  • 21. Data: 2015-10-14 08:37:33
    Temat: Re: Zatrzymać się, czy nie?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-10-13 o 20:55, (Tom N) pisze:
    > Shrek w

    ,75y,66.57h,68.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1svx9Lm8SV2gY20
    d_SdseVcA!2e0!7i13312!8i6656

> [...]
    > ustawę, a niezatrzymanie przed B-20 jest szkodliwe społecznie, bo nie po to
    > znak jest, żeby go ignorować, a wręcz skoro przed wjazdem na obszar jezdni
    > dodatkowo wzmocniony zalanymi betonem stalowymi elementami znak B-20 został
    > umieszczony, to należy przyjąć jako pewnik, że zarządca drogi umieszczając
    > takowy znak chciał prawnie wymusić zatrzymanie się, gdyz w przeciwnym
    > przypadku umieściłby znak ograniczenia prędkości B-33. Fakt jednoczesnego
    > umieszczenia na tym samym słupku znaku G-3 nie ma znaczenia w ocenie
    > naganności i szkodliwości społecznej popełnionego wykroczenia.

    W książce "Czy kierowca winien" p. Dąbrowskiego jest kilka takich
    kuriozalnych przypadków opisanych. Kodeksowi drogowemu przyświeca
    generalna zasada bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Wybronił się gość,
    który przejchał skrzyżowanie o 2 w nocy na czerwonym, ale przystanął
    przed skrzyżowaniem, upewnił się, że nic nie jedzie. Nie naruszył więc
    głównej zasady kodeksowej, z której wynika ten szczegółowy przepis o
    zatrzymaniu na czerwonym. Z drugiej strony - inny gość wjechał na
    nieoświetloną furmankę - furman zapłacił mandat za brak lampy, a facet
    poszedł siedzieć (w wypadku zginęła jego żona w aucie), bo "nie zachował
    bezpiecznej prędkości jazdy".
    T.

  • 22. Data: 2015-10-14 08:40:12
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > idiotycznym ograniczeniu, to z pełna świadomością tego, że mogę za to
    > zapłacić mandat. Nie pójdę z tym do sądu - mogę jedynie popsioczyć ;)

    A czy znajomy dostał mandat za te pierwsze tory czy za drugie? Bo może
    tylko tak się broni. A po drugich przetaczają wagony. Byłem świadkiem
    jak na tych torach gość o mało co miałby dzwona z dźwigiem kolejowym.
    T.

  • 23. Data: 2015-10-14 17:09:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ,75y,66.57h,68.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1svx9Lm8SV2gY20
    d_SdseVcA!2e0!7i13312!8i6656

    >Romanie, ja się podepnę.
    >Znak Stop (B-20)jest razem z krzyżem św. Andrzeja (G-4), czyli
    >dotyczy nakazu zatrzymania się przed przejazdem kolejowym.
    >Ale tam przejazdu kolejowego _nie_ma_ już od wielu lat. Tory
    >"zaorane".
    >Nie pytam o sens znaku, tylko o wykładnię: skoro znak nakazuje
    >zatrzymanie się przed nieistniejącym obiektem, to czy jest w tym
    >przypadku wiążący?

    Ja tam jednak widze, ze na jezdni tory sa. I jest linia zatrzymania.
    Nie widze czy jest brama w plocie, ale w hali jest.

    Jak kiedys beda chcieli wagon przestawic, i wyjada na jezdnie, to sie
    mozesz zdziwic :-)

    >Czasami podobnie jest w innych sytuacjach. Przykładowo, drogowcy coś
    >robią, postawią na statywie ograniczenie do 40, zrobią robotę i
    >znikną, a znak zapomną wziąć. Czy taki znak obowiązuje?

    A masz watpliwosci ?

    No chyba, zeby tak zaczac sprawdzac w zarzadzie drogi, jakim prawem on
    ustawiony i czy juz nie wygaslo to prawo.

    Poza tym w KW mamy "kto nie stosuje sie do znaku" a nie "do legalnie
    ustawionego znaku" :-)

    J.

  • 24. Data: 2015-10-14 18:56:56
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

> [...]
    ,75y,45.65h,76.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqBpsRoMLYd9eh
    PXathA6Dw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > tak w ogóle to formalnie STOP jest tylko do skrętu w prawo :)
    > <https://www.google.pl/maps/@52.2082482,19.5760567,3
    a,75y,128.99h,60.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9jN3mb3Z6IBs
    XdFfMrLbCg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl>

    Ale bzdurę wymyśliłeś.
    Znak STOP dotyczy wszystkich dojeżdżających do skrzyżowania
    i wjeżdżających na drogę główną.

  • 25. Data: 2015-10-14 21:02:05
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 14 Oct 2015 08:40:12 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:

    >A czy znajomy dostał mandat za te pierwsze tory czy za drugie? Bo może
    >tylko tak się broni. A po drugich przetaczają wagony. Byłem świadkiem
    >jak na tych torach gość o mało co miałby dzwona z dźwigiem kolejowym.

    Za te, które wskazałem. Jechał od strony Gierdziejewskiego, do drugich
    nie dojechał :)

    Te drugie są czynne, bo to jest bocznica do "Energetyki Ursus",
    wungiel wożą.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 26. Data: 2015-10-14 21:05:08
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 14 Oct 2015 17:09:32 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ja tam jednak widze, ze na jezdni tory sa. I jest linia zatrzymania.
    >Nie widze czy jest brama w plocie, ale w hali jest.

    Spójrz w drugą stronę, tam na torach rośnie las. I to nie jest las
    krzyży ;) Zresztą te tory kończą się w tym lesie.

  • 27. Data: 2015-10-14 21:33:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2015 21:05:08 +0200, j...@i...pl napisał(a):
    > On Wed, 14 Oct 2015 17:09:32 +0200, "J.F."
    >
    > Spójrz w drugą stronę, tam na torach rośnie las. I to nie jest las
    > krzyży ;) Zresztą te tory kończą się w tym lesie.

    Ale z hali na tory moze pociag wyjechac. I potem do niej wrocic :-)

    J.

  • 28. Data: 2015-10-14 22:04:39
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 14 Oct 2015 21:33:53 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale z hali na tory moze pociag wyjechac. I potem do niej wrocic :-)

    Oczywiście. Tylko najpierw musi się on tam jakoś znależć. A go tam nie
    ma ;)

  • 29. Data: 2015-10-14 22:19:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.10.2015 21:33, J.F. wrote:

    > Ale z hali na tory moze pociag wyjechac. I potem do niej wrocic :-)

    A może poszli do lasu...

    Shrek.

  • 30. Data: 2015-10-14 22:20:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.10.2015 21:02, j...@i...pl wrote:

    > Za te, które wskazałem. Jechał od strony Gierdziejewskiego, do drugich
    > nie dojechał :)
    >
    > Te drugie są czynne, bo to jest bocznica do "Energetyki Ursus",
    > wungiel wożą.

    Poważnie? Kiedy ostatnio wieźli?

    Shrek.