  • 21. Data: 2012-05-30 20:33:57
    Temat: Re: Zasięg nadajników DVBT
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    news:4fc602f0$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Taką informację wyświetla mi TV. Sam nie wierzyłem i w tor antenowy
    > wpiąłem

    Acha, rozumiem... hmm... zbyt piękne, by było prawdziwe... może stopa była
    tak mała, że nie opłacało się rozdrabniać komputera w radiu i dla
    uproszczenia dało się zero :)

    > tłumik regulowany 0-80dB 75ohm. Gdy zmniejszałem tłumikiem poziom sygnału
    > to stopa błędów już nie była zerowa i zwiększała się.

    Ja miałem w swej pracy radiolinię cyfrową do Koszalina, pierwszą jaka była
    tego typu, OIDP, nigdy BER nie była dokladnie zerowa, zawsze jakiś malutki
    ułamek był, chyba w granicach 10^-6 - 10^-7 w dobrych warunkach, jak poszło
    chyba tradycyjnie, powyżej 10^-3, to się wywalało. Pracowałem tam 1994-2000,
    więc mogło się pozapominać ciutkę :)

  • 22. Data: 2012-05-30 20:43:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości
> [...]
    >była tego typu, OIDP, nigdy BER nie była dokladnie zerowa, zawsze
    >jakiś malutki ułamek był, chyba w granicach 10^-6 - 10^-7 w dobrych

    10e-6 na linii 2Mb to dwa bledy na sekunde, na wolniejszej rzadziej
    :-)

    >chyba tradycyjnie, powyżej 10^-3, to się wywalało.

    Przy 10e-3 to dluzszego pakietu nie mozna wyslac, wszak glupie 500
    bajtow bedzie zawieralo srednio 4 przeklamane bity :-)

    Oczywiscie duzo zalezy od zastowowanej korekcji w samej transmisji.

    J.

  • 23. Data: 2012-05-30 21:33:33
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > 10e-6 na linii 2Mb to dwa bledy na sekunde, na wolniejszej rzadziej :-)

    Linia była 140 Mbit/s.
    Oczywiście, były też mini-linki, 4, lub 16 razy 2Mbit.

    > Przy 10e-3 to dluzszego pakietu nie mozna wyslac, wszak glupie 500 bajtow
    > bedzie zawieralo srednio 4 przeklamane bity :-)
    >
    > Oczywiscie duzo zalezy od zastowowanej korekcji w samej transmisji.

    Już nie pamiętam, jak to wyglądało z korekcją, ale granica mniej-więcej
    chyba tak wyglądała.
    .

  • 24. Data: 2012-05-31 15:02:24
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Jest.

    Może i jest, ale mocno nieaktualny. przeważnie z przed dwóch lat.

    Remek

  • 25. Data: 2012-05-31 15:28:35
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Remek pisze:

    > Może i jest, ale mocno nieaktualny. przeważnie z przed dwóch lat.

    Nie wiem gdzie szukasz, ale tutaj masz harmonogramy wdrażania muxów z
    datami i zaznaczonymi na zielono nadajnikami, które już zostały uruchomione:
    http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cy
    frowa-dvb-t
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 26. Data: 2012-05-31 17:58:04
    Od: "kk" <...@...pl>

    Pokombinowałem i stwierdzam, że z tymi MUX-ami to jest jakas lipa.
    Niby dwa złapało ala kaszana jest straszna.

    Za to złapało Polsat na kanale 31 z 23 programami TV oraz 12 radiowymi.
    Siła sygnału i jakość 100%. Czyli nadajnik jest gdzieś bliziutko.
    Inna sprawa, że nic tam nie da się zobaczyć (oprócz listy audycji).
    Z tego co doczytałem - odbiór wymaga specjalnego dekodera (?)

    I tu mam do was pytania :
    Mam telewizor LG ileś tam 3D z głowicą DVB-T i innymi bajerami.
    Posiada on takie dziwne długie wejście jakby na kartę CF.
    Po dostrojeniu do polstatu cyfrowego pojawia cię komunikat : Brak modułu CI.
    Czy jest to możliwe, że gniazdo to służy do podłaczania mudułu dekodera ?

