  • 61. Data: 2019-01-15 14:10:40
    Temat: Re: Wymiana monitora - warto?
    Od: z <...@...pl>

    > Wchodzisz na praca.pl lub inne podobne. Szukasz pozycji
    > "programista" (może być C, Java, lub cokolwiek równie poważnego).
    > Zgłaszasz się. Pytasz o stawkę.

    Wiedziałem że to jest intratne zajęcie ale że aż tak?
    A mogłem 20 lat temu ciągnąć naukę programowania ale było praca dla
    komputerzysty ;-) w DTP i już tak zostało (zarobki poniżej średniej
    krajowej)

  • 62. Data: 2019-01-15 15:23:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 15 Jan 2019 14:10:40 +0100, z wrote:
> [...]
    > A mogłem 20 lat temu ciągnąć naukę programowania ale było praca dla
    > komputerzysty ;-) w DTP i już tak zostało (zarobki poniżej średniej

    Gdyby temat cię faktycznie interesował, to 20 lat temu nie porzuciłbyś
    sprawy tylko dlatego, że chwilowo rynek nie potrzebował. Programowanie to
    dość specyficzna praca - to się robi dlatego że się to lubi, niezależnie
    od tego czy akurat ktoś płaci czy nie. :)

    Mateusz

  • 63. Data: 2019-01-15 15:50:01
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

> [...]
    > A mogłem 20 lat temu ciągnąć naukę programowania ale było praca dla
    > komputerzysty ;-) w DTP i już tak zostało (zarobki poniżej średniej

    Teraz jest moda na przekwalifikowywanie się i fura księgowych (umierająca
    branża), notariuszy (umierający zawód), itp. zapisuje się hurtowo na kursy
    programowania i po kilku tygodniach szukają pracy jako junior developerzy
    za 3k na rękę, a potem już tylko jest lepiej* lub gorzej.

    * - to wersja optymistyczna ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 64. Data: 2019-01-15 16:26:54
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 15 Jan 2019 15:50:01 +0100, Roman Tyczka wrote:
> [...]
    > hurtowo na kursy programowania i po kilku tygodniach szukają pracy jako
    > junior developerzy za 3k na rękę, a potem już tylko jest lepiej* lub

    Wersji optymistycznej w takiej sytuacji nie widziałem. Jeśli człowiek nie
    robi tego z pasji, to wyniki są... takie se. A za taki se produkt raczej
    nikt nie chce płacić, no chyba że trafi się pracodawca-desperat, ale ja
    takich nie znam.

    Co do sytuacji rynkowej to fakt, sporo ludzi kombinuje żeby się jakoś
    przekwalifikować, złudnie myśląc że programowanie to robota jak każda
    inna. Zdarzyło mi się nawet otrzymać CV od... księdza! (o nauczycielach,
    lingwistach czy innych dziennikarzach nawet nie wspominam, bo to chleb
    powszedni).

    Pomijając aspekt pasji, to nauka programowania po trzydziestce raczej
    mija się z celem (zawodowo patrząc). Mózg już jednak nie ten co kiedyś, a
    i nieprzespane noce takie lekkie nie są. :)

    Mateusz

  • 65. Data: 2019-01-15 17:20:42
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On 15 Jan 2019 15:26:54 GMT, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > robi tego z pasji, to wyniki są... takie se. A za taki se produkt raczej
    > nikt nie chce płacić, no chyba że trafi się pracodawca-desperat, ale ja

    E, tam, za Windows płacą, a ewidentnie "pisarze" tego systemu są po kursie
    "C++ w 7 dni, od czeladnika do mistrza" ;-)

> [...]

    > mija się z celem (zawodowo patrząc). Mózg już jednak nie ten co kiedyś, a
    > i nieprzespane noce takie lekkie nie są. :)

    Nawet imprezowanie już tak nie idzie jak przed 30-stką ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 66. Data: 2019-01-15 17:34:29
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > dość specyficzna praca - to się robi dlatego że się to lubi, niezależnie
    > od tego czy akurat ktoś płaci czy nie. :)

    Masz idealistyczne podejście do życia. Szacunek.

  • 67. Data: 2019-01-15 20:08:59
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 15 Jan 2019 17:34:29 +0100, z wrote:

    > Masz idealistyczne podejście do życia. Szacunek.

    Ma rację, bez pasji można być zaledwie czeladnikiem/ wyrobnikiem/
    rzemieślnikiem, żeby wejść na wyższy level trzeba wylać morze krwi i potu,
    a tego bez pasji nikt nie zrobi. Ale możesz tego nie rozumieć.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 68. Data: 2019-01-15 21:20:24
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2019-01-15 o 12:46, z pisze:

    > Napisz coś więcej. Może warto zmienić branżę? :-)

    Przyjmijmy np. 100zł/h. 4 dni i masz monitor. Jako architekt IT
    dostaniesz np. 150zł/h.
    Ssanie na rynku IT jest ogromne. Pracownicy z Ukrainy też nie chcą
    dostawać mniej.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 69. Data: 2019-01-16 01:59:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-15, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Gdyby temat cię faktycznie interesował, to 20 lat temu nie porzuciłbyś
    > sprawy tylko dlatego, że chwilowo rynek nie potrzebował. Programowanie to

    Upraszczasz zdziebko MZ. Sam mam ze 3 dziedziny, w których widze siebie
    zawodowo (zgodnie z zainteresowaniami) i sa to dość odległe dziedziny.
    Czym więcej masz prawdziwych zainteresowań tym gorzej. Po prostu
    wszystkiego się nie ogarnie, a cos wybrac trzeba.

    > dość specyficzna praca - to się robi dlatego że się to lubi, niezależnie
    > od tego czy akurat ktoś płaci czy nie. :)

    E tam. Nic specyficznego. Albo lubisz co robisz (i vice versa) albo nie.
    A jak lubisz to zdarza się, że robisz dla przyjemnosci (z ciekawości
    np.) Większość ludzi, którzy wybrali zawody techniczne raczej lubi lub
    lubiło co robi. Natomiast są pewne zawody gdzie trudno mi się dopatrzyć
    czegokolwiek poza chęcią zarabiania. Np. taki dentysta :)

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2019-01-16 08:58:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 16 Jan 2019 00:59:48 +0000, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > Czym więcej masz prawdziwych zainteresowań tym gorzej. Po prostu
    > wszystkiego się nie ogarnie, a cos wybrac trzeba.

    Na tym polega "zainteresowanie", że jeśli czymś się interesujesz - robisz
    to. Hobbystycznie, w czasie wolnym, za darmo. A jeśli nie robisz... No to
    widocznie aż tak cię nie interesuje :)

> [...]
    > A jak lubisz to zdarza się, że robisz dla przyjemnosci (z ciekawości
    > np.) Większość ludzi, którzy wybrali zawody techniczne raczej lubi lub

    Ano prawda, to się sprawdza w zasadzie w każdej dziedzinie. Jednak przy
    poważniejszym programowaniu bez tych kilku lat pracy własnej, nie
    wyobrażam sobie jak ktoś może być w tym dobry. A przynajmniej ja
    poległbym natychmiast, gdybym ograniczał się do zawodowych 7h/dziennie.

    Mateusz