eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 21. Data: 2018-11-20 10:14:01
    Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-20 o 10:07, Pszemol pisze:
    > LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
    >> W dniu 2018-11-20 o 02:42, Pszemol pisze:
    >>> LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> W dniu 2018-11-18 o 23:23, Pszemol pisze:
    >>>>
    >>>>>>>>>> W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> A gruba gdzie?
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Czy możesz wyjaśnić jak działa rozwiązanie z dwoma połączeniami do
    >>>>>>>>> zbiorniczka?
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>> Łomatko. Gruby jest PRZED termostatem a cienki leci z chłodnicy jak jest
    >>>>>>>> zbyt duże ciśnienie. Generalnie gruby uzupełnia a cienki wywala
    >>>>>>>> nadwyżki. Zależy to od konstrukcji silnika. Miałem kiedyś Opla i tak
    >>>>>>>> miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
    >>>>>>>> pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.
    >>>>>>>
    >>>>>>> A jak z cienkiego sika borygo do zbiorniczka od razu po odpaleniu silnika
    >>>>>>> to objaw otwartego na stałe termostatu?
    >>>>>>>
    >>>>>>> Bo autko się podejrzanie długo nagrzewa...
    >>>>>>>
    >>>>>> Możliwe, musisz sprawdzić termostat. Nie powinno to być trudne.
    >>>>>
    >>>>> Ha ha ha.... że co?? A toś walnął.
    >>>>
    >>>> No co? ASO tak by zrobiło, kiedy klient się uskarża na powyższe.
    >>>> https://www.youtube.com/watch?v=k-OjnrIgS_A
    >>>>
    >>>> Film trwa 3 minuty :] Aku odkręcasz, potem cyk-pyk wężyk, 2 sruby i
    >>>> masz w ręce termostat. Płyn, jesli stary, nie musisz spuszczać. Sam
    >>>> zleci. Dobrze na lekko ciepłym się robi bo ręce nie marzną :]
    >>>>
    >>>
    >>> Film trwa 3 minuty bo nie jest z ciągłej kamery tylko mocno pocięty.
    >>
    >> Dopisałem przecież, ze pan na filmie podaje 10 min :>
    >>
    >>> Samo wyjęcie aku i koszyka będzie trwać więcej niż 3 minuty.
    >>> Poza tym siostrzeniec ma inne Punto.
    >>> Jego jest diesel 1.9 JTD.
    >>> Taki jak w tej Alfie, termostat jest bez wyjmowalnej wkładki i ze
    >>> zintegrowanym czujnikiem temperatury:
    >>> https://youtu.be/4ChsIimVDvQ
    >>
    >> No to jedź do ASO :D Napiszą Ci 4 roboczogodziny :D...ale sam ostatnio
    >> się dziwiłeś że to tyle kosztuje :D
    >>
    >> Generalnie, zamiast szukać linków na YT + pisanina, już bys sam to zrobił :)
    >>
    >
    > Ale co zrobił?
    >
    > Przecież ja nie wiem na 100 uszkodzony.
    >
    No to po co gitarę zawracasz? Żyjesz dalej z myślą że Ci się dłużej
    grzeje, cienkim węzykiem sika do zbiorniczka i pasi. Zimą będziesz
    dłużej czekał na ciepełko :) Setki osób jeździ bez termostatu (wycięty)
    bo się kiedyś zaciął (opcja zatarcia/zamknięcia) i go wymontowali a
    nowego nie kupili, bo nie.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>
    OPOZYCJA ZNÓW WTRĄCA SIĘ W NIE SWOJE AFERY


