  • 61. Data: 2014-10-05 18:10:31
    Temat: Re: Wyrok SN - SM może prowadzić "czynności" (z nasłuchu PR)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-05 17:34, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie można być karanym za niewywiązanie się z obowiązku z którego
    > wywiązać się nie da.

    Jak się nie da (ktoś dostał amnezji), to karalności nie ma. Ale tu się da.

  • 62. Data: 2014-10-05 19:58:43
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No nie, to złe pytanie, bo o tej godzinie mógł żadnych kluczyków nie
    > dawać.
    >
    > "Komu powierzył pan pojazd tak, że mógł go używać o 8:25".

    To by nie było to pytanie które w przepisie jest.

  • 63. Data: 2014-10-05 20:23:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Może najpierw zapoznaj się z przepisem, a potem dyskutuj?
    >
    > "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

    Przecież są dwa przepisy.

    > - Czy kierował pan pojazdem 17 grudnia 2013r?
    > - Nie.
    > - Zatem komu powierzył pan pojazd w tym czasie?

    To by właśnie oznaczało, że jak powierzył dzień wcześniej to już nie w tym
    czasie o czym wcześniej było.

  • 64. Data: 2014-10-05 20:23:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl>

    > -Tak, kierowałem tego dnia. Kierował także mój syn. Proszę o zdjęcie, to
    > może uda mi rozpoznać sprawcę wykroczenia.

    Ślubne ? :-)

  • 65. Data: 2014-10-05 20:35:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Skoro nie powierzałeś, to żona nie mogła być.

    I jak to jednak ona to co ?

  • 66. Data: 2014-10-05 21:19:12
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jak się nie da (ktoś dostał amnezji), to karalności nie ma. Ale tu się da.

    Jak zeznaje, że dostał to by chyba trzeba najpierw to podważyć.

  • 67. Data: 2014-10-07 03:16:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Oct 2014, Dominik & Co wrote:

    > Otóż to. To samo powie drugi współwłaściciel.
    > A z tego, iż nie powierzył nijak nie wynika, że kierował.

    > Drugi odpowie jak pierwszy (ich sytuacja jest dokładnie symetryczna).

    Nie jest symetryczna, skoro jeden NAPRAWDĘ kierował.
    A pytanie brzmi "czy pan kierował, a jeśli nie to czy powierzył".

    > (chyba, że pokażą fotkę pozwalającą na identyfikację).

    Ale to w sądzie, co kosztuje czas plus może wyjść drożej.
    Konstrukcja na tym polega, że mandat jest trybem bardzo
    uproszczonym.

    > Drugi też ich odeśle na drzewo (nie powierzałem, nie wiem kto
    > kierował). Jeśli jakikolwiek sąd skaże kogokolwiek z przykładowych
    > współwłaścieli w takiej sytuacji to naprawdę pora emigrować...

    Na podstawie zdjęcia ma NIE UKARAĆ?

    Żeby nie było.
    Któregoś pięknego dnia słuchałem jednym uchem radia, i jakiś
    gość z ITD tłumaczył, że któryś aktualny przepis stoi na
    przeszkodzie, żeby "z automatu" razem z wezwaniem wysyłać
    zdjęcie. Że to nie ich wymysł, i w sumie chcą zmiany przepisu.
    Niestety, nie kojarzę gdzie tego przepisu szukać.

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2014-10-07 03:19:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To by właśnie oznaczało, że jak powierzył dzień wcześniej to już nie w tym
    > czasie o czym wcześniej było.

    Ale to co najwyżej wydłuży obieg korespondencji o cykl lub dwa.
    Bo odpowiedzieć trzeba, a po dowolnej prawidłowej odpowiedzi, jeśli
    ten kto ją czyta zna przepisy, będzie wiedział jakie zadać kolejne
    pytanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2014-10-07 10:00:49
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 07.10.2014 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Nie jest symetryczna, skoro jeden NAPRAWDĘ kierował.

    Z punktu widzenia strażaka jest :-)

    Jeden kierował, ale nie wiadomo, który. Ba, nawet oni mogą
    zwyczajnie i uczciwie tego nie wiedzieć. Po 2 miesiącach,
    jak przychodzi quiz od strażaków naprawdę można nie pamiętać,
    kto akurat wtedy wziął auto i dał się obfocić na Piłsudskiego.
    Czy też kto w drodze nad morze siedział akurat za kierownicą
    w momencie przejazdu przez Białogard czy inne Bobolice :-)

    > Konstrukcja na tym polega, że mandat jest trybem bardzo
    > uproszczonym.

