  • 101. Data: 2015-05-18 23:59:59
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 May 2015 01:13:14 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > --Oczywiscie mozna sie zagapić itp.
    >
    > oczywiscie np po zjezdzie z autostrady, jade 140 km/h wpadam w zabudowany i nadal
    ciagne 110 km/h :-) ha ha ha

    > --W głowie mi sie to nie miesci.
    >
    > no coz postep wymaga ofiar :-)

    Ale jaki postęp?
    Że policjant zabierze Ci prawo jazdy, bo Twój samochód zrobił "bziumm", a
    powinien "brum brum brum"?

  • 102. Data: 2015-05-19 01:23:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Do 30? :-)

    Do 100%. Łatwiej obliczyć w pamięci.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 103. Data: 2015-05-19 05:00:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Ale jaki postęp?
    > Że policjant zabierze Ci prawo jazdy, bo Twój samochód zrobił
    > "bziumm", a powinien "brum brum brum"?

    Ja myslałem, ze to własnie brum brum brum jest niebezpieczne...
    Nie mówiąc juz o psiiiiiiiiiiiiiii... :)

  • 106. Data: 2015-05-19 05:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Problemem nie jest 140 w wiosce, tylko zwyczajowe ustawienie się psów
    > z radarem 5 metrów od tablicy "teren zabudowany", najlepiej w szczerym
    > polu. W efekcie jadąc wcześniej poza terenem zabudowanym jak człowiek
    > (choćby i przepisowe 99) i nie stając na hamulcu od razu na widok
    > białej tablicy - tracisz prawko.
    > Bez jakieś specjalnej winy czy chęci piracenia, ot - zwykłe zagapienie
    > wystarczy.

    Dokładnie o tym mówie. :)

  • 105. Data: 2015-05-19 05:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > No jak nie - skoro restrykcje wzrosly, jest to rozdmuchiwane w mediach
    > i masz ogolna swiadomosc polowania na kierowcow zwlaszcza w
    > pierwszych dniach zlodziejowania? Toz nawet odruchowo bedziesz rzucal
    > okiem w krzaki :).

    Ale ja nie przekraczam predkosci +50.
    Za to patroli wypatruje od zawsze i nie moge nic wiecej w tej kwestii
    zrobic.

    Zrozum - ryzyko ze zabiora mi prawko nie polega na tym ze łamie przepisy -
    polega na tym, ze trafie na złe oznakowanie lub na patrol ktory mi zmierzy
    wiecej niz jechałem - zadnemu z tych zdarzen nie jestem w stanie zapobiec
    wzmożoną uwagą.

  • 107. Data: 2015-05-19 05:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Niedobrze rozumiesz - ale znamienne, ze wiekszosc oponentow zaczyna od
    > takiego wlasnie argumentu.

    Znamienne jest to ze unikasz konkretnej odpowiedzi i musze sie domyslać co
    miałes na mysli.
    A pytanie było proste - jaka predkosc?

    > - jestess jedynym uczestnikiem, nie ma pieszych, rowerzystów,
    >
    > Jesli pytasz mnie osobiscie, to nie - ja w podanych przez Ciebie
    > warunkach nie czulbym, ze panuje nad pojazdem jadac 140km/h - nawet,
    > gdyby byly doskonale warunki atmosferyczne. Lecz dopuszczam mozliwosc,
    > ze istnieja tacy kierowcy, ktory w tych warunkach byliby w stanie
    > bezpiecznie jechac podana predkoscia.

    Masz problem z panowaniem nad samochodem przy 140 na godzine na prostej,
    równej drodze?
    Hmm...
    To juz wiemy ile nie pojedziesz.
    A dowiemy sie - ile pojedziesz?

    > Zrozumialem az za dobrze.
    >
    > Naprawde sadzisz, ze z punktu widzenia mundurkowego zlodziejaszka nic
    > sie nie zmienilo? - to po co te naglosnione ustawki w kilku miastach
    > zaraz po polnocy i w ciagu dnia? Przeciez wczesniej tez mogli zabrac
    > prawo jazdy za przekroczenie 50km/h. To jak to sie stalo, ze wczesniej
    > nie bylo naglosnienia takich przypadkow? A dzis po kilku ledwie
    > godzinach nowego prawa "chwala sie" statystyka (przyklad:
    > wielkopolska, do godziny 13 - 11 przypadkow; w skali calego kraju -
    > kilkadziesiat). Bardzo szczerze watpie, by w poprzedzajace dni wyniki
> [...]
    Ale wczesniej mogli łapac dokładnie tyle samo.
    Tyle ze konczyło sie na 500 i 10 punktów.
    A ze telewizja szuka sensacji - cóż, nie pierwszy raz.

    > Patrzysz krotkowzrocznie. Oczywiste jest, ze co najmniej czesc ludzi
    > bedzie jezdzic bez praw jazdy - stana sie przestepcami, dla ktorych
    > grzywny w razie ponownego zatrzymania beda szly w tysiace. Dlugofalowo
    > takze osrodki zyskaja. Jak sadzisz: czy wszyscy z tych, ktorym dzis
    > odebrali prawo jazdy (przypominam: kilkadziesiat osob w ciagu
    > kilkunastu godzin) odzyskaja go z automatu?

    Ogromna wiekszosc. W zwiazku z czym finansowo bedzie to dla budzetu bez
    znaczenia.
    Chyba ze pojawi sie problem finansowy w druga strone - patrz casus
    rowerzysty przestepcy. Na rowerzystach zarobili czy dołożyli z budzetu?

  • 104. Data: 2015-05-19 05:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Np. dobe i dwie doby wczesniej - nie.

    Nie bawia mnie takie gierki słowne.
    Albo unikasz odpowiedzi i w takim razie rozmowa nie ma sensu albo nei
    zrozumiałes pytania - wtedy moge wytlumaczyc, aczkolwiek przy koniecznosci
    tłumaczenia takich prostych spraw - nie wiem czy rozmowa ma sens...

  • 108. Data: 2015-05-19 06:51:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-18 23:03, Cavallino wrote:

> [...]
    > - tracisz prawko.
    > Bez jakieś specjalnej winy czy chęci piracenia, ot - zwykłe zagapienie

    Przepisowo to jest zwykle 90. Ale co do zasady przyznaję ci rajcę. Świat
    się kończy...

    BTW - wygrzebał ktoś na orce listy, kto jak głosował? Choć pewnie
    wszyscy byli za.

    Shrek.

  • 109. Data: 2015-05-19 07:33:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 May 2015 23:43:03 +0200, jerzu napisał(a):
    > On Mon, 18 May 2015 11:05:20 +0200, "J.F."

    > Bo tak ma być. Co nie oznacza, że poza zabudowanym nie zabiorą. Będzie
    > po staremu, podciągną pod "stworzenie niebezpiecznej sytuacji na
    > drodze" i dostaniesz pokwitowanie za PJ.

    Do tej pory racze niewiele takich przypadkow bylo.
    A teraz moze byc jeszcze mniej, bo gdyby ustawodawca tak chcial, to by
    w ustawie tak zapisal.

    J.

  • 110. Data: 2015-05-19 07:54:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 May 2015 22:53:36 +0200, "bartosz" <b...@w...pl>
    wrote:
    > Chyba zartujesz wytaczajac taki argument :)

    Bynajmniej. Kwestia kraju i jego przepisów. Są na świecie takie
    kraje, gdzie aresztuje się pojazd za pewne przestępstwa drogowe
    popełnione przez jego kierowcę. Jest to całkiem logiczna konsekwencja
    wynikająca z zachowań, o których słusznie wspomniałeś: niektórym do
    jazdy nie jest potrzebne pj (uprawnienia) ale tylko samochód.

    > I doprawdy sadzisz, ze jesli sam brak uprawnien nie powstrzymuje
    kogos od
    > kierowania, to powstrzyma go brak papierka?

    Nikt tutaj o powstrzymaniu do jazdy nie pisze ale o spodziewanej
    reakcji naszych służb na łamanie przepisów, w tym przypadku jazdy bez
    uprawnień.

    --
    Marek