  • 31. Data: 2018-01-29 11:48:26
    Temat: Re: Wzmocnienie sygnału GSM
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2018 11:24:52 +0100, J.F. napisał(a):

    > 3dB to moze byc cakiem sporo jak sie jest na granicy zasiegu :-)
    Przy[adek baaardzo szczególny.

    > a mozna i bez gniazdka
    > http://www.radio-tele.com/pmr/dx/
    No można, nikt nie twierdzi inaczej. Ale to wciąż sztuczki o dosyć
    ograniczonej użytkowości.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2018-01-29 11:54:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2018 11:03:55 +0100, Trybun napisał(a):

    > Nawet w Polsce jest to zróżnicowane. Na jednym nadajniku operator
    > korzysta z częstotliwości 2100, na innym 900MHz.
    Weź poczytaj:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/UMTS900

    >Ja nic nie sądzę,
    > obawiam się tylko że anteny w modemie mogą być inaczej konfigurowane niż
    > te w telefonach i tym samym przełożenie nic nie da.
    Anten się nie "konfiguruje", co najwyżej projektuje. Antena na 0,9 GHz
    jest całkiem inna niż na 2,1 GHz i żadna (dokładniej - żadna przydatna)
    konfiguracja czy proces projektowania nie sprawi że obie te
    częstotliwości będą odbierane dobrze przez jedną antenę. Zawsze będą
    musiały być dwie anteny do tych dwóch pasm.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 33. Data: 2018-01-29 14:06:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    >Przy[adek baaardzo szczególny.

    Ale chyba podobny Trybun ma, skoro ten telefon lapie zasieg w
    niektorych miejscach, a inny w calym domu.

    >No można, nikt nie twierdzi inaczej. Ale to wciąż sztuczki o dosyć
    >ograniczonej użytkowości.

    Ano wlasnie - dobra antena duzo daje, ale to nie jest tak, ze
    wystarczy "przelozyc antene" z innego telefonu.

    P.S. teraz telefony tak zrobione, zeby nie promieniowac do glowy ...
    wiec moze obrocic sie uchem na GPS i ... nauczyc sie trzymac telefon
    dwoma palcami :-)

    J.

  • 34. Data: 2018-01-29 17:16:31
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    On 2018-01-29 11:54, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > częstotliwości będą odbierane dobrze przez jedną antenę. Zawsze będą
    > musiały być dwie anteny do tych dwóch pasm.

    Techniczne aspekty i fachowe nazewnictwo zupełnie mnie nie interesują,
    liczy się efekt a jak to się robi czy nazywa to już tylko mało istotne
    tło. A jeżeli już to jednak się konfiguruje - zarówno ta na 900 jak i ta
    na 2100MHz jest robiona z dokładnie tego samego materiału, subtelna
    różnica które je dzieli to odpowiednia ich konstrukcja.

  • 35. Data: 2018-01-29 18:11:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2018 17:16:31 +0100, Trybun napisał(a):

    > zarówno ta na 900 jak i ta
    > na 2100MHz jest robiona z dokładnie tego samego materiału,

    Daj spokój, rodzaj materiału nic tu nie ma do rzeczy. Weź lepiej
    poczytaj coś o antenach.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 36. Data: 2018-01-29 18:58:21
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    On 2018-01-29 18:11, Jacek Maciejewski wrote:

    > Daj spokój, rodzaj materiału nic tu nie ma do rzeczy. Weź lepiej
    > poczytaj coś o antenach.

    No skoro tak mówisz.. Zapytam jeszcze w komisie/serwisie telefonicznym,
    czy nie dałoby się jakoś w w miarę prosty i tani sposób poprawić zasięgu
    w telefonie, pracuje w nim taki chwalipięta dla którego podobno nioe ma
    rzeczy niemożliwych.. może on coś wymyśli.

  • 37. Data: 2018-01-29 19:24:55
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 29.01.2018 o 18:58, Trybun pisze:

> [...]
    > w telefonie, pracuje w nim taki chwalipięta dla którego podobno nioe ma
    > rzeczy niemożliwych.. może on coś wymyśli.

    To jest najtańszy sposób, już X generacji ;-)
    http://allegro.pl/ay3-wzmacniacz-antenowy-gsm-model-
    2017-generacja-x-i6592110704.html
    http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-sygnalu-zasieg
    u-gsm-w-tel-gps-i6694152101.html

    --
    Czarek

  • 38. Data: 2018-01-29 20:13:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2018 19:24:55 +0100, Czarek napisał(a):

    > -wzmacniacz-antenowy

    Nie ma chyba w elektronice urządzenia bardziej niewłaściwie stosowanego
    :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 39. Data: 2018-01-30 09:23:37
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-29 o 19:24, Czarek pisze:

    > To jest najtańszy sposób, już X generacji ;-)
> [...]

    To pewnie coś takiego jak te reklamowane wkładki do butów, które maja
    pomagać na ból zębów i głowy..

  • 40. Data: 2018-01-30 09:23:59
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Nie ma chyba w elektronice urządzenia bardziej niewłaściwie stosowanego
    > :)

    Co to właściwie znaczy, że nie ma urządzeń które wzmacniają sygnał?