  • 11. Data: 2020-02-19 15:05:26
    Temat: Re: Żarówka tradycyjna wolframowa E27 25W 230V matowa, mleczna. GDZIE KUPIĆ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

    > Papierem ściernym można zmatowić szkło bańki.

    https://www.designboom.com/design/ingo-maurer-euro-c
    ondom/

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2020-02-19 15:57:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk"> wrote:

    > Halogenowa na 230V to porażka konstrukcyjna.
    > Zalecam omijać szerokim łukiem!

    Dlaczego? Miałem kilka i nie kojarzę, żeby działo się z nimi coś
    spektakularnie złego...

  • 13. Data: 2020-02-19 16:13:14
    Od: yabba <...@...pl>

    > https://www.designboom.com/design/ingo-maurer-euro-c
    ondom/

    Ale to trzeba zamówić, zapłacić, czekać na kuriera.
    A papier ścierny to każdy ma w domu. Razem z blaszką z puszek po
    konserwach, starą dętką, szpulką po niciach i szprychą rowerową.

    yabba

  • 14. Data: 2020-02-19 16:27:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    >Dlaczego? Miałem kilka i nie kojarzę, żeby działo się z nimi coś
    >spektakularnie złego...

    Akurat te malej mocy pala sie szybko.
    Cienki drucik.

    J.

  • 15. Data: 2020-02-19 16:31:18
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-02-18 o 15:24, gienek pisze:
    > Jakiś sklep (z przyjazną ceną za wysyłkę, z gatunku allegrowych za 8zł,
    > paczkomat 8,99zł, czy pakiet SMART allegro 0zł) gdzie nabędę matową
    > żarówkę 25W 230V z dużym gwintem i dużą tradycyjną bańką?
    > Jak dobra cena to łyknę i ze 20szt.
    > Bo są w obiegu allegrowym z taką małą bańką 45mm
    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-tradycyjna-mleczna
    -matowa-kulka-e27-25w-7714379950?fromVariant=7714379
    950

    > Odnoszę namacalne wrażenie, że te z małą bańką są bardziej gorące, bo
    > bańka bliżej żarnika i jak jest plastikowa oprawka do której wkrącamy
    > żarówkę, to oprawka szybciej się smaży niż w tradycyjnej dużej bańce,
    > która kształtem jakby omija kołnierz oprawki żarówki, ma jakby taką
    > dłuższą szyjkę :)

    Faktycznie rynek tradycyjnych żarówek jest mały, takiej jak chcesz to
    już nie ma. Pewnie ktoś ma, to jakieś leżaki sprzed 10 lat okazyjnie do
    dorwania, trzeba polować...

    Nie widzę sensu walki o dużą bańkę, skoro są małe. Z plasteliny masz tę
    oprawkę, że się boisz o temperaturę? Czy oprawce jest chłodniej mając
    żarnik 1,5cm dalej w porównaniu z pełnowymiarową żarówką?
    To tylko 25W, najbardziej badziewiarskie oprawki są do 40W, powinno
    styknąć. Albo załóż ceramiczna oprawkę :P

    --
    viktorius

  • 16. Data: 2020-02-19 19:33:25
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Papierem ściernym można zmatowić szkło bańki.

    Ja z braku matowych, półtora roku temu pomalowałem dwie 40-tki białą
    emulsją. Świecą do dziś.

  • 17. Data: 2020-02-19 20:46:44
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-02-19 16:13, yabba wrote:

> [...]
    > A papier ścierny to każdy ma w domu. Razem z blaszką z puszek po
    > konserwach, starą dętką, szpulką po niciach i szprychą rowerową.

    Jak się bańka stłucze, to można sobie d... podetrzeć
    i Greta bedzie zadowolona! (oszczedność papieru).

    W.

  • 18. Data: 2020-02-19 21:09:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Jak się bańka stłucze, to można sobie d... podetrzeć
    > i Greta bedzie zadowolona! (oszczedność papieru).

    Papier został zużyty wcześniej. Ścierny, że tak się wyrażę.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2020-02-19 21:12:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-tradycyjna-mleczna
    -matowa-kulka-e27-25w-7714379950?fromVariant=7714379

    Chyba bywają jeszcze fotograficzne albo "do powiększalnika", tyle, że
    raczej większej mocy.

    Z racji, iż to nie halogenowe, to można obniżyć napięcie i żarówka
    będzie nieśmiertelna. Ale dostajemy w zamian efekt uboczny - temperatura
    barwowa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2020-02-19 21:23:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Z racji, iż to nie halogenowe, to można obniżyć napięcie i żarówka
    > będzie nieśmiertelna. Ale dostajemy w zamian efekt uboczny - temperatura
    > barwowa.

    Oraz sprawność. Ta radykalnie spada, gdy wzrasta żywotność. Słynny
    "spisek żarówkowy" dotyczył właśnie osiągnięcia kompromisu między tymi
    dwiema wielkościami. Ponieważ żywotność żarówki jest łatwo weryfikowalna,
    a zużycie energii nie, w prosty sposób można manipulować klientem,
    oferując mu długowieczny produkt, który drenuje kieszeń rachunkami
    za energię.

    --
    Jarek