  • 11. Data: 2018-11-10 10:02:24
    Temat: Re: Zestaw małego inżyniera <10 lat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Nov 2018 18:48:47 -0800 (PST), 4...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    > wszystko rozkrecalem zeby zobaczyc co jest w srodku. Po ponad pol
    > wieku uwazam ze to byl bardzo dobry sposob na zainteresowanie mnie
    > technika. Ciekawosc co jest w srodku i jak to dziala zostala we
    > mnie do dzisiaj. Po pewnym krotkim czasie samo rozkrecanie to bylo
    > za malo i zaczalem skrecac co wczesniej rozkrecilem. W wieku
    > dziesieciu dwunastu lat mialem ogromna wiedze o mechanizmach. W
    > pewnym momencie zaczalem sam cos tworzyc z tych porozkrecanych
    > gzorow. Rozkrecajac dorobilem sie kilku silniczkow, malych
    > elektomagnesow, malych sprzegiel elektromagnetycznych. Moze idz

    A teraz w takim liczniku samochodowym jest silnik krokowy, wyswietlacz
    LCD i uklad scalony :-(

    J.

  • 12. Data: 2018-11-10 12:22:40
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > A teraz w takim liczniku samochodowym jest silnik krokowy, wyswietlacz
    > LCD i uklad scalony :-(

    No właśnie, są dwie pszyczyny, po pierwsze obecnie jest tak wiele
    elektroniki, że mało co widać co się dzieje w środku.
    Jakieś użądzenia zewnętszne i 2 - 3 kości.
    Po drugie obecne dzieci są inne.
    Teraz, jak dać stary magnetofon szpulowy dzieciakowi,
    to nie tylko nie będzie miał zamiaru rozkręcać, ale nawet nie będzie
    wiedział do czego to służy, a nie jeden się zdziwi, że nawet płyta CD w
    kompie, to ona tam się kręci w środku.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 13. Data: 2018-11-11 01:16:53
    Od: 4...@g...com

    Jak ktos bedzie chcial to stary budzik znajdzie.

  • 14. Data: 2018-11-12 12:50:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2018 16:16:53 -0800 (PST), 4...@g...com
    napisał(a):
    > Jak ktos bedzie chcial to stary budzik znajdzie.

    Wyrzucilem stare :-(

    Co prawda jeszcze sa elektroniczne ze wskazowkami, i pare kółek tam
    jest ... ale w roli budzika to IMO porazka.
    Albo dzwoni dwa razy na dobe, albo nie dzwoni wcale, bo zapomni sie
    wlaczyc :-)

    Wiec na razie dziecko sie musi zadowolic drukarkami, ale i je szybko
    zlikwiduja :-(

    J.

  • 15. Data: 2018-11-12 13:45:06
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-12 o 12:50, J.F. pisze:

> [...]
    > wlaczyc :-)
    >
    > Wiec na razie dziecko sie musi zadowolic drukarkami, ale i je szybko

    Chciałem kiedyś sam naprawić drukarkę, ale cena części zamiennej była
    powalająca, prawie taka jak z usługą.
    Jeżeli autoryzowane punkty serwisowe żyją z napraw, więc może producent
    ma korzyść z napraw serwisowych?

    Wymieniłem kiedyś żarówkę zgodnie z instrukcją dołączoną do samochodu.
    Musiałem w tym celu demontować blachy i kłaść się na betonie.
    Następnym razem mi się nie chciało i oddałem do autoryzowanej stacji
    celem wymiany.
    Te głąby zamiast blach zdemontowali mi prądnicę by się dostać do żarówki.
    Przy okazji chyba naruszyli mi prądnicę tak, że po pół roku wymagała
    naprawy.
    Koszmar jakiś.

    WM

  • 16. Data: 2018-11-12 14:37:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2018 13:45:06 +0100, WM napisał(a):

    > Chciałem kiedyś sam naprawić drukarkę, ale cena części zamiennej była
    > powalająca, prawie taka jak z usługą.
    > Jeżeli autoryzowane punkty serwisowe żyją z napraw, więc może producent
    > ma korzyść z napraw serwisowych?

    serwis zyje z napraw gwarancyjnych.
    A producent ... chyba ze sprzedazy nowych.

    Ostatnio laserowka poszla na zlom, bo sie walki zuzyly ... zreszta kto
    ich tam wie, moze tylko udawala, ze sie zuzyly ...

    J.

  • 17. Data: 2018-11-12 15:09:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-12 o 14:37, J.F. pisze:

    > serwis zyje z napraw gwarancyjnych.
    > A producent ... chyba ze sprzedazy nowych.

    Części zamienne są drogie i zapewne dają zysk.

    > Ostatnio laserowka poszla na zlom, bo sie walki zuzyly ... zreszta kto
    > ich tam wie, moze tylko udawala, ze sie zuzyly ...

    Chcę sobie zmontować przekładnię i potrzebuję kół zębatych.
    Są firmy dla modelarzy, takie jak Botland, które mają koła zębate w ofercie.
    Nie podają jednak jaki jest moduł tych kół, co mnie dziwi.
    Czyżby był standardowy moduł stosowany przez modelarzy?

    WM

  • 18. Data: 2018-11-12 17:42:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-12 o 15:09, WM pisze:

    > Nie podają jednak jaki jest moduł tych kół, co mnie dziwi.
    > Czyżby był standardowy moduł stosowany przez modelarzy?

    Sklep niemiecki "Conrad" oferuje hobbystom koła zębate moduł 1,
    a wadowicki moduł 0,5.
    Dwa standardy namierzyłem.

    WM

  • 19. Data: 2018-11-13 11:10:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Części zamienne są drogie i zapewne dają zysk.

    Nie daja, skoro nikt ich nie kupuje, bo za drogie sa :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-11-13 11:20:39
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-13 o 11:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Nie daja, skoro nikt ich nie kupuje, bo za drogie sa  :-)

    To nie tak.
    Cena części z usługą jest taka jak cena samej części.

    WM