    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Zasilanie laptopa z powerbanku
    Date: Sun, 24 Mar 2019 21:09:18 +0100

    Cześć.

    Mam kilka opcji zasilania laptopa z powerbanku:

    1) Dedykowany powerbank z wyjściem 12/19V. Drogie jak jasna ch...

    2) Zwykły powerbank 2.4A/5V i przetwornica na napięcie zasilania latopa.
    Problem: to tylko naście wat. Przeciętny laptop potrzebuje więcej.

    3) Power bank z PowerDelivery. Powinno to dać nawet i 20V przy solidnym
    prądzie co bezpośrednio pozwoli na zasilanie latopa. Ale wymaga po
    drugiej stronie wynegocjowania tego napięcia i są do tego scalaki, ale
    nie widzę gotowców.

    Pytanie do punktu 2). Znalazałem na Ali stosowane przetwornice z ładną
    obudową i stosownymi kabelkami, ale tylko 8W. Coś mało jesli policzyć
    5V/2.4A i sprawnośc, powinno dać radę wiecej. Są jakieś lepsze?

    Pytanie do punktu 3) Widział ktoś kabelek USB3 (C?) -> wtyczka zasilania
    który to kabelek posiada w środku ukłąd negocjujący 20V? Samoróbka jest
    o tyle upierdliwa że scalaki są kłopotliwe do dostania w detalu a i
    zrobienie płytki do nich jest upierdliwe. Miałem nadzieje na jakiś
    gotowy modulik z PD do arduino choćby, ale nie widzę.

    Najlepszy byłby setup z punktu 3) Powerbank z USB3 z PD oraz stosowny
    kabelek z małym kawałkiem elektroniki załaczający 20V na wyjsciu PD i
    podający go na wtyczkę.