  • 21. Data: 2014-04-26 20:06:06
    Temat: Re: Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-26 16:23, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości grup

    > Nie bardzo wiem co chciałeś powiedzieć.
    > Bo ja odróżniłem tylko typ nadwozia który NIE JEST hatchbackiem, NIE
    > JEST kombi i NIE JEST sedanem, nijak nie odnosiłem się do nazewnictwa
    > liftbacków.
    Ja przyznaje, że całkowicie nie rozróżniam liftback od hatchback,
    teoretycznie wiem czym się różni sportsback od kombi "klasycznego" - ale
    to jest tak rozmyte i niejednoznaczne, że każdy producent sobie nazywa
    po swojemu.
    Bo niby podstawowy podział prosty:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/
    3/33/Three_body_styles_with_pillars_and_boxes.png/47
    2px-Three_body_styles_with_pillars_and_boxes.png
    Ale - gdy ostatni typ dostaje 5 zamiast 3 drzwi, to czym jest? A jak
    pierwszy "Sedan" dostaje jednak otwieraną całą klapę? A jak środkowe
    -typowe kombi - ma tylną szybę już coraz bardziej pochyloną i
    zaokrągloną (jak w nowych insigniach czy mondeo) - to czy jeszcze to
    jest kombi? To wszystko mutacje kolejne...
    Mi chodzi o to, że chce coś jak środkowy model kombi-podobny.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 22. Data: 2014-04-27 07:47:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości grup

    > Ja przyznaje, że całkowicie nie rozróżniam liftback od hatchback,

    Ale Skodę Octavię od Golfa odróżniasz?
    No to Skoda jest liftbackiem, a Golf hatchbackiem, dalszy komentarz jest
    chyba zbędny.
    To samo dotyczy Rapida i Fabii.

    > A jak pierwszy "Sedan" dostaje jednak otwieraną całą klapę?

    To właśnie wtedy nie jest już sedanem, tylko liftbackiem.

    A jak środkowe
    > -typowe kombi - ma tylną szybę już coraz bardziej pochyloną i zaokrągloną
    > (jak w nowych insigniach czy mondeo) - to czy jeszcze to jest kombi?

    Raczej tak, bo brakuje mu kawałka trzeciej bryły.

  • 23. Data: 2014-04-29 15:18:59
    Od: Bugatti <b...@g...com>

    W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 11:47:02 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    >
    > ewentualna - zupełnie inna. Nie chodzi mi o to, że załaduje tam o 12
    >
    > walizek więcej. Chodzi mi o to, że mogę wrzucać do bagażnika dużo
    >
    > więcej, mogę wstawić wózek bez jego rozkładania - po prostu wjechać
    >
    > tylko składając rączkę (a przynajmniej tak miałem w Omedze i Vectrze), a
    >
    > obok jadą jeszcze skrzynki z zakupami, jakieś śmiecie i rupiecie - i
    >
    > nijak mi to nie zmniejsza i nie zagraca reszty auta, do którego nie ma
    >
    > problemu wziąć 4-5 osób albo dziecka + 3 osoby. Tak samo, gdy przychodzi
    >
    > do przewiezienia czegoś bardziej-gabarytowego.

    Ok. Wporządku - rozumiem. Mnie pewne modele aut podobają się bardziej w kombi np.
    E91, E61, V60, V70 i wiele innych.

    > A ja Opola, gdzie regularnie mam wyjazdy Opole-Wrocław po A4, albo
    >
    > Opole-Hanover, więc jest gdzie jechać, teoretycznie, ale RS6 faktycznie
    >
    > jest to przerost formy nad kosztami...

    IMHO na autostrade wystarczy auto o mocy ca. 200 PS (1600 kg) i autobahn 250 PS (też
    1600 kg)

    Myślałem że potrzebujesz auta z naprawdę dużym zakresem i wartością momentu obr. - na
    wyprzedzanie na drogach krajowych i wojewódzkich na których bardzo liczy się
    (przynajmniej dla mnie) czas przyspieszania (nie elastyczność) z zakresu prędkości 60
    - 100 lub 100 - 140 na niskich biegach. W tym pierwszym przedziale od pewnego czasu
    wyznacznikiem jest < 5.1 sec bo tyle obecnie ma samochód, którym się poruszam.

    wejściowej i osiągów. W KR pali od >16 litrów.