  • 22. Data: 2018-11-20 14:09:19
    Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 2018-11-20 o 10:07, Pszemol pisze:
    >> LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
    >>> W dniu 2018-11-20 o 02:42, Pszemol pisze:
    >>>> LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
    >>>>> W dniu 2018-11-18 o 23:23, Pszemol pisze:
    >>>>>
    >>>>>>>>>>> W Golfie II cienka rureczka podłączona była do chłodnicy.
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> A gruba gdzie?
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>> Czy możesz wyjaśnić jak działa rozwiązanie z dwoma połączeniami do
    >>>>>>>>>> zbiorniczka?
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Łomatko. Gruby jest PRZED termostatem a cienki leci z chłodnicy jak jest
    >>>>>>>>> zbyt duże ciśnienie. Generalnie gruby uzupełnia a cienki wywala
    >>>>>>>>> nadwyżki. Zależy to od konstrukcji silnika. Miałem kiedyś Opla i tak
    >>>>>>>>> miał...ale jak się cienki zapchał to przewody (te grube na chłodnicy)
    >>>>>>>>> pęczniały i już myślałem że uszczelka poleciała.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> A jak z cienkiego sika borygo do zbiorniczka od razu po odpaleniu silnika
    >>>>>>>> to objaw otwartego na stałe termostatu?
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Bo autko się podejrzanie długo nagrzewa...
    >>>>>>>>
    >>>>>>> Możliwe, musisz sprawdzić termostat. Nie powinno to być trudne.
    >>>>>>
    >>>>>> Ha ha ha.... że co?? A toś walnął.
    >>>>>
    >>>>> No co? ASO tak by zrobiło, kiedy klient się uskarża na powyższe.
    >>>>> https://www.youtube.com/watch?v=k-OjnrIgS_A
    >>>>>
    >>>>> Film trwa 3 minuty :] Aku odkręcasz, potem cyk-pyk wężyk, 2 sruby i
    >>>>> masz w ręce termostat. Płyn, jesli stary, nie musisz spuszczać. Sam
    >>>>> zleci. Dobrze na lekko ciepłym się robi bo ręce nie marzną :]
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Film trwa 3 minuty bo nie jest z ciągłej kamery tylko mocno pocięty.
    >>>
    >>> Dopisałem przecież, ze pan na filmie podaje 10 min :>
    >>>
    >>>> Samo wyjęcie aku i koszyka będzie trwać więcej niż 3 minuty.
    >>>> Poza tym siostrzeniec ma inne Punto.
    >>>> Jego jest diesel 1.9 JTD.
    >>>> Taki jak w tej Alfie, termostat jest bez wyjmowalnej wkładki i ze
    >>>> zintegrowanym czujnikiem temperatury:
    >>>> https://youtu.be/4ChsIimVDvQ
    >>>
    >>> No to jedź do ASO :D Napiszą Ci 4 roboczogodziny :D...ale sam ostatnio
    >>> się dziwiłeś że to tyle kosztuje :D
    >>>
    >>> Generalnie, zamiast szukać linków na YT + pisanina, już bys sam to zrobił :)
    >>>
    >>
    >> Ale co zrobił?
    >>
    >> Przecież ja nie wiem na 100 uszkodzony.
    >>
    > No to po co gitarę zawracasz? Żyjesz dalej z myślą że Ci się dłużej
    > grzeje, cienkim węzykiem sika do zbiorniczka i pasi. Zimą będziesz
    > dłużej czekał na ciepełko :)

    I więcej paliwa marnował? Głupie to...

    Ale tak mysle ze gdyby termostat byl otwarty to temperatura chyba nie
    siedzialaby po pewnym czasie rowno w polowie zakresu tylko wahałaby sie w
    dół w czasie jazdy... może nie jest uwalony? :-)

    > Setki osób jeździ bez termostatu (wycięty)
    > bo się kiedyś zaciął (opcja zatarcia/zamknięcia) i go wymontowali a
    > nowego nie kupili, bo nie.
    >

    To Twoi koledzy tacy ,,mądrzy"? :-)


