  • 11. Data: 2014-04-24 16:54:27
    Temat: Re: Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
    Od: Bugatti <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 19:53:24 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

    > Wolałbym do 50, ale i 75 jest pewną opcją, jeśli jest coś naprawdę
    >
    > ciekawego, byle nie okazało się że to 75 a potem jeszcze 20 wkładu
    >
    > początkowego, bo rozrząd i skrzynia i turbina do roboty ;)

    To masz ogromne możliwości. Nie wiem po co wogóle Nas o to pytasz. Dajesz reguły
    wyszukiwania na allegro do 80k pln (ponegocjujesz), > 280 PS, > 2005(?), Sedan,
    Estate, Limousine (?) i dzwonisz i pytasz czy mają faktury, wydruki z pomiarów
    geometrii, pytasz o VIN i o zgodę na przeprowadzenie diagnostyki dynamicznej i o
    zgodę na pomiar punktów bazowych płyty podłogowej i o wiele innych kwestii (o których
    warto poczytać w literaturze tech. danego modelu - poszukaj sam ;)).
    Dzięki temu będziesz miał większy pogląd na to co jest teraz do kupienia. Na grupie
    każdy powie swoje, bo i tak to nie kasa userów tylko twoja. Mogę ci stworzyć na
    szybko listę ale kupisz to co będziesz chciał i przede wszystkim to co będzie w
    najlepszym stanie technicznym:

    Lexus GS (hybryda może),
    Audi RS4 - miejsca z tyłu mniej niż w Insignii więc odpada,
    Audi A6 3.0 TFSI 290 - 300 PS,
    Audi A8 4.2 TDI (5.0 TDI nie polecam bo zużycie paliwa totalnie nie adekwatne do
    osiągów),
    albo A8 W12 450 PS

    BMW M5 E60 507 PS,
    BMW 535d E60 286 PS,
    BMW E65 750i,
    Lancery EVO, Imprezy STi to zabawki na tor - odpuśc sobie,

    MB S500 388 PS,
    MB CLS - z tyłu mało miejsca zarówno nad głową jak i na boki - nie polecam,

    Volvo S80 4.4 315 PS

    jeszcze zostają Muscle Cary z USA - o tym nie wiem bo nie jeździłem więc się nie
    wypowiadam,

    A8 i E65 będzie drogie w utrzymaniu - tak jak powiedziałem ... kupisz to co będziesz
    chciał.

    Pochwal się w przyszłości

    Pozdr.
    Bugatti

  • 12. Data: 2014-04-24 20:01:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-24 16:54, Bugatti pisze:
> [...]
    szybko listę ale kupisz to co będziesz chciał i przede wszystkim to co będzie w
    Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi (lub
    jak zwał-tak zwał, u różnych producentów to się różnie nazywa teraz, w
    stylu loftowy multiinterfejsowy rodzinny couple-crosover 5-ciodrzwiow)

    > Lexus GS (hybryda może),
    > Audi RS4 - miejsca z tyłu mniej niż w Insignii więc odpada,
    Nigdzie nie ma mniej miejsca niż w insigni ;) mam na myśli bagaznik, bo
    tylko to mnie interesuje - na tylnych fotelach musi się zmieścić fotelik
    z dzieckiem i żona, a to się zmieści zapewne.
    Tylko że RS4: http://allegro.pl/audi-rs4-146710?a_enum[13][3]=3 -
    widzisz cokolwiek wartego oglądania i w przedziale cenowym?
    Bo tam jest tylko albo coś takiego:
    http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/galeria/3026390
    /22#zdj24 i to
    jeszcze z 125 000 przebiegu (rozrządy lada chwila do roboty, turbiny,
    nagar w kolektorze itd, pewnie nic nie zrobione od nowości), albo grzyb
    z 2001r, albo cała reszta ~90 tys zł a przebiegi wysokie, a to już
    przesada...
    Z RS6 - w tym przedziale cenowym to tylko przedliftowe grzyby, które już
    trochę mają lat i kilometrów...