    > V70 R to jest II, czyli <2007 zdaje sie, a potem III to jest już mondeo
    >
    > i nie ma Rki (r-design tylko, znaczy ozdobniki pierdolniki, a na tym mi
    >
    > nie zależy). V70r na aledrogo widzę jeden, nie dość że z regionów gdzie
    >
    > jeszcze asfaltu nie wynaleziono, to w jego historii "szwajcaria" - co wg
    >
    > mojego doświadczenia z autami ściąganymi - zawsze oznaczało ciekawe
    >
    > przygody i dynamiczne zwroty akcji ;)
    >
    > http://allegro.pl/volvo-v70-r-300km-v70r-max-full-4x
    4-i4186039101.html

    > Poza tym - nie mam pojęcia jak tam się miewa ta skrzynia, co to za
    >
    > silnik, jaki rodzaj napędu 4x4 zastosowano... To taka trochę
    >
    > terraincognita dla mnie ;)

    V70R II uważam, że to obecnie najrozsądniejsza propozycja
    performance/equipment/price.

    Autko ma swoje wady...choćby te zużycie paliwa. Ale ceny części są śmiesznie tanie
    (poza ASO) np.
    Tarcza hamulcowa przód (1 szt) Brembo 330mm x 32mm: 239 zł
    Klocki hamulcowe przód TRW: 196 zł
    Filtr powietrza 80 zł,
    Swiece zapłonowe (kpl - 5 sztuk) Bosch 195 zł, NGK 175 zł
    Rozrząd (pasek rozrządu INA, rolka napinająca INA, rolka prowadząca INA, pompa wody
    AIRTEX): 379 zł - śmieszna cena jak do auta, które ma 300 PS!

    Przepraszam, że tak dokładnie wyliczam ;) ale to nie są ceny, które powalają. Ludzie
    gaworzą nieprawdziwe tezy - jak jest Volvo, Saab, Jaguar to ceny są kosmicznie
    wysokie - bzdura! ;)

    N52B30 258 HP (pośredni wtrysk do kolektora - silnik dobrze znosi

    > 530i ani sztuki kombi, a 535 jest tylko 1szt kombi w wersji 535xi (z
    >
    > BiałegoStoku), obawiam się że tam już jest trochę za dużo rzeczy do
    >
    > zepsucia się i na starcie już też trochę przydroga...

    Polska pikny kraj...
    skoro chcesz kupić autko za ponad 50 - 70 tys. zł to na pewno znasz j. ang. i jesteś
    w stanie pojechać na zachód po "pewniejsze auto" - nie należy zapominać że to zachód
    wymyślił znaczną większość wszelkiej maści interfejsów diagnostycznych i do cofania
    liczników...więc na zachodzie też trzeba sprawdzać stan auta tak samo jak w PL ;)

    W innym wątku napisałeś że masz już autko na oku (bez OC) - pochwal się jak kupisz ;)

    Pozdr.
    Bugatti

  • 24. Data: 2014-04-29 15:33:15
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-29 15:18, Bugatti pisze:
    > V70R II uważam, że to obecnie najrozsądniejsza propozycja
    performance/equipment/price.
    I ku temu bym się skłaniał, tylko jeszcze stoi na przeszkodzie żona ("to
    wygląda jak skrzyżowanie meblościanki, karawanu i dużego fiata kombi!")

    > W innym wątku napisałeś że masz już autko na oku (bez OC) - pochwal się jak kupisz
    ;)
    Nie, nie mam - po prostu przeglądając oferty natrafiłem na takie kwiatki
    na tablicy/allegro, i zastanowiło mnie - co w takiej sytuacji. Ale jak
    właściciel zaniedbał takie rzeczy, to wolę nie dowiadywać się, co
    jeszcze zaniedbał, albo co jeszcze w papierach się nie zgadza.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173