  • 21. Data: 2018-01-28 11:55:37
    Temat: Re: Wzmocnienie sygnału GSM
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-27 o 13:06, yabba pisze:

    > Musisz jeszcze sprawdzić jakie pasmo potrzebujesz do telefonu, a jakie
    > pasmo ma antena do modemu.
    >
    > Moi koledzy zrobili kiedyś repeater pasywny do serwerowni, w której
    > były bramki GSM, a siła sygnału była dość słaba. Antena na zewnątrz -
    > kilka czy kilkanaście metrów kabla przez betonowe ściany - antena w
    > serwerowni. Sygnał zauważalnie się poprawił.
    >
    > yabba

    Ale jak to sprawdzić? Modem pracuje na różnych kategoriach przesyłu
    danych - od GPRS do LTE, a więc antenę powinien mieć tzw szerokopasmową.
    Ale może ona być ukierunkowana bardziej na poszczególne pasma. Jak do
    tego podejść aby uzyskać odpowiedź czy antena z modemu do internetu
    mobilnego będzie skuteczna w telefonie przy obsłudze rozmów i SMSów?

    Z repiterami już kombinowałem, nie wyszło, tak że rozglądam się za jak
    inną alternatywą, może bardziej czułą anteną wewnętrzną.

  • 22. Data: 2018-01-28 11:56:21
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-27 o 13:29, Poldek pisze:

    > Starsze telefony, np. Nokia 5110 mają gniazdo antenowe. Można przypiąć
    > do niego odpowiednią antenę, wystawić ją np. na parapet, na dach. W
    > sprzyjających okolicznościach można uzyskać znaczną poprawę sygnału.

    Nowsze też mają, np mój sprzed kilku lat także ma, problem w tej
    "odpowiedniej antenie" czyli jej braku na rynku.

  • 23. Data: 2018-01-28 13:36:40
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ale jak to sprawdzić? Modem pracuje na różnych kategoriach przesyłu
    > danych - od GPRS do LTE, a więc antenę powinien mieć tzw szerokopasmową.

    Niekoniecznie. Zależy od częstotliwości nośnej, a nie od protokołu
    przesyłania danych. Mam na działce świetnie działającą 20-elementową
    antenę yagi "wąskopasmową" (850-860 MHZ) podpiętą do modemu, który
    wcześniej chodził na 3G (900 MHz), a teraz na LTE (800 MHz). Na
    częstotliwościach 1800-2100-2600 MHz antena ta oczywiście nie będzie
    działała.

  • 24. Data: 2018-01-28 13:38:00
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > antenę yagi "wąskopasmową" (850-860 MHZ) podpiętą do modemu, który

    850-960 MHz miało być.

  • 25. Data: 2018-01-28 14:41:01
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-28 o 13:36, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > wcześniej chodził na 3G (900 MHz), a teraz na LTE (800 MHz). Na
    > częstotliwościach 1800-2100-2600 MHz antena ta oczywiście nie będzie

    No właśnie chodzi tą częstotliwość. Wiadomo że nie w Polsce te
    telefony/modemy są produkowane, a więc trudno wymagać aby miały anteny
    konfigurowane wg częstotliwości wykorzystywanych przez operatorów
    działających na terenie Polski.

    Też mam na dachu antenę która wykorzystuje do netu mobilnego,
    szerokopasmową antenę 800-2100MHz, która sprawuje się zupełnie nieźle.
    Ale sam modem mogę spokojnie podłączyć do kompa bez podłączania pod
    antenę i sygnał w miarę dobry jest. W telefonie nie ma netu EDGE, 3g
    ani 4g. Nie ma wystarczającego dobrego sygnału także do rozmów i
    SMSowania. Jakby to sprawdzić przed potencjalnym wyposażeniem w modemową
    antenę - telefon, czy ta jest skonfigurowana także pod częstotliwość
    wykorzystywaną do rozmów?

  • 26. Data: 2018-01-28 14:55:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 14:41:01 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
    > telefony/modemy są produkowane, a więc trudno wymagać aby miały anteny
    > konfigurowane wg częstotliwości wykorzystywanych przez operatorów

    Częstotliwości wykorzystywane przez telefonię są standardowe (czyli nie
    zależą od kraju czy operatora). A poza tym, naprawdę sądzisz że taki
    Huawei czy inny Samsung nie połapałby się że do Europy to trzeba antenę
    dostosować (gdyby musiała być inna niż w Korei)?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2018-01-28 21:21:25
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2018-01-28 o 11:55, Trybun pisze:

> [...]
    >
    > Z repiterami już kombinowałem, nie wyszło, tak że rozglądam się za jak
    > inną alternatywą, może bardziej czułą anteną wewnętrzną.

    Poczytaj forum na Elektrodzie. Codziennie jest co najmniej jedno pytanie
    o anteny i jak sprawdzić częstotliwości pracy. Są programy na Androida
    pokazujące szczegóły połączenia radiowego.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3424612.html

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/forum440.html

    yabba

  • 28. Data: 2018-01-29 11:03:55
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > Huawei czy inny Samsung nie połapałby się że do Europy to trzeba antenę
    > dostosować (gdyby musiała być inna niż w Korei)?

    Nawet w Polsce jest to zróżnicowane. Na jednym nadajniku operator
    korzysta z częstotliwości 2100, na innym 900MHz. Ja nic nie sądzę,
    obawiam się tylko że anteny w modemie mogą być inaczej konfigurowane niż
    te w telefonach i tym samym przełożenie nic nie da.

  • 29. Data: 2018-01-29 11:04:25
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-28 o 21:21, yabba pisze:

> [...]
    > pytanie o anteny i jak sprawdzić częstotliwości pracy. Są programy na
    > Androida pokazujące szczegóły połączenia radiowego.

    Dzięki za linki.

  • 30. Data: 2018-01-29 11:24:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Fri, 26 Jan 2018 13:33:49 +0100, Trybun napisał(a):

    >A o czym ja mówię jak nie o efektach najpraktyczniejszych?
    >Zapewne, widząc wiekszą skuteczność komunikacji jednego urządzenia
    >niż
    >drugiego, pomyślałeś sobie że ma "czulszą antenę". Otóż nie, ma
    >lepiej
    >skonstruowany odbiornik. Anteny w obu są takie same z dokładnością do
    >3
    >dB.

    3dB to moze byc cakiem sporo jak sie jest na granicy zasiegu :-)

    Owszem, "w telefonie" to raczej wiekszych roznic nie bedzie, ale jesli
    ma gniazdko antenowe ...

    a mozna i bez gniazdka
    http://www.radio-tele.com/pmr/dx/

    J.