  • 91. Data: 2018-12-23 03:38:01
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 22 grudnia 2018 14:16:22 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > pojawiała się natychmiast - już w pierwszym roku od wyjazdu z salonu. W
    > Mercu jest jakaś stal (chyba) użyta. Zero korozji po paru latach. Jest
    > to znacząco cięższa konstrukcja w każdym bądź razie. W innych autach
    > jakie miałem, po paru latach dziury były na wylot.
    >
    > Zresztą zauważ, że istnieją warsztaty z billboardem "tłumiki" z jakiegoś
    > powodu.
    >
    > Czy paliwo? Wątpię. Korozja widoczna jest z zewnątrz zanim dziury
    > powstaną. Zarówno w Mercu benzynowym jak i w dieslu nigdy nie miałem
    > kłopotów z układem wydechowym. Układ zawsze był całkowicie pozbawiony rdzy.

    Moja bidna foka po 10 latach i tych 400kkm miala zardzewialy tlumik ale mechanik
    powiedzial zeby jezdzic az odpadnie bo nowy zgnije po 2 latach.

    Wiesz, fabryczne vs zamiennik.

    Ale jak zwykle to dowod anegdotyczny :)

    Moze te warstaty to zarabiaja na fiatach czy cos? :)

  • 92. Data: 2018-12-23 07:58:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2018 o 21:16 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > Jakimi autami jeździłeś i jak długo?

    W wiekszości francuzy, przeważnie 5-6 lat, do przebiegu 250-300kkm.
    Rekordzista, reno grand scenic 1.9dci zrobił u mnie prawie 370kkm zanim go
    sprzedałem.
    Dwa ostatnie, które jeszcze mam to Kia.

    TG

  • 93. Data: 2018-12-23 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    >
    > Wiesz, fabryczne vs zamiennik.
    >
    > Ale jak zwykle to dowod anegdotyczny :)
    >
    > Moze te warstaty to zarabiaja na fiatach czy cos? :)

    Za odpowiednia kwote mozesz zrobic taki co ci po 20 nie zgnije :)
    Ale kto da piątkę za układ wydechowy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 94. Data: 2018-12-23 11:19:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2018 03:35:25 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > W takim razie po co sie pytasz?

    Marek ten watek założył nie po to aby poradę uzyskać ale po to aby utwierdzić go w
    przekonaniu że mercedes to dobry wybór
    Przecież widać ze on już świadomie/podświadomie merca wybrał i tylko czeka żeby
    pochwalić jego wybór.

  • 95. Data: 2018-12-23 18:27:24
    Od: p...@g...com

    Tylko że to już nie ten Mietek co kiedyś ;-) teraz żeby jeździć tak dynamicznie to
    potrzebny jest grubszy portfel (kupno) lub brać w leasing.

  • 96. Data: 2018-12-23 18:28:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 21:22:25 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > W jaki sposób kalkulujesz wyjście na swoje? Rozważ samochód z dobrym
    > wyposażeniem, bo taki mnie interesuje.

    Chcesz samochód z dobrym wyposażeniem a kupisz(1) merca
    Sam Sobie przeczysz
    (1)
    Napisałem 'kupisz" bo jak widac po Twoich postach w tym watku decyzja już zapadła.
    Tylko pewnie dziwisz się dlaczego nikt nie popiera Twojego wyboru a wręcz przeciwnie-
    odradzają Tobie;)

  • 97. Data: 2018-12-23 19:17:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-22 o 23:09, Cavallino pisze:

    > Istnieją też 15-20 letnie samochody.....

    W sensie bez wymienianych tłumików? Tak, wiem - o tym pisałem, że takowy
    miałem. Ani śladu korozji na rurach po 10 latach.

    > A i w kilkuletnich się zdarza.
    > Ja przedwcześnie musiałem tłumik wymienić chyba w 1 sztuce, na 20-30
    > które miałem w życiu.....

    Co znaczy przedwcześnie? Bo z tego sformułowania wynika, że wymienianie
    tłumików to norma skoro istnieje jakiś przebieg/czas kiedy tłumik ma
    prawo się rozlecieć. A ja piszę o autach, gdzie może po tysiącu lat coś
    się stanie z nimi bo nawet stare trupy lepszych aut mogą nie mieć śladów
    korozji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 98. Data: 2018-12-23 19:19:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-23 o 10:59, Budzik pisze:

    > Za odpowiednia kwote mozesz zrobic taki co ci po 20 nie zgnije :)
    > Ale kto da piątkę za układ wydechowy...

    Piątkę hehe. Układy wydechowe z ad blue ponad 2x tyle... A ad blue wyżre
    wszystko prędzej czy później.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 99. Data: 2018-12-23 19:30:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-23 o 03:38, s...@g...com pisze:

    > Ale jak zwykle to dowod anegdotyczny :)
    >
    > Moze te warstaty to zarabiaja na fiatach czy cos? :)

    Coś jest na rzeczy bo są firmy, które praktycznie tylko to robią. Sam
    bywałem klientem.

    Jeszcze a'propos "mitycznych Merców" jak to określiłeś. Moje auto ma już
    kilka ładnych latek. Żadnej konserwacji podwozia. Nigdzie na
    powierzchniach czegokolwiek nie ma śladu korozji. Pomijam elementy przy
    hamulcach bo tarcze na krawędziach mają korozję - podwozie i zawieszenie
    mam na myśli. Jakoś ten mit w moich oczach jako użytkownika utrzymuje
    się. Nie wiem jak jest z nowszymi modelami, ale przypuszczam, że już tak
    różowo nie będzie.

    Ups, korekta - musiałem wymienić śruby i spinki mocujące osłonę silnika
    od spodu - bo tylko one złapały korozję i słabo zaczęły trzymać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 100. Data: 2018-12-23 19:36:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > W wiekszości francuzy, przeważnie 5-6 lat, do przebiegu 250-300kkm.
    > Rekordzista, reno grand scenic 1.9dci zrobił u mnie prawie 370kkm zanim
    > go sprzedałem.
    > Dwa ostatnie, które jeszcze mam to Kia.

    No to nie znajduję wytłumaczenia. Po ok 180k w Daewoo Nubira miałem ze 4
    wymiany tłumika. Teściowa jeżdżąca duuuużo mniej miała Matiza - i to
    samo. W ciągu 10 lat może ze 1-2x wymianę robiła. Rura była taka, że
    gdyby młotkiem stuknąć, to rozsypałaby się w proch. Fragmentami była
    sztukowana. Podobnie w Maździe 323GTI - no ale tam panowały wysokie
    temperatury spalin więc pewnie inna śpiewka.

    Ale chwila... może jest w tym schemat. Miałeś same diesle? Bo ja miałem
    same benzynowe z wyjątkiem ostatniego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek