  • 41. Data: 2018-01-30 09:30:53
    Temat: Re: Wzmocnienie sygnału GSM
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Jan 2018 09:23:59 +0100, Trybun napisał(a):

    > Co to właściwie znaczy, że nie ma urządzeń które wzmacniają sygnał?

    Jest mnóstwo, nazywają się wzmacniacze. Problem w tym że wszystkie
    oprócz sygnału wzmacniają zakłócenia, dokładając i swoje. A wzmacniacze
    antenowe bardzo często, na skutek braku wiedzy, aplikuje się tak że to
    co z nich wychodzi ma gorszy stosunek sygnał/szum niż to co wchodzi.
    A przecież nam chodzi nie tyle o uzyskanie większego poziomu sygnału na
    wyjściu wzmacniacza co o uzyskanie większego wzmiankowanego stosunku.
    Twoje kłopoty mogą być (i prawdopodobnie są) spowodowane nie tyle przez
    słaby sygnał co przez zbyt duże zakłócenia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 42. Data: 2018-01-31 18:59:51
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > Twoje kłopoty mogą być (i prawdopodobnie są) spowodowane nie tyle przez
    > słaby sygnał co przez zbyt duże zakłócenia.

    Daj spokój, nie zakłócenia a brak zasięgu. Na sąsiedniej wiosce jest
    facet który ma skuteczny wzmacniacz, tylko jego sprzęt to nie jakaś
    zabawka za kilkaset zł, a koszt prawie średniej płacy krajowej. Wygląda
    to tak - przy włączonym wzmacniaczu siła sygnału - na maxa, przy
    wyłączonym, w tym samym miejscu - spadek na 1-2 kreskę od czasu do czasu
    sygnał całkowicie zanika, o rozmowach nie ma mowy. Jak więc tu mówić o
    szumach, zakłóceniach...

  • 43. Data: 2018-01-31 19:14:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 31 Jan 2018 18:59:51 +0100, Trybun napisał(a):

    > Na sąsiedniej wiosce jest
    > facet który ma skuteczny wzmacniacz,

    Cena nie ma większego znaczenia. Jeśli jest dobrze zamontowany to
    poprawia odbiór, nic w tym dziwnego, w końcu od tego jest. Zauważyłem
    jedynie że nadzwyczaj często aplikuje się wzmacniacze antenowe źle co
    pogarsza lub co najmniej nie poprawia odbioru. Ponieważ nie podałeś
    żadnych szczegółów to i nie ocenię przypadku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 44. Data: 2018-02-02 11:26:03
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > pogarsza lub co najmniej nie poprawia odbioru. Ponieważ nie podałeś
    > żadnych szczegółów to i nie ocenię przypadku.

    Jednak cena zdaje sie być tu jedynym kryterium. Sam próbowałem
    kilkukrotnie, raz nawet z montażem, próby sąsiadów także spełzły na
    niczym, wszyscy eksperymentowaliśmy na najtańszym sprzęcie i cała robota
    psu na budę się zdała. A u tego co warto mu było zapłacić więcej sygnał
    jest.

  • 45. Data: 2018-02-02 11:26:40
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Materiał jest ważny -- srebro jest lepsze od żelaza, zatem antena
    > pokryta srebrem będzie lepiej pasowała jako uniwersalna niż
    > antena z żelaza.

    Materiał, dobry montaż i odpowiednia konfiguracja. Aż dziw że w sprzęcie
    za niemałą przecie kwotę 1000zł nie można zrobić urządzenia
    odpowiadającego tym warunkom..

  • 46. Data: 2018-02-02 11:27:51
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > To akurat prawda, ale czy warto pisać rzeczy oczywiste?
    >
    > Antena uniwersalna to słaba antena na środek pasma. Środkiem nie
    > jest półtora giga, ale jakoś tak.

    Jakoś tak że moja szerokopasmówka 800-2200MHz największy uzysk (9db) ma
    na częstotliwości około 1100MHz. I istotnie szerokopasmowa to słaba
    antena, na dodatek aby była w miarę skuteczna to musi być precyzyjnie
    dobrana. Mam również antenę normalną, czyli wąskopasmową, tu już
    najwyższe wartości uzysku oscylują w okolicy 17db. Jednak nie da się jej
    wykorzystać do LTE bo to antena do obsługi pasma o częstotliwości 450MHz
    (CDMA).

  • 47. Data: 2018-02-02 12:41:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Materiał jest ważny -- srebro jest lepsze od żelaza, zatem antena
    > pokryta srebrem będzie lepiej pasowała jako uniwersalna niż
    > antena z żelaza.

    Teoretycznie - w praktyce nikt/malo kto sie w to bawi.
    Przy czym zelazo kiepsko sie nadaje, miedz i aluminium lepsze, ale jak
    antena ma miec 100m, to i z zelazem trzeba sie przeprosic.

    J.

  • 48. Data: 2018-02-02 14:15:20
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 31.01.2018 o 18:59, Trybun pisze:

> [...]
    > przy wyłączonym, w tym samym miejscu - spadek na 1-2 kreskę od czasu
    > do czasu sygnał całkowicie zanika, o rozmowach nie ma mowy. Jak więc

    Jestem gotów dać do 2 tysięcy za urządzenie, które pozwoli mi rozmawiać
    i korzystać z internetu w takiej lokalizacji. Jakieś namiary?

    MJ

  • 49. Data: 2018-02-02 15:14:14
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 2 lutego 2018 14:15:24 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Jestem gotów dać do 2 tysięcy za urządzenie, które pozwoli mi rozmawiać
    > i korzystać z internetu w takiej lokalizacji. Jakieś namiary?

    Jeszcze może dodajmy *legalnie*

  • 50. Data: 2018-02-02 16:34:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Feb 2018 14:15:20 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > Jestem gotów dać do 2 tysięcy za urządzenie, które pozwoli mi rozmawiać
    > i korzystać z internetu w takiej lokalizacji. Jakieś namiary?
    >
    > MJ

    To się nazywa antena kierunkowa. W większości przypadków daje radę, ale
    instalować z głową. Np. powyżej drzew, skierować na najbliższą bazę,
    dostosować ją do pasma. Jak wyjdzie długi kabel (a musi być o małym
    tłumieniu) to dać wzmacniacz przy antenie.
    Najpierw sprawdzić gdzie stacje bazowe, obejrzeć profile trasy - ważne w
    górkach.
    --
    Jacek
    I hate haters.