  • 21. Data: 2018-03-18 23:03:28
    Temat: Re: Znowu o rondach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 18 Mar 2018 19:49:30 +0100, z napisał(a):

    > na lewy nie można linia ciągła

    > Widzę że nie ogarniasz :-)
    >
    > przed rondem jak jadę w lewo (3 zjazd) lub mam zamiar zawracać (4 zjazd)
    > mrugam lewym
    > Niektórzy jeszcze mrugają podczas jazdy po rondzie
    > Reszta normalnie. prawy kierunkowskaz przy zjeździe w prawo
    >
    > Powtarzam: 3 i 4 zjazd.
    >
    > Tylko tyle i aż tyle :-)

    O ile na rondach normalnej wielkości ci którzy mogliby zrobić użytek z
    takiej sygnalizacji zazwyczaj jej mają szans zobaczyć, to jednak taka
    sygnalizacja może dać komuś informację na różnej maści "mikrorondach".

    Rozmiar praktycznie zwykłego małego skrzyżowania, z maleńką wyspa centralna
    z minimalnym wyniesieniem czasami wyspa tylko namalowana, czasami z jakiejś
    kostki.

    Coś takiego (tylko już po zdjęciu tych wygrodzeń), albo nawet jeszcze
    mniejsze.
    https://static1.s-trojmiasto.pl/zdj/c/9/144/3000x0/1
    444750-Na-nowym-rondzie-skrzyzowanie-Niedzialkowskie
    go-z-Balcerskiego-stoja-jeszcze-wygrodzenia-i-znaki-
    Kierowcy-maja-troche-czasu-by-przyzwyczaic-sie-do-no
    wego-ukladu-ruchu.jpg

    Przed czymś takim moim zdaniem warto włączyć lewy kierunek jeśli skręca się
    w lewo, żeby kierowcy jadący w ciągu pojazdów z przeciwka wiedzieli o tym.
    Bo skręcający w lewo ma przed nimi pierwszeństwo.
    Bo na samym rondzie spędza się tak mało czasu, że po prostu nie da się
    niczego sygnalizować "zawczasu".

    Tylko oczywiście brakiem kierunku u jadącego z przeciwka nie ma się co
    sugerować, bo obowiązku takiej sygnalizacji nie ma.

    A na takich minirondach obseruję cuda - kierowcy zupełnie nie ogarniają
    pierwszeństwa. Skręcający w lewo puszczają jadących z przeciwka prosto
    (bywa że stojąc okrakiem na środku wyspy), a jadacy z przeciwka też nie
    widzą w tym żadnego problemu ;)

  • 22. Data: 2018-03-19 09:50:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 22:13, Akarm pisze:

    > Hehe... Wyszło tak, jakby postępowali niewłaściwie nie sygnalizując
    > jazdy przez skrzyżowanie na wprost. :D

    W zasadzie nie powinno dziwić, skoro argumentuje on, że należy migać
    lewym kierunkiem, sygnalizując że jedziesz prosto, żeby nikt nie
    pomyślał, że skręcasz w prawo:P

    Shrek

  • 23. Data: 2018-03-19 10:57:09
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 18 Mar 2018 21:15:16 +0100, t-1 wrote:

    > Sygnalizuje, że skręca w lewo lub zawraca na skrzyżowaniu (rondzie).
    > Czy to naprawdę przekracza zdolność rozumienia szofera?

    Komu to sygnalizowanie pomaga w czymkolwiek? Zastanowiłeś się nad tym
    trochę? Tym, którzy są na rondzie i mijają cię po swojej prawej stronie?
    No nie bardzo. Tym, którzy są na rondzie dalej? Też nie bardzo, bo nie
    widzą tego sygnału. Więc może tym za tobą? Oni widzą, tylko po co?
    Wystarczy, jak zamrugasz przed docelowym zjazdem i gitara.

    Tomek

  • 24. Data: 2018-03-19 11:57:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-19 o 10:57, Tomasz Stiller pisze:
> [...]
    > widzą tego sygnału. Więc może tym za tobą? Oni widzą, tylko po co?
    > Wystarczy, jak zamrugasz przed docelowym zjazdem i gitara.

    Usiądź wygodnie w fotelu i pomyśl co daje sygnalizacja przed zwykłym
    skrzyżowaniem temu z tyłu. Daje coś czy jest to nieistotna informacja? :-)

  • 25. Data: 2018-03-19 12:59:04
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-18 o 19:44, Shrek pisze:

    > Gdy na Ursunowie w DC robiono te wszystkie dwupasmowe "średnie" ronda
    > wszyscy myśleli, ze się nie da po tym jeździć, żeby się nie pozabijali.
    > A potem okazało się, że jednak ludzie ogarniają.

    Pewnie są lepiej pomalowane jak poniższe a śnieg nie zasypie oznaczeń
    poziomych:

    http://www.opoczno.info/ciekawostki/3895-kto-ma-pier
    wszenstwo-jak-poruszac-sie-po-dwupasmowym-rodzie.htm

    Przy powyższych najczęściej dochodzi do stłuczek na "zielonym" odcinku
    gdy ktoś (zgodnie z zasadami) z lewego pasa ronda skręca w prawo. Aby
    nie było niedomówień, "zgodnie z zasadami" oznacza, że gdy na rondzie
    skręcamy w lewo lub zawracamy, to powinniśmy zjechać na lewy pas ronda.
    Dopiero potem, tuż przed zjechaniem (tzn. za przedostatnim wjazdem), na
    prawy i wtedy we nasz zjazd. Efekt przy niedużych rondach jest taki, że
    z pasa lewego lecimy jak meteor przez prawy i w zjazd. Uwzględniając to,
    że na rondach jest dużo gorsza widoczność w lusterkach, ryzyko
    niezauważenia pojazdu z prawej rośnie. Uwzględniając, że w tym samym
    czasie ktoś inny może na rondo wjechać poprzedzającym wjazdem - ryzyko
    stłuczki rośnie.

    To nie moje prywatne spostrzeżenia lecz znajomego z drogówki.

    Natomiast moim prywatnym zdaniem, kolizyjność rond wielopasmowych z
    natury rzeczy jest znacznie większa niż odpowiednika powstałego poprzez
    wyprostowanie ronda z szeregiem "prawych" dróg poprzecznych. Gdy mamy
    kilka prawych zjazdów następujących po sobie w bliskiej odległości na
    prostej jezdni - trzymamy się prawego pasa, zjeżdżamy w prawo z prawego
    zatem a na rondzie niekoniecznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 26. Data: 2018-03-19 15:11:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 11:57, z pisze:

    > Usiądź wygodnie w fotelu i pomyśl co daje sygnalizacja przed zwykłym
    > skrzyżowaniem temu z tyłu. Daje coś czy jest to nieistotna informacja? :-)

    No usiadłem. I tak sobie myślę, że rzeczywiście istotne jest to ze
    względu na to, że "lewy" stanie na środku i będzie przepuszczał innych z
    naprzeciwka. A teraz pomyśl dlaczego nie ma to praktycznego znaczenia na
    rondzie (z wyjątkiem ronda niby najzwyklejszego bez znaków, które jednak
    występuje bodajże w jednym egzemplarzu i to w Sosnowcu, oraz ronda
    udającego rondo a będącego zwykłym skrzyżowaniem, gdzie się też
    normalnie mruga).

    Shrek

  • 27. Data: 2018-03-19 15:20:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-19 o 15:11, Shrek pisze:
> [...]
    > występuje bodajże w jednym egzemplarzu i to w Sