  • 61. Data: 2019-07-24 15:06:32
    Temat: Re: Yellow box
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-23 20:15, J.F. wrote:

    > Otoz to - niech film zamiesci jak jedzie, to sie okaze :-)

    Oczy przecieram, ze w ogole to jest przedmiot dyskusji, conajmniej jakby
    to byla jakas rocket science i wymagala akademickiego wykladania. Jakos
    wiekszosc kierowcow umie jezdzic nie blokujac skrzyzowan, wiec robi to
    po prostu w analogiczny sposob.

    --

    memento lorem ipsum

  • 62. Data: 2019-07-24 16:02:24
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 lipca 2019 12:35:02 UTC+2 użytkownik elmer radi radisson
    napisał:

    > Kto pisze o nie ruszaniu z zielonego? Moze trzymajmy sie faktow.
    > I napisalem tez powyzej, jak to sie odbywa, i nie jest to kwestia
    > zero-jedynkowa (skadinad mnie dziwi ze to wymaga wyjasnien osobie bedacej
    > kierowca).

    Obydwaj macie rację i nie macie. :)
    Dowód: skrzyżowanie Wołoskiej i Domaniewskiej na warszawskim Mordorze:
    https://www.google.com/maps/place/Domaniewska,+00-00
    1+Warszawa/@52.1833656,21.001604,237m/data=!3m1!1e3!
    4m5!3m4!1s0x471932d7f0ef86f7:0xa883882634340695!8m2!
    3d52.1833264!4d21.007074

    Gdyby literalnie trzymać się przepisów, to pojazdy jadące Wołoską w kierunku Ursynowa
    w życiu nie przejechałyby przez to skrzyżowanie, bo kilkaset metrów dalej jest
    kolejna krzyżówka i ten odcinek, to jeden wielki korek. Z drugiej strony kiedyś
    próbowałem przeciąć to skrzyżowanie Domaniewską na wprost i dopiero po 3 zmianie
    świateł (stałem pierwszy) udało mi się znaleźć lukę pomiędzy autami blokującymi
    skrzyżowanie.
    CTP

  • 63. Data: 2019-07-24 16:29:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    On 2019-07-23 20:15, J.F. wrote:

> [...]
    >Jakos
    >wiekszosc kierowcow umie jezdzic nie blokujac skrzyzowan, wiec robi

    Albo swiatla sa jednak dobrze ustawione.

    J.

  • 64. Data: 2019-07-24 18:11:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CTP" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    radi radisson napisał:

> [...]

    >kierunku Ursynowa w życiu nie przejechałyby przez to skrzyżowanie, bo
    >kilkaset metrów dalej jest kolejna krzyżówka i ten odcinek, to jeden

    Gdyby sie literalnie trzymac, to moze wlasnie by przejechaly, bo by im
    inni nie blokowali.
    Chyba, ze w czasie czerwonego luki by wypelnily pojazdy skrecajace z
    Domaniewskiej, a na zielonym to juz nie mozna przejechac, bo miejsca
    za skrzyzowaniem brak.
    Bo to kolejny efekt zdarzajacy sie czasami.

    No ale kto jest temu winien ? Ustawiacze swiatel :-)

> [...]
    > Domaniewską na wprost i dopiero po 3 zmianie świateł (stałem
    > pierwszy) udało mi się znaleźć lukę pomiędzy autami blokującymi

    Co jest argumentem za egzekwowaniem przepisu, ale ja o przepustowosci
    ... ile tych pojazdow wjezdza z Woloskiej na zielonym, a ile opuszcza
    juz na czerwonym ?

    A ile da rade przejechac, gdy drugi kierowca na zielonym poczeka, az
    ten przed nim przejedzie i sie upewni, ze sam sie zmiesci ?

    J.

  • 65. Data: 2019-07-25 13:19:03
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-24 16:02, CTP wrote:

> [...]
    świateł (stałem pierwszy) udało mi się znaleźć lukę pomiędzy autami blokującymi

    No to jak jest korek w strone Galmoku, to jadacy z glowa beda wjezdzac
    na skrzyzowanie dopiero widzac ze zaczyna sie zwalniac miejsce przed
    pasami. Jak tam ruchu nie bedzie, ani perspektywy, ze ten ruch jako tako
    przebiega, to wjezdzajac na skrzyzowanie na pale zeby stanac na srodku
    i czekac na swoje szczescie, beda konczyc blokujac ruch. Czego jak
    sam piszesz, doswiadczyles w tym miejscu. Czyli jednak robia wowczas
    zle, prawda?

    --

    memento lorem ipsum

  • 66. Data: 2019-07-26 13:05:12
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-24 16:29, J.F. wrote:

    > Albo swiatla sa jednak dobrze ustawione.

    Bezrozumne blokowanie przez stajacych centralnie na srodku i nie
    widzacych w tym niczego zdroznego, nie ma zadnego zwiazku
    ustawieniem sygnalizacji. Kazde dziecko z PJ to wie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 67. Data: 2019-07-26 13:11:21
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    aha, i zeby nie bylo znowu dziwnych zapytan - tak, zle fazy sygnalizacji
    przyczyniaja sie do powstawania korkow, to tez wiemy. Tyle, ze nie sa
    powodem tego ze kierowcy lamia wspomniany przepis skutkujac blokowaniem
    innym przejazdu.

    Korki sa i beda i kierowcy jezdzacy w nich powinni tak postepowac aby te
    korki nie wywolywaly dodatkowych korkow na poprzecznych ulicach.

    --

    memento lorem ipsum

  • 68. Data: 2019-07-27 22:33:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2019 13:11:21 +0200, elmer radi radisson napisał(a):
> [...]
    >
    > Korki sa i beda i kierowcy jezdzacy w nich powinni tak postepowac aby te
    > korki nie wywolywaly dodatkowych korkow na poprzecznych ulicach.

    No ale przeciez od poczatku pisze, ze jak kierowca bedzie sie
    upewnial, ze jest miejsce za skrzyzowaniem, to na swiatlach przejada
    trzy-cztery pojazdy. Bo nie mozna ruszyc, dopoki poprzednik nie
    przejedzie.

    I wtedy to dopiero beda korki.

    J.

  • 69. Data: 2019-07-28 16:49:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co do upewniania sie. Przepis zakazuje wjazdu i nie zostawia miejsca na wlasna
    interpretacje. Kierowca oczywiscie moze wjechac ale mu nie wolno. W zwiazku z
    powyzszym wszelkie dyskusje na poziomie grupy nie maja sensu. Jedyny sposob na
    zalatwienie sprawy to wynajecie lobbysty zeby sprawe zalatwil. Gdyby ludzie byli
    madrzy to wiele spraw by zalatwili bez lobbystow. Wystarczy przez dwa tygodnie
    zablokowac skrzyzowania jezdzac zgodnie z przepisem. Nic poza glupota nie zabrania
    zeby kierowcy rowniez stosowali strajk wloski jak maja cos do zalatwienia.

  • 70. Data: 2019-07-28 21:35:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Jul 2019 07:49:05 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Co do upewniania sie.
    >Przepis zakazuje wjazdu i nie zostawia miejsca na wlasna interpretacje.

    Alez jest.
    Kierowcy nie wolno wjechac, jak widzi ze nie ma miejsca,
    czy nie wolno wjechac, jak nie widzi ze miejsce jest ? :-)

    J.