    Chociaż myślę, że nawet jeżeli by tak było to trudno liczyć na
    komaptybilność
    LG z urządzeniami Polsat-u. Byłoby to zbyt piękne.
    Pewnie będzie tak jak z kablówką. Kolejny dekoder i kolejny pilot w łapę
    a rozbudowane funkcje telewizora można sobie w buty włożyć i wykorzystywać
    go jako monitor.

  • 27. Data: 2012-05-31 19:16:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-05-31 17:58, kk wrote:
    [.....]
    > Po dostrojeniu do polstatu cyfrowego pojawia cię komunikat : Brak modułu
    > CI.
    > Czy jest to możliwe, że gniazdo to służy do podłaczania mudułu dekodera ?
    Mam zerowe doświadczenie z kodowana naziemną TV cyfrową ale jestem
    pewien, że to gniazdo służy właśnie do podłączenia "modułu dekodera"
    zwanego też CAM (Conditional Access Module). :-D No bo chyba właśnie po
    to chyba wszystkie współczesne telewizory, nawet te low end-owe, mają
    gniazdo CI.

    > Chociaż myślę, że nawet jeżeli by tak było to trudno liczyć na
    > komaptybilność
    > LG z urządzeniami Polsat-u. Byłoby to zbyt piękne.
    Wiesz, CAM-y Cyfrowego Polsatu (czyli DVB-S/S2) działają mniej więcej OK
    (podobno są pewne problemy z niektórymi modelami telewizorów) to
    dlaczego nie miałyby działać z polsatowskim DVB-T? Kto wie, być może w
    przyszłości dysponując telewizorem z tunerami DVB-S/S2 i DVB-T z pomocą
    jednego polsatowskiego CAM-a będzie można oglądać telewizję naziemną i z
    satelity. Oczywiście pomijając sens ekonomiczny czegoś takiego. :-D A
    tak poza tym to AFAIK polsatowskie DVB-T jest w fazie testów więc pewnie
    tylko testerzy mają dostęp do stosownych modułów. :-D

  • 28. Data: 2012-05-31 20:05:35
    Od: "kk" <...@...pl>

    > tak poza tym to AFAIK polsatowskie DVB-T jest w fazie testów więc pewnie
    > tylko testerzy mają dostęp do stosownych modułów. :-D

    Tu piszą, że od jutra (1.06) ma pracować normalnie.
    Ale dekodery tylko zewnętrzne.
    http://www.satkurier.pl/news/75546/tv-mobilna-w-pols
    acie-start-1-czerwca.html

  • 29. Data: 2012-05-31 21:24:39
    Temat: Re: Zasi?g nadajnik?w DVBT
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-05-30 14:35, sundayman pisze:

    > Zero czegokolwiek. Coś mi tam chyba raz przez sekundę migło, ale pewny
    > nie jestem. No w ogóle kuśwa jakbym był w XVIII wieku.

    Spróbuj podłączyć jakiś dipol (dwa kawałki drutu) na balkonie do tego
    tunera i znaleźć programy, a później z powrotem podepnij antenę pokojową
    i do mieszkania. U mnie pomogło, choć łatwo nie było. ;) Chyba, że
    importowałeś listę kanałów...

    > Kablówkę odbiera ładnie, i w ogóle. Ale DVBT to albo toto nie odbiera,
    > albo u nasz w mieście UĆ nie ma... Dziwne.

    Może tuner gorszy niż taki z dekoderów/telewizorów. Jak widzę taki tuner
    DVBT na USB zamknięty w obudowie wielkości połowy pendrajwa, gdzie
    jeszcze 50% tego miejsca zajmuje wtyczka do anteny no to chyba dobrze
    być nie może...? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 30. Data: 2012-06-05 20:53:38
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "ajt" napisał:

    > Nie wiem gdzie szukasz, ale tutaj masz harmonogramy wdrażania muxów z
    > datami i zaznaczonymi na zielono nadajnikami, które już zostały
> [...]

    Bardziej gównianą strone trudno znaleźć. Nie chce mi się tego więcej
    komentować. Może ktoś mi wyjaśni taki obrazek (bo tryb tekstowy jest im
    obcy):

    TON Łódź D-charakterystyka kierunkowa.

    Co to jest TON, gdzie się mieści, z jaką mocą nadaje, w którym kierunku,
    jaki jest obszar pokrycia sygnałem?

    Czy to nie są oczywiste informacje, jakie powinny być na stronie, a których
    próżno szukać? O d... potłuc taką stronę i informacje na niej.

    Remek