    > Audi A6 3.0 TFSI 290 - 300 PS,
    No... powiedzmy... gdyby nie kradli tego tak strasznie i nie robili
    przekrętów na tym tak powszednio

    > Audi A8 4.2 TDI (5.0 TDI nie polecam bo zużycie paliwa totalnie nie adekwatne do
    osiągów),
    > albo A8 W12 450 PS
    Odpada, nie ma kombi

    > BMW M5 E60 507 PS,
    odpada nie ma kombi, chyba że "m-pakiet" w jakiejś biedzie, ale nie o to
    chodzi.

    > BMW 535d E60 286 PS,
    rozważam. Nawet 335d rozważam. Tylko obejrzałem kilka, i określiłbym je
    jako majstersztyk w metaloplastyce połączony z brawurową fikcją
    literkacką...

    > BMW E65 750i,
    7ki nie ma kombi

    > Lancery EVO, Imprezy STi to zabawki na tor - odpuśc sobie,
    STi w "mikrokombi" myślałem, ale to troszkę ping-pong, wygody to tam nie
    ma, bagażnika nie ma, a nadmiar "fun"-u nie wiem czy rekompensuje
    spalanie i cenę

    > Volvo S80 4.4 315 PS
    Znaczy V70 w przypadku kombi? Miałem V50 T5 AWD - ciężki temat,
    zwłaszcza że to polepienie przeróżnych fordowskich technik i wynalazków
    w volvoskiej skórze...

    > jeszcze zostają Muscle Cary z USA - o tym nie wiem bo nie jeździłem więc się nie
    wypowiadam,
    Muscle jak muscle, podobało by mi się chrysler 300C kombi - obejrzałem,
    objechałem - poza wyglądem nadmuchanego i napakowanego - to ma zerowe
    właściwości jezdne.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2014-04-24 20:42:12
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 24 Apr 2014 10:20:24 +0200, Grzegorz Prędki wrote:

    > Napewno, szczegolnie w warunkach zalozonych przez autora watku.

    No, bo autor wątku przez pół roku zajeździ w ropniaku dwu-masę, wtryski,
    pompę wysokiego i pewnie jeszcze turbo. Bena to zero wydatków, tylko lać
    i jechać :)

    Tomek

  • 14. Data: 2014-04-24 20:47:32
    Od: "Biggie" <b...@w...pl>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup

    >jak żyć?

    A może Subaru Outback?
    Trakcja jest, bagażnik duży (względnie) jest.
    Nie wiem jakie roczniki Cię interesują, ale jakaś ciekawa benzynowa sztuka
    powinna się znaleźć

    pzdr

    Biggie

  • 15. Data: 2014-04-25 09:15:23
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 20:01:23 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

    > odpada nie ma kombi, chyba że "m-pakiet" w jakiejś biedzie, ale nie o to
    > chodzi.

    Jest, jest, tylko:

    1/ nie na allegro
    2/ nie w tej cenie

    http://tinyurl.com/bmw-m5-tour

    pozdr
    AA

  • 16. Data: 2014-04-25 14:10:02
    Od: Bugatti <b...@g...com>

> [...]
    >
    > jak zwał-tak zwał, u różnych producentów to się różnie nazywa teraz, w
    >
    > stylu loftowy multiinterfejsowy rodzinny couple-crosover 5-ciodrzwiow)

    Można wiedzieć czemu tylko kombi ? Rozumiem że masz dziecko + żona z tyłu, więc
    pewnie potrzebujesz na wakacyjne podróże miejsca na: gondolę dla dziecka, wózek + 2
    walizki.
    Jeśli tak, to w przypadku sedana walizkę lub nawet dwie możesz dać na przedni fotel
    pasażera (dobrze przypiąć pasami lub linką, następnie dezaktywujesz airbaga pasażera)
    i gondola i wóżek + 1 lub 2 walizki spokojnie wejdą do sedana - jest tylko kwestia
    otworu bagażowego ... ale to sprawdzasz przed zakupem.

