagę popyt na usługi IT koszt monitora na poziomie 3k
    > zwraca się w kilka dni.

    Napisz coś więcej. Może warto zmienić branżę? :-)

  • 60. Data: 2019-01-15 12:59:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 15 Jan 2019 12:46:23 +0100, z wrote:

    > Napisz coś więcej. Może warto zmienić branżę? :-)

    Wchodzisz na praca.pl lub inne podobne. Szukasz pozycji
    "programista" (może być C, Java, lub cokolwiek równie poważnego).
    Zgłaszasz się. Pytasz o stawkę.

    Mateusz