  • 11. Data: 2015-10-13 12:25:43
    Temat: Re: Zatrzymać się, czy nie?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Tuesday, October 13, 2015, 12:04:02 PM, you wrote:

    > Otóż to. Ostatnio znajomego wyhaczyli tutaj:
    > https://www.google.pl/maps/@52.2030393,20.8763447,3a
    ,75y,66.57h,68.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1svx9Lm8SV2gY20
    d_SdseVcA!2e0!7i13312!8i6656
    > Dwa tory donikąd. Ale znak STOP z obu stron. Nie przyjął mandatu,
    > sprawa poszał do sądu.

    Ale o co do sądu? Oznakowanie jest poprawne i widoczne. Znaki są do
    przestrzegania a nie debatowania. Jak przekraczam prędkość na
    idiotycznym ograniczeniu, to z pełna świadomością tego, że mogę za to
    zapłacić mandat. Nie pójdę z tym do sądu - mogę jedynie popsioczyć ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2015-10-13 12:55:00
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 13 Oct 2015 12:25:43 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Ale o co do sądu? Oznakowanie jest poprawne i widoczne.

    Widoczne? Tak. Poprawne? Raczej nie. Bo tam nie ma szans przejechać
    żaden pociąg. Jeżeli jeździsz tamtędy kilka razy dziennie, to o tym
    dobrze wiesz. I znak olewasz.

    Swoją drogą to tam kiedyś tych znaków STOP nie było. Postawiono je
    dopiero wtedy, gdy grupa "cargo-burakowska-ordona" zaczęła sobie tam
    urządzać wyścigi na chgw ile mili. Postawiono na wniosek... policji.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 13. Data: 2015-10-13 13:13:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Oct 2015 12:55:00 +0200, w
    <t...@4...com>, j...@i...pl napisał(-a):

    > Swoją drogą to tam kiedyś tych znaków STOP nie było. Postawiono je
    > dopiero wtedy, gdy grupa "cargo-burakowska-ordona" zaczęła sobie tam
    > urządzać wyścigi na chgw ile mili. Postawiono na wniosek... policji.

    Zgłoś do Absurdów drogowych :)

  • 14. Data: 2015-10-13 14:30:53
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 13 Oct 2015 13:13:14 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:

    >Zgłoś do Absurdów drogowych :)

    Nie oglądałem wszystkich odcinków, ale coś mi świta, że to chyba było.

  • 15. Data: 2015-10-13 14:58:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Oct 2015 14:30:53 +0200, w
    <1...@4...com>, j...@i...pl napisał(-a):

    > Nie oglądałem wszystkich odcinków, ale coś mi świta, że to chyba było.

    Rzeczywiście, też sobie przypominam coś podobnego.

  • 16. Data: 2015-10-13 20:16:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 13.10.2015 12:25, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > idiotycznym ograniczeniu, to z pełna świadomością tego, że mogę za to
    > zapłacić mandat. Nie pójdę z tym do sądu - mogę jedynie popsioczyć ;)

    Jest coś takiego:

    Art. 1. § 1. Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten tylko, kto
    popełnia czyn społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę obowiązującą
    w czasie jego popełnienia pod groźbą kary aresztu, ograniczenia
    wolności, grzywny do 5000 złotych lub nagany.

    Można się powołać, sąd oceni szkodliwość społeczną.

    Shrek.

  • 17. Data: 2015-10-13 20:55:30
    Od: <4...@9...205530.invalid> (Tom N)

    Shrek w

> [...]

    > wolności, grzywny do 5000 złotych lub nagany.

    > Można się powołać, sąd oceni szkodliwość społeczną.

    Sąd niezawisły (od rozumu) zapewne oceni, ze czyn był zabroniony przez
    ustawę, a niezatrzymanie przed B-20 jest szkodliwe społecznie, bo nie po to
    znak jest, żeby go ignorować, a wręcz skoro przed wjazdem na obszar jezdni
    dodatkowo wzmocniony zalanymi betonem stalowymi elementami znak B-20 został
    umieszczony, to należy przyjąć jako pewnik, że zarządca drogi umieszczając
    takowy znak chciał prawnie wymusić zatrzymanie się, gdyz w przeciwnym
    przypadku umieściłby znak ograniczenia prędkości B-33. Fakt jednoczesnego
    umieszczenia na tym samym słupku znaku G-3 nie ma znaczenia w ocenie
    naganności i szkodliwości społecznej popełnionego wykroczenia.

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2015-10-13 23:22:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > idiotycznym ograniczeniu, to z pełna świadomością tego, że mogę za to
    > zapłacić mandat. Nie pójdę z tym do sądu - mogę jedynie popsioczyć ;)

    Romanie, ja się podepnę.
    Znak Stop (B-20)jest razem z krzyżem św. Andrzeja (G-4), czyli dotyczy
    nakazu zatrzymania się przed przejazdem kolejowym.
    Ale tam przejazdu kolejowego _nie_ma_ już od wielu lat. Tory "zaorane".

    Nie pytam o sens znaku, tylko o wykładnię: skoro znak nakazuje
    zatrzymanie się przed nieistniejącym obiektem, to czy jest w tym
    przypadku wiążący?

    Do tego może dojść kwestia własności drogi, która prawdopodobnie swego
    czasu była drogą wewnętrzną zakładów Ursus.

    Czasami podobnie jest w innych sytuacjach. Przykładowo, drogowcy coś
    robią, postawią na statywie ograniczenie do 40, zrobią robotę i znikną,
    a znak zapomną wziąć. Czy taki znak obowiązuje?
    Lub też:
    Czy obowiązuje, jeśli jest "goły"?
    A jeśli jest z tabliczką "roboty drogowe"?
    A jeśli go drogowcy postawili z własnej inwencji, i tenże znak nie jest
    "zarejestrowany" w odpowiednim urzędzie?
    Nie wiem, jak teraz, ale swego czasu obowiązywały jedynie znaki zgodne z
    normami (wielkość, kształt, wysokość pomiędzy minimum a maksimum od
    nawierzchni, itp) _oraz_ znak musiał być zarejestrowany (jakiś urząd
    miasta lub coś w tym rodzaju - nie pamiętam).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2015-10-14 00:56:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, October 13, 2015, 11:22:04 PM, you wrote:

> [...]
    > nakazu zatrzymania się przed przejazdem kolejowym.
    > Ale tam przejazdu kolejowego _nie_ma_ już od wielu lat. Tory "zaorane".

    Zdjęcie z Google wcale nie wskazuje niczego zaoranego - są nadal tory.

    ATSD to w Opolu był przypadek, że tory były już zaasfaltowane. I nagle
    przytoczył się wagon i skasował 4 samochody. Tory zaasfaltowano ale
    bocznicy nie zabezpieczono i przy błędzie przy przetaczaniu wagon się
    nie przejął jazdą po asfalcie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2015-10-14 07:13:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 13.10.2015 20:55, (Tom N) wrote:

> [...]
    > umieszczenia na tym samym słupku znaku G-3 nie ma znaczenia w ocenie
    > naganności i szkodliwości społecznej popełnionego wykroczenia.

    Być może tak. Być może nie. Przedpisca pytał po co do sądu to
    odpowiedziałem.

    Shrek.