    > Nigdzie nie ma mniej miejsca niż w insigni ;) mam na myśli bagaznik, bo
    >
    > tylko to mnie interesuje - na tylnych fotelach musi się zmieścić fotelik
    >
    > z dzieckiem i żona, a to się zmieści zapewne.

    W RS4 jeśli masz > 190 cm wzrostu to żonę musisz posadzić za przednim fotelem
    pasażera, który musisz odsunąć maksymalnie do przodu. Odglądnij sobie Top Gear
    (odcinek z RS4, MB C63 AMG i M3) - Clarkson gdy odsunął fotel kierowcy maksymalnie do
    tyłu to z tyłu zostało ok. 1-2 cm miejsca na "coś":
    http://www.youtube.com/watch?v=cfdEVbmvqsI&t=6m25s

> [...]
    >
    > przesada...
    >
    > Z RS6 - w tym przedziale cenowym to tylko przedliftowe grzyby, które już

    RS6 jest bardzo drogie w eksploatacji...mam tu na myśli zużycie paliwa. W Polsce
    ponad 400 PS przestaje mieć sens. Wykorzystasz tę moc na autostradzie przez kilka
    kilometrów na danym dystansie. A w mieście wykorzystasz moment obr. a i tak
    dojedziesz właściwie tak samo jak w aucie o mocy ok. 150 PS i masie ok. 1400 kg ;).
    Piszę z perspektywy Krakowa

    > odpada nie ma kombi, chyba że "m-pakiet" w jakiejś biedzie, ale nie o to
    >
    > chodzi.

    Kombi jest...ale (patrz wyżej).

    > rozważam. Nawet 335d rozważam. Tylko obejrzałem kilka, i określiłbym je
    >
    > jako majstersztyk w metaloplastyce połączony z brawurową fikcją
    >
    > literkacką...

    a 335i ?

    > Znaczy V70 w przypadku kombi? Miałem V50 T5 AWD - ciężki temat,
    >
    > zwłaszcza że to polepienie przeróżnych fordowskich technik i wynalazków
    >
    > w volvoskiej skórze...

    V70 R 300 PS wydaje się być najrozsądniejsze z ww. aut pod względem ceny wejściowej i
    osiągów. W KR pali od >16 litrów.
    Jeśli chcesz auta z mniejszym zużyciem paliwa to BMW E60 535i biturbo lub 530i N52B30
    258 HP (pośredni wtrysk do kolektora - silnik dobrze znosi LPG...jest parę takich na
    allegro). Ponadto mniej awaryjny od 535i za którego trzeba dać 70 tys pln. W 530i
    trzeba sprawdzić czy silnik trzyma kompresję ze względu na VANOSa, która lubi się
    psuć (ale to i tak mały problem w porównaniu do 535i biturbo)

    Decyzja należy do Ciebie ;)

    Pozdr.
    Bugatti

  • 17. Data: 2014-04-26 11:47:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-25 14:10, Bugatti pisze:
    > Można wiedzieć czemu tylko kombi ?

    Powiedzmy że uważam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia.
    Sedan wyewoluował z karocy, jakoś się przyjął historycznie, niech sobie
    będzie że to prestiż i klasyczna bryła - ale funkcjonalnością kombi
    nijak nie pobije. Nie zamierzam jeździć z walizami na fotelu pasażera,
    skoro rozmiar auta pozwala by wszystko jechało w bagażniku. Bo rozmiar
    zewnętrzny kombi/sedan jest praktycznie taki sam, a jednak ładowność
    ewentualna - zupełnie inna. Nie chodzi mi o to, że załaduje tam o 12
    walizek więcej. Chodzi mi o to, że mogę wrzucać do bagażnika dużo
    więcej, mogę wstawić wózek bez jego rozkładania - po prostu wjechać
    tylko składając rączkę (a przynajmniej tak miałem w Omedze i Vectrze), a
    obok jadą jeszcze skrzynki z zakupami, jakieś śmiecie i rupiecie - i
    nijak mi to nie zmniejsza i nie zagraca reszty auta, do którego nie ma
    problemu wziąć 4-5 osób albo dziecka + 3 osoby. Tak samo, gdy przychodzi
    do przewiezienia czegoś bardziej-gabarytowego.

