  • 11. Data: 2018-01-27 09:35:30
    Temat: Re: Wzmocnienie sygnału GSM
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > jeśli telefon ma gniazdo na zewnętrzną antene to takiej użyj,
    > nakierowanej na stację przekażnikową. Jeśli jej nie ma, pozostają
    > sztuczki o wątpliwej skuteczności i przydatności :) oraz, oczywiście,
    > repetier.

    Dwa telefony w domu mają takie gniazda na anteny zewnętrzne, mam także
    antenę zewnętrzną z instalacją,. Jednak nawet próby nie jestem w stanie
    przeprowadzić z jednego powodu - braku odpowiedniej końcówki do
    podłączenia telefonu. Do modemów w każdym specjalistycznym sklepie
    szeroki wybór końcówek, do telefonu - żadnej. Zresztą nie wiem czy
    byłbym usatysfakcjonowany telefonem bez tylnej pokrywy i uwiązanym na
    drucie do jednego miejsca.

    > Ale konkretnie o co chodzi? Jest tak że jeśli dwa dipole odpowiednio
    > połączysz to w efekcie możesz otrzymac zysk energetyczny na jakichś
    > kierunkach.

    O to że gdy jedna jednostka to za mało czegoś to wybieramy dwie
    jednostki tego. Ty mnie się nie pytaj co takiego jest w modemie, w jego
    antenie że odbiera dobry sygnał w domu, a w telefonie tego brakuje.

    > Pewna informacja to już jest. Zapewne są to anteny kierunkowe a ich
    > wymiar jest z grubsza proporcjonalny do ilości dipoli użytych do ich
    > budowy. A tak się składa że im więcej dipoli tym wyższy możliwy zysk
    > energetyczny.

    Tak, kierunkowe. I niewątpliwie chodzi o większy uzysk za pomocą
    powierzchni. Może w modemie także jest antena o większym uzysku w
    stosunku do tej z telefonu. Ciekawostka - mam starszy modem tej samej
    firmy i tu już nie ma tak dobrego sygnału jak w tym nowszym, lepszy jak
    w telefonie ale dużo mu brakuje do z nowego modemu.

  • 12. Data: 2018-01-27 09:37:49
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-26 o 21:30, ToMasz pisze:

> [...]
    > Rozmowy były prowadzone na zewnątrz. aż razu pewnego przyjechał
    > gostek, który zamontował antene kierunkową na dachu, spuścił kabelek z
    > sufitu centralnie nad biurka prezesów. który chciał gadać, podpinał
    > kabelek ( chyba do nokii 6310) i rozmawiał na 3/4 zasiegu.
    > Tak, niestety podpinał kabelek. inaczej tego raczej nie obejdziesz.
    > albo podasz do telefonu sygnał ze skuteczniejszej anteny, albo
    > wzmocnisz sygnał dostarczając energię do.. rodzaju wzmacniacza,
    > repeatera, który i tak bedzie miał mocniejsza antenę na zewnątrz.

    Tylko problem w dostaniu tego kabelka, czyli końcówki pasującej do
    gniazda telefonu, choćby dla próby. Bo przecie w sumie byłoby to bardzo
    kłopotliwe rozwiązanie - telefon w imadło i tryb głośnomówiący..;-) Z
    repiterami już eksperymentowałem, aby zadziałało to trzeba dużych
    (kosztownych) inwestycji, około 3000zł to zdaje się minimum. Takie do
    1000zł nie sprawdzają się.

  • 13. Data: 2018-01-27 10:32:13
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Tylko problem w dostaniu tego kabelka, czyli końcówki pasującej do
    > gniazda telefonu, choćby dla próby.

    na próbę to kup sobie telefon z gniazdem, albo popytaj znajomych czy nie
    maja w domowych śmieciach elektronicznych. potem możesz eksperymentować

    ToMasz

  • 14. Data: 2018-01-27 11:12:58
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-27 o 10:32, ToMasz pisze:

    > na próbę to kup sobie telefon z gniazdem, albo popytaj znajomych czy
    > nie maja w domowych śmieciach elektronicznych. potem możesz
    > eksperymentować
    >
    > ToMasz

    Mam, jak się okazało nawet używany obecnie telefon (Acer Liquid E2 duo)
    ma takie gniazdo. Jednak te telefoniczne gniazda to miniaturki tego co
    jest w modemach. Tak że nie sposób dopasować końcówki dedykowanej do
    modemu, ani tym bardziej kupić w sklepie oryginału.

  • 15. Data: 2018-01-27 13:06:27
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2018-01-26 o 11:53, Trybun pisze:
> [...]
    > zrobienia, np przełożyć antenę (która ma zasięg w każdym miejscu domu) z
    > modemu do telefonu (który zasięg ma tylko przy jednym oknie)?

    Musisz jeszcze sprawdzić jakie pasmo potrzebujesz do telefonu, a jakie
    pasmo ma antena do modemu.

    Moi koledzy zrobili kiedyś repeater pasywny do serwerowni, w której były
    bramki GSM, a siła sygnału była dość słaba. Antena na zewnątrz - kilka
    czy kilkanaście metrów kabla przez betonowe ściany - antena w
    serwerowni. Sygnał zauważalnie się poprawił.

    yabba

  • 16. Data: 2018-01-27 13:29:47
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]

    > zrobienia, np przełożyć antenę (która ma zasięg w każdym miejscu domu) z
    > modemu do telefonu (który zasięg ma tylko przy jednym oknie)?

    Starsze telefony, np. Nokia 5110 mają gniazdo antenowe. Można przypiąć
    do niego odpowiednią antenę, wystawić ją np. na parapet, na dach. W
    sprzyjających okolicznościach można uzyskać znaczną poprawę sygnału.

  • 17. Data: 2018-01-27 13:34:35
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-27 o 13:06, yabba pisze:

> [...]
    > czy kilkanaście metrów kabla przez betonowe ściany - antena w
    > serwerowni. Sygnał zauważalnie się poprawił.

    Można też sprawdzić ze starszym telefonem, który ma tylko GSM (nie ma
    3G, nie ma 4G). Sygnał 3/4G bywa w danym miejscu znacznie słabszy. Jeśli
    telefon uparcie trzyma się 3/4G to efekt jest taki, że łączność jest
    kiepska, choć w tym miejscu jest dobry sygnał GSM.

  • 18. Data: 2018-01-27 19:31:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 21:49:37 GMT, PiteR napisał(a):

    > Wystaw antenę Yagi na dach, wykieruj na cywilizację, spuść kabel do
    > domu i zakończ drugą anteną tam skąd najczęściej dzwonisz.

    To jedna z tych sztuczek które można wypróbować a o jakich wspominałem
    :) Nazywa się to repetier bierny. Są pewne szanse powodzenia jak dobrze
    i z głową zrobione. Musiałby to robić fachura z miernikiem pola i wiedzą
    w głowie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2018-01-27 19:32:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2018 09:35:30 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
    > antenę zewnętrzną z instalacją,. Jednak nawet próby nie jestem w stanie
    > przeprowadzić z jednego powodu - braku odpowiedniej końcówki do

    Jakoś nie wierzę że nie można dostać przejściówki.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2018-01-28 11:54:15
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Jakoś nie wierzę że nie można dostać przejściówki.

    Skąd, z czego ten ten brak wiary?