  • 23. Data: 2018-11-20 14:32:27
    Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 20-11-2018 o 14:09, Pszemol pisze:
    >>>>>>>>> Bo autko się podejrzanie długo nagrzewa...
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>> Możliwe, musisz sprawdzić termostat. Nie powinno to być trudne.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Ha ha ha.... że co?? A toś walnął.
    >>>>>>
    >>>>>> No co? ASO tak by zrobiło, kiedy klient się uskarża na powyższe.
    >>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=k-OjnrIgS_A
    >>>>>>
    >>>>>> Film trwa 3 minuty :] Aku odkręcasz, potem cyk-pyk wężyk, 2 sruby i
    >>>>>> masz w ręce termostat. Płyn, jesli stary, nie musisz spuszczać. Sam
    >>>>>> zleci. Dobrze na lekko ciepłym się robi bo ręce nie marzną :]
    >>>>>>
    >>>>>
    >>>>> Film trwa 3 minuty bo nie jest z ciągłej kamery tylko mocno pocięty.
    >>>>
    >>>> Dopisałem przecież, ze pan na filmie podaje 10 min :>
    >>>>
    >>>>> Samo wyjęcie aku i koszyka będzie trwać więcej niż 3 minuty.
    >>>>> Poza tym siostrzeniec ma inne Punto.
    >>>>> Jego jest diesel 1.9 JTD.
    >>>>> Taki jak w tej Alfie, termostat jest bez wyjmowalnej wkładki i ze
    >>>>> zintegrowanym czujnikiem temperatury:
    >>>>> https://youtu.be/4ChsIimVDvQ
    >>>>
    >
    > Ale tak mysle ze gdyby termostat byl otwarty to temperatura chyba nie
    > siedzialaby po pewnym czasie rowno w polowie zakresu tylko wahałaby sie w
    > dół w czasie jazdy... może nie jest uwalony? :-)

    Miałem uszkodzony termostat w podobnym silniku. Wskazówka podnosiła się
    na 1/4 skali. Normalną temperaturę pracy można było osiągnąć tylko w
    największe letnie upały.
    Te silniki długo się nagrzewają same z siebie, więc może TTTM?
    Obadaj rury do chłodnicy na zimnym silniku. Powinny być ciągle zimne, a
    potem nagle wrzątek. Przy uszkodzonym termostacie, rury nagrzewały się
    stopniowo.

    yabba


  • 24. Data: 2018-11-20 14:49:25
    Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-20 o 14:09, Pszemol pisze:
    [...]

    >>> Ale co zrobił?
    >>>
    >>> Przecież ja nie wiem na 100 uszkodzony.
    >>>
    >> No to po co gitarę zawracasz? Żyjesz dalej z myślą że Ci się dłużej
    >> grzeje, cienkim węzykiem sika do zbiorniczka i pasi. Zimą będziesz
    >> dłużej czekał na ciepełko :)
    >
    > I więcej paliwa marnował? Głupie to...
    >
    > Ale tak mysle ze gdyby termostat byl otwarty to temperatura chyba nie
    > siedzialaby po pewnym czasie rowno w polowie zakresu tylko wahałaby sie w
    > dół w czasie jazdy... może nie jest uwalony? :-)

    Nie musi. Termostat nie otwiera się przy 85C lecz wcześniej, później to
    praca chłodnicy i wentylatora, yabba podał ci możliwość organoleptyczną
    sprawdzenia. Termostat może (co się często zdarza) nie zamykać się do
    końca i pracować w krótkim zakresie.
    >
    >> Setki osób jeździ bez termostatu (wycięty)
    >> bo się kiedyś zaciął (opcja zatarcia/zamknięcia) i go wymontowali a
    >> nowego nie kupili, bo nie.
    >>
    >
    > To Twoi koledzy tacy ,,mądrzy"? :-)

    To nie są MOI koledzy :]
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>
    OPOZYCJA ZNÓW WTRĄCA SIĘ W NIE SWOJE AFERY


  • 25. Data: 2018-11-20 15:28:31
    Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:
    > Miałem uszkodzony termostat w podobnym silniku. Wskazówka podnosiła się
    > na 1/4 skali. Normalną temperaturę pracy można było osiągnąć tylko w
    > największe letnie upały.
    > Te silniki długo się nagrzewają same z siebie, więc może TTTM?
    > Obadaj rury do chłodnicy na zimnym silniku. Powinny być ciągle zimne, a
    > potem nagle wrzątek. Przy uszkodzonym termostacie, rury nagrzewały się
    > stopniowo.
    >
    Dzięki! Wygląda to na ciekawą metodę diagnostyczną.