    To że niektórym się bryła kombi nie podoba - trudno, mnie bryła wali -
    liczy się tylko sensowność wykorzystania bryły na umieszczenie wewnątrz
    miejsca na bagaż/pasażerów/napęd, a nie na zabiegi stylistyczne z
    półmetrowymi pustymi przestrzeniami pod wydmuchanymi zderzakami i
    nadkolami ;)

    To że "w sedanie się da" - rozumiem, szanuję, i podziękuję. W maluchu
    też się dało. I nawet do Bułgarii na wczasy jechać, z dzieckiem i psem,
    ale też wolę by to pozostało w pomrokach dziejów i nie musiało być
    powtarzane.

    > Piszę z perspektywy Krakowa
    A ja Opola, gdzie regularnie mam wyjazdy Opole-Wrocław po A4, albo
    Opole-Hanover, więc jest gdzie jechać, teoretycznie, ale RS6 faktycznie
    jest to przerost formy nad kosztami...

    > V70 R 300 PS wydaje się być najrozsądniejsze z ww. aut pod względem ceny wejściowej
    i osiągów. W KR pali od >16 litrów.
    V70 R to jest II, czyli <2007 zdaje sie, a potem III to jest już mondeo
    i nie ma Rki (r-design tylko, znaczy ozdobniki pierdolniki, a na tym mi
    nie zależy). V70r na aledrogo widzę jeden, nie dość że z regionów gdzie
    jeszcze asfaltu nie wynaleziono, to w jego historii "szwajcaria" - co wg
    mojego doświadczenia z autami ściąganymi - zawsze oznaczało ciekawe
    przygody i dynamiczne zwroty akcji ;)
    http://allegro.pl/volvo-v70-r-300km-v70r-max-full-4x
    4-i4186039101.html

    Poza tym - nie mam pojęcia jak tam się miewa ta skrzynia, co to za
    silnik, jaki rodzaj napędu 4x4 zastosowano... To taka trochę
    terraincognita dla mnie ;)

> [...]
    się psuć (ale to i tak mały problem w porównaniu do 535i biturbo)
    530i ani sztuki kombi, a 535 jest tylko 1szt kombi w wersji 535xi (z
    BiałegoStoku), obawiam się że tam już jest trochę za dużo rzeczy do
    zepsucia się i na starcie już też trochę przydroga...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 18. Data: 2014-04-26 13:52:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości grup

    > Powiedzmy że uważam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia.

    Najlepszy jest chyba liftback - wygląda lepiej niż kombi, również lepiej niż
    hatch, a zachowuje wszystkie dobre cechy hatcha, do tego dochodzą wszystkie
    dobre cechy sedana, niewiele tylko ustępując kombi.

  • 19. Data: 2014-04-26 15:14:54
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-26 13:52, Cavallino pisze:

> [...]
    > niż hatch, a zachowuje wszystkie dobre cechy hatcha, do tego dochodzą
    > wszystkie dobre cechy sedana, niewiele tylko ustępując kombi.
    Co wszystko jest sprawą nazewnictwa, bo te wszystkie liftbacki
    sportsbacki itp station vagony to nowomowa, wiadomo o co chodzi - nie
    bryła typu pudełko + mniejsze pudełko z przodu z silnikiem i mniejsze
    pudełko z tyłu z bagażnikiem,

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 20. Data: 2014-04-26 16:23:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > itp station vagony to nowomowa, wiadomo o co chodzi - nie bryła typu
    > pudełko + mniejsze pudełko z przodu z silnikiem i mniejsze pudełko z tyłu

    Nie bardzo wiem co chciałeś powiedzieć.
    Bo ja odróżniłem tylko typ nadwozia który NIE JEST hatchbackiem, NIE JEST
    kombi i NIE JEST sedanem, nijak nie odnosiłem się do nazewnictwa liftbacków.
    Czyli Twoja odpowiedź jakby nie miała związku z tym na co odpowiadałeś.