  • 21. Data: 2018-11-13 11:49:19
    Temat: Re: Zestaw małego inżyniera <10 lat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-11-13 o 11:10, J.F. pisze:

    >To nie tak.
    >Cena części z usługą jest taka jak cena samej części.

    No to trzeba bylo zlecic naprawe :-)

    Dawno dawno temu, zahaczajac o PRL, to bylo jakos tak, ze serwisant
    mial zezwolenie na naprawianie, a nie na handel czesciami, wiec nawet
    sprzedajac musial policzyc z usługą.

    Ale przeciez odeszlismy od tych metod :-)

    Tak czy inaczej - coraz mniej sie naprawia, ale to imo naturalny
    proces - im tanszy sprzet i im bardziej skomplikowany, tym czesciej
    sie okaze, ze naprawa nieoplacalna.

    Gdzies tam jeszcze sa zabiegi producentow, zeby te naprawy utrudnic,
    ale nie jestem calkiem przekonany, czy to celowe dzialanie, czy
    naturalny proces.

    J.

  • 22. Data: 2018-11-13 12:28:26
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-13 o 11:49, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Gdzies tam jeszcze sa zabiegi producentow, zeby te naprawy utrudnic, ale
    > nie jestem calkiem przekonany, czy to celowe dzialanie, czy naturalny

    Kiedyś było tak, że popyt napędzał wzrost podaży aż do nadprodukcji,
    spadku cen i kryzysu.
    Teraz producenci decydują co dać klientowi.
    Nie dostanie tego czego potrzebuje, tylko to co się opłaca wytwórcy.
    Widać to dokładnie na przykładzie drukarek komputerowych.
    Kupujesz tanią drukarkę, to kaseta jest droga i zabezpieczona przed
    podróbami.

    WM

  • 23. Data: 2018-11-13 14:57:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    s...@g...com wrote:

    > Kupiliśmy w Castoramie taki zestaw.
    > Tylko tam wkręty trzeba było zastosować.
    > A mały nie miał tyle siły, a wiertarki bałem mu się dać.

    To był dobry moment, żeby wyjaśnić mu działanie dźwigni i pokazać
    grzechotkę z założonym odpowiednim bitem.

  • 24. Data: 2018-11-14 02:02:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-13, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Widać to dokładnie na przykładzie drukarek komputerowych.
    > Kupujesz tanią drukarkę, to kaseta jest droga i zabezpieczona przed

    Coś w tym jest i chyba odpowiedzialne za to jest przywiązanie do marek i
    mniej lub bardziej jawne praktyki monopolistyczne. Większość elektroniki
    uzytkowej z AGD włacznie została opanowana de facto przez parę firm.

    W obrebie produktów bardziej "generic" (nieelektronika, podzespoły,
    cześci, materiały podstawowe) nadal mamy klasyczny popyt z podażą.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2018-12-24 14:16:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 09/11/2018 08:39, s...@g...com wrote:
    > Sensowne zestawy lego technics są dla mnie za drogie.

    W empiku i róznych hipermarketach znajdziesz podróbki ze 4x tańsze i
    wcale nie gorsze.

  • 26. Data: 2018-12-27 05:27:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-24, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > W empiku i róznych hipermarketach znajdziesz podróbki ze 4x tańsze i
    > wcale nie gorsze.

    Nie do końca inżynierskie, ale kupiłem mojemu pod choinkę takie coś:
    https://www.amazon.com/ELSKY-Electronics-Discovery-E
    ducational-Building/dp/B01N6CJ8IU

    Połowa ceny z Amazona. Solidnie wykonane i ładnie pokazuje zupełne podstawy.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2018-12-30 19:03:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 27/12/2018 05:27, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    ducational-Building/dp/B01N6CJ8IU
    > Połowa ceny z Amazona. Solidnie wykonane i ładnie pokazuje zupełne podstawy.

    Mam takie z Dromadera o ile pamiętam. Sekrety elektroniki.

    Pomijając że to zaledwie promil edukacji zestawów czaskich (MEZ
    Elektronik, mam go ciągle w wersji walizkowej ;) oraz radzieckich (Młody
    Elektronik), to najważniejsze jest że system klipsów ma dwie wady:

    a) można sobie połamac palce
    b) po kilku miesiącach zastanawiająco nie działa, okazało się że pokryło
    się, zapewne, tlenkami

    Niestety sensownych zestawów ze składnic harcerskich nie ma.

  • 28. Data: 2018-12-30 20:49:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Niestety sensownych zestawów ze składnic harcerskich nie ma.

    Komu przeszkadzała składnica harcerska?

    Ja miałem w dzieciństwie zestaw węgierski o śmiesznej nazwie: femepito
    jatek.
    Dopiero dzisiaj z internetu dowiedziałem się, że to znaczy: zabawka,
    metalowe budownictwo.
    Tworzyłem z tego rozmaite konstrukcje, przeważnie dźwigów na korbkę.
    Zabawa była super :)

    WM

  • 29. Data: 2018-12-31 01:59:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 20:49:58 +0100, WM napisał(a):

    > Komu przeszkadzała składnica harcerska?

    Chyba nikomu - ot, nie wytrzymla gospodarki rynkowej.

> [...]
    > metalowe budownictwo.
    > Tworzyłem z tego rozmaite konstrukcje, przeważnie dźwigów na korbkę.

    Google nadal znajduje, ale teraz przypomina to zabawki made in Poland
    http://www.ludilo.hu/femepito-intelligent-tank-198-d
    arabos-fem-epitojatek-femepitok/jatek/epitojatekok/f
    emepitok/-p656362.html

    Tylko ... podobnie jak Lego - to juz nie jest do uniwersalnych
    konstrukcji, tylko zestaw elementow do jednego celu w/g instrukcji.
    Taki znak czasow.

    Chyba cos znalazlem - Eitech C167
    https://www.concordis.de/shop/4273/22/lehrmittel-fue
    r-die-schule/werken/werkpackungen/eitech-grundschul-
    metallbaukasten-detail.html

    Tylko ta cena ... i chyba juz nie robia

    Ale robia
    https://www.eitech.de/7/universal-hebebruecke-kran
    https://www.eitech.de/21/kraene

    J.

  • 30. Data: 2018-12-31 09:05:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2018 01:59:11 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >

    > Chyba cos znalazlem - Eitech C167
    > https://www.concordis.de/shop/4273/22/lehrmittel-fue
    r-die-schule/werken/werkpackungen/eitech-grundschul-

    To są wszystko podróby angielskiego Meccano. W moim miasteczku było muzeum, w nim
    jeden z pierwszych zestawów Mecano: niemiecki samolot pasażerski. Sprzed stu lat.