    Ale nie ma _podstaw_ do wystawienia mandatu- ani za niewskazanie
    (nikt nie powierzał, jako że nie mógł oddać rzeczy we władanie
    osobie, która ową rzeczą już swobodnie włada), ani za przekroczenie
    -bo nie wiadomo, kto kierował. Chyba, że mają fotkę, a złośliwie
    ją ukrywają. Jak rzekomo nie mogą pokazać, to wystarczy
    że powiedzą "na zdjęciu jest kobieta", "na zdjęciu jest facet
    po pięćdziesiątce, łysiejący, w okularach". Ale to wymaga
    odrobiny chęci, a strażaki przecież nie będą się przemęczać.

    > Na podstawie zdjęcia ma NIE UKARAĆ?

    Ma nie ukarać za niewskazanie. Jak jest zdjęcie pozwalające
    na identyfikację, to mogą ukarać za przekroczenie. Tylko dlaczego,
    u licha, ukrywać to zdjęcie, jeśli istnieje?

    > gość z ITD tłumaczył, że któryś aktualny przepis stoi na
    > przeszkodzie, żeby "z automatu" razem z wezwaniem wysyłać
    > zdjęcie. Że to nie ich wymysł, i w sumie chcą zmiany przepisu.

    Łże.
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/804904,kierowc
    y-maja-prawo-do-zdjec-z-fotoradarow.html

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 70. Data: 2014-10-07 15:40:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2014, Dominik & Co wrote:

    > Ma nie ukarać za niewskazanie.

    W przypadku który przytoczyłeś, za niewskazanie oczywiście nie można
    ukarać kierowcy. Dyskusja podryfowała jednak w stronę przyczyny
    nieokazywania zdjęcia :)

    > Jak jest zdjęcie pozwalające
    > na identyfikację, to mogą ukarać za przekroczenie. Tylko dlaczego,
    > u licha, ukrywać to zdjęcie, jeśli istnieje?

    Obawiam się, że podanym linkiem udzieliłeś wyjaśnienia: dlatego,
    aby wg litery obowiązującego prawa nie "wypaść" z postępowania
    o wskazanie "osoby której powierzono" i jednocześnie nie wpaść
    w postępowanie o wyjaśnienie wykroczenia.

    > Łże.
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/804904,kierowc
    y-maja-prawo-do-zdjec-z-fotoradarow.html

    Jak pisałem, słuchałem jednym uchem, ale i do artykułów prasowych
    prasy codziennej w których "wejście z chodnika na drogę" jest standardem
    a nie wyjątkiem podchodzę z pewną nieśmiałością, bo wchodzenie
    z drogi na drogę onieśmiela ;)
    Z drugiej strony, z artykułu wynika że pewne zamieszanie
    co do stanu prawnego istnieje.
    Zauważ absurd w argumentacji:
    +++
    Właœciciel czy posiadacz pojazdu nie jest obwinionym, tylko osobš
    uprawnionš do udostępnienia informacji o tym, kto kierował autem.
    Do tego, by spełnił obowišzek wskazania kierujšcego, musi mieć
    zdjęcie i dokumentację, z której ma wynikać, że została przekroczona
    prędkoœć.
    ---

    Jakby kto zapomniał, kilka razy wskazywałem, że obowiązek
    "wskazania do powierzenia" jest *ODERWANY* od jakiegokolwiek
    wykroczenia!
    Ten obowiązek istnieje "bo tak", a nie dlatego, że ktoś
    popełnił wykroczenie.
    Ponadto, jak ktoś ma chęć, to może sobie odszukać wszystkie
    kilkuletnie flejmy na temat różnicy między "wskazaniem komu
    powierzono" a "wskazaniem kierującego" :>
    Następne zdanie jest jeszcze lepsze:
    +++
    Dopiero na tej podstawie może stwierdzić, kto kierował pojazdem.
    ---

    Przecież argumentacja wyżej jednoznacznie by dowodziła, że
    NIE CHODZI o egzekowanie obowiązku "wskazania powierzenia",
    lecz udział świadka w postępowaniu o konkretne wykroczenie.
    Czujesz problem?
    No dobra, nie wiem czy osoba która ma rozpoznać sprawcę
    wykroczenia ("czy pan poznaje, że to ten gość ukradł
    teczkę?") ma status świadka, ale na mój rozum tak.

    A to już byłby samobój z p. widzenia "obejścia ochrony osób
    najbliższych" i rozważania o odmowie zeznań.

    pzdr, Gotfryd