    Ale skoro po tym dlugim czasie wskazowka jednak dochodzi do normalnej
    wartosci to może termostat ok i TTTMajom.

    :-)



  • 26. Data: 2018-11-20 15:40:57
    Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 20-11-2018 o 15:28, Pszemol pisze:
    > yabba <g...@g...com> wrote:
    >> Miałem uszkodzony termostat w podobnym silniku. Wskazówka podnosiła się
    >> na 1/4 skali. Normalną temperaturę pracy można było osiągnąć tylko w
    >> największe letnie upały.
    >> Te silniki długo się nagrzewają same z siebie, więc może TTTM?
    >> Obadaj rury do chłodnicy na zimnym silniku. Powinny być ciągle zimne, a
    >> potem nagle wrzątek. Przy uszkodzonym termostacie, rury nagrzewały się
    >> stopniowo.
    >>
    > Dzięki! Wygląda to na ciekawą metodę diagnostyczną.
    >
    > Ale skoro po tym dlugim czasie wskazowka jednak dochodzi do normalnej
    > wartosci to może termostat ok i TTTMajom.
    >

    Zależy w jakiej pozycji termostat się zaciął. Może być otworzony stale
    na 100% przepływu, albo na 75%, albo na 50% albo na 25% albo stale
    zamknięty (przykładowe wartości). Przy pełnym otwarciu oraz na 75%,
    silnik nigdy się nie zagrzeje do normalnej temperatury. Przy 50%
    nagrzewanie będzie bardzo długie, ale ostatecznie osiągnie normę. Przy
    25% będzie niby normalnie, ale przy dużym obciążeniu silnik się
    zagotuje. Przy całkowitym zamknięciu nie będzie można normalnie
    użytkować samochodu.

    yabba


  • 27. Data: 2018-12-05 14:36:46
    Temat: Re: Zbiornik wyrównawczy - fiat Punto II
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "yabba" <g...@g...com> wrote in message
    news:pt16ds$k93$1@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 20-11-2018 o 15:28, Pszemol pisze:
    >> yabba <g...@g...com> wrote:
    >>> Miałem uszkodzony termostat w podobnym silniku. Wskazówka podnosiła się
    >>> na 1/4 skali. Normalną temperaturę pracy można było osiągnąć tylko w
    >>> największe letnie upały.
    >>> Te silniki długo się nagrzewają same z siebie, więc może TTTM?
    >>> Obadaj rury do chłodnicy na zimnym silniku. Powinny być ciągle zimne, a
    >>> potem nagle wrzątek. Przy uszkodzonym termostacie, rury nagrzewały się
    >>> stopniowo.
    >>>
    >> Dzięki! Wygląda to na ciekawą metodę diagnostyczną.
    >>
    >> Ale skoro po tym dlugim czasie wskazowka jednak dochodzi do normalnej
    >> wartosci to może termostat ok i TTTMajom.
    >
    > Zależy w jakiej pozycji termostat się zaciął. Może być otworzony stale na
    > 100% przepływu, albo na 75%, albo na 50% albo na 25% albo stale zamknięty
    > (przykładowe wartości). Przy pełnym otwarciu oraz na 75%, silnik nigdy się
    > nie zagrzeje do normalnej temperatury. Przy 50% nagrzewanie będzie bardzo
    > długie, ale ostatecznie osiągnie normę. Przy 25% będzie niby normalnie,
    > ale przy dużym obciążeniu silnik się zagotuje. Przy całkowitym zamknięciu
    > nie będzie można normalnie użytkować samochodu.

    Rozumiem - dzięki za info.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: