  • 11. Data: 2017-03-16 14:16:57
    Temat: Re: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Mar 2017 13:29:36 +0100, J.F.

    > Na razie.
    > Bo potem moze byc "w dni parzyste moga jezdzic tylko pojazdy z
    > ostatnia cyfra rejestracji parzysta",
    > "z powodu suszy podlewanie trawnikow zabronione",
    > "kraj potrzebuje pradu - 20 stopien zasilania",
    > czy zgodnie z ostatnia moda "Kowalski, nie podskakujcie , zabierzemy
    > wam komunalne mieszkanie i co zrobicie".

    Teraz to wszystko też jest możliwe. Kwestia odpowiednich regulacji i nic na
    to nie poradzisz. I oczywiście, wyjedzie się autem z nieparzystą, ale można
    już wrócić na piechotę i więcej tym autem nie wyjechać itd.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2017-03-16 15:20:43
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-03-16 o 13:29, J.F. pisze:
    > Oczywiscie jeszcze prosciej zakazac sprzedazy wegla ludnosci :-)

    Ale węgla możesz sobie zrobić zapas, ukraść z transportu, kupić u takich
    co ukradli, a może nawet ukopać. Albo zastąpić go drewnem lub chociażby
    śmieciami.
    Z prądem będzie trudniej.
    Do takiej ścisłej kontroli jeszcze daleko, ale widać, że świat zmierza w
    tym kierunku.

    Sorry za offtop, jakiś tryb paranoiczny mi się włączył :)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2017-03-16 16:10:51
    Temat: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Od: p...@g...com

    Diesel to trup ale najbardziej bawią mnie matolki które mimo wszelkich znaków
    ostrzegawczych stoją w salonach po nowe TDI :-)

  • 14. Data: 2017-03-16 17:01:07
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 16.03.2017 o 12:02 Miroo <b...@b...brak.i.juz> pisze:

    > Grzanie na prąd? Pstryk i marzną. I nie mają innej opcji, bo piece
    > zlikwidowane.

    Współczesne piece gazowe też przeważnie bez prądu nie działają. Można mieć
    agregat ale kto ma?

    > Kiedyś chociaż telefony działały jak prądu nie było, a teraz? 1-2 dni
    > bez prądu w gniazdkach i zero komunikacji na odległość.

    Ale, że telefony (znaczy centralę) trudniej wyłączyć niż prąd?

    --
    SW3
    ----

  • 15. Data: 2017-03-16 17:58:41
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-03-16 o 15:20, Miroo pisze:

> [...]
    > śmieciami.
    > Z prądem będzie trudniej.
    > Do takiej ścisłej kontroli jeszcze daleko, ale widać, że świat zmierza w

    A o akumulatorach i panelach słonecznych oraz wiatrakach słyszałeś?
    Oczywiście na razie wydajność jeszcze jest za mało by w domowych
    warunkach zachomikować sobie prąd do grzania ale kto wie co będzie za
    kilka lat a i na razie nikt specjalnie nie wyłącza prądu...
    Dzisiaj mnóstwo ludzi nawet w Polsce ma ogrzewanie na gaz czy z sieci
    miejskiej a tam też nie zrobisz zapasu...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 16. Data: 2017-03-16 18:04:18
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-03-16 o 13:12, quent pisze:

    > Żadna to schiza. Vide - ograniczenie obrotu gotówką.

    Ale dzisiaj pieniądze to tylko kawałki zadrukowanego papieru. Co za
    problem unieważnić te papierki? Jeżeli nie ufasz systemowi bankowemu
    jako takiemu to co daje posiadanie papierków emitowanych przez ten
    system? Kiedyś można było monety przetopić bo były z kruszcu. Ale teraz
    to wartość monety większa niż metalu (poza chyba groszówkami). A i nawet
    złoto można teraz w akceleratorach wytworzyć - choć na razie jest to
    nieopłacalne...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 17. Data: 2017-03-16 18:10:37
    Od: p...@g...com

    W USA menago VW będzie kiblowal do początku procesu w 2018 r na nic kaucja i zabiegi
    dyplomatyczne grozi mu 169 lat więc na kierownictwo VW padł blady strach chłopaki
    muszą omijać USA i kraje z których USA może ich pozyskać ;-)

    http://m.bild.de/geld/wirtschaft/geld/vw-manager-wir
    tschaft-eilmeldung1-50875208.bildMobile.html

  • 18. Data: 2017-03-16 21:03:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 16 Mar 2017 12:02:05 +0100, Miroo napisał(a):

    > I łatwiej kontrolować miliony ludzi :)
    > Jak się coś społeczeństwu nie spodoba i się zbuntuje - odcinamy prąd,
    > nic nie zrobią i daleko nie uciekną, bo zasięg elektryków jest
    > ograniczony. Grzanie na prąd? Pstryk i marzną. I nie mają innej opcji,
    > bo piece zlikwidowane.
    > Kiedyś chociaż telefony działały jak prądu nie było, a teraz? 1-2 dni
    > bez prądu w gniazdkach i zero komunikacji na odległość.
    >
    > Kto wtedy władzy podskoczy?

    1) Telefony są na prąd i zawsze były
    2) Prąd można wytworzyć z benzyny, benzyny z prądu nie
    3) Jeśli wszystko jest na prąd, żeby cokolwiek wyłączyć - trzeba wyłączyć
    wszystko. Dziś można bardziej precyzyjnie "wyłączać" rzeczy decyzjami
    administracyjnymi

  • 19. Data: 2017-03-16 21:43:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

    > Żadna to schiza. Vide - ograniczenie obrotu gotówką.

    To jest akurat forma wspomagania kontroli skarbowej, próba ograniczenia
    szarej strefy i prania brudnych pieniędzy. Ma się to nijak do serwowanej
    wcześniej teorii spiskowej.
    ---
    To nie jest spiskowa teoria tylko prawo monopolu.

    > Każde takie działanie może mieć podobne konsekwencje.
    > To jest bardzo realny scenariusz.

    Tak samo realny jak odcięcie dostaw paliwa do samochodów spalinowych,
    zakręcenie kurka z gazem (kogut już ze 2-3 lata temu przepowiadał, że putin
    zaraz będzie kurek zakręcać -- i co, zakręcił?), odcięcie od prądu czy
    zablokowanie transakcji bezgotówkowych. Wszystko można, a jakoś nic takiego
    się nie dzieje (no, wiem, lenie z grecji się w końcu doigrali swego czasu
    blokady bankomatów). Skąd założenie, że stanie się to akurat przy przejściu
    na ogrzewanie/samochody prądem? To są zwyczajne teorie spiskowe.
    ---
    Hitler i Stalin

  • 20. Data: 2017-03-16 22:22:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-16 o 17:58, Marcin pisze:

> [...]
    > warunkach zachomikować sobie prąd do grzania ale kto wie co będzie za
    > kilka lat a i na razie nikt specjalnie nie wyłącza prądu...

    Za kilka lat będzie to co i dzisiaj.

    > Dzisiaj mnóstwo ludzi nawet w Polsce ma ogrzewanie na gaz czy z sieci
    > miejskiej a tam też nie zrobisz zapasu...

    Prepersi mają zbiorniki na opał a często i rezerwowe piece na paliwo
    stałe. Tyle że oni nie mieszkają w miastach a takie zabezpieczenia
    jakie mają sporo zwiększają koszty domu.