  • 21. Data: 2014-08-03 14:37:44
    Temat: Re: Znow lza sie zakrecila....
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    > to wszystko objął rozumem na najniższym, "analogowym" poziomie. Zadania
    > muszą zostać podzielone. Nadal są specjaliści, którzy potrafią idealnie
    > policzyć parametry oscylatora albo obwodu antenowego. Inżynier
    > projektujący jakieś urządzenie z gotowych podzespołów i modułów nie musi
    > już tego wiedzieć - on ma zaprojektować układ zgodnie z wytycznymi z
    > datasheeta i napisać program operujący na odpowiednich rejestrach.
    >
    > Wyszkolenie specjalisty też kosztuje, więc nic dziwnego, że nikt nie
    > uczy elektronika projektującego układy mikroprocesorowe niuansów

    Zatem sugerujesz że układy scalone przysyłają nam w prezencie kosmici?

    --
    Darek

  • 22. Data: 2014-08-07 00:34:32
    Od: Karol Piotrowski <k...@o...com.pl>

    W dniu 01.08.2014 o 11:03, A.L. pisze:
    > Dalsze przekopywanie piwnicy zaskutkowalo nastepujacym:
    > 2. Multimetr cyfrowy Meratronic. Ustrojstwo duze, wagi 5 kilogramow.
    > Wyswietlacz na lampach neonowych NIXIE. Po wlaczeniu do sieci
    > zaskoczyl i dziala znakomicie. Kiedys bylo mozna
    Z ciekawostek to na politechnice, ktora czasami odwiedzam, wciaz uzywa
    sie takiego Meratronika z wyprowadzonym wprost wyjsciem integratora na
    jednym ze stanowisk w laboratorium studenckim z miernictwa cyfrowego
    (uzywanym przy realizacji zajec z zakresu przetwornikow AC). Sa tam
    zachowane, dzialajace i uzywane rowniez np. czestosciomierze (tez z
    wyswietlaczem na Nixie) z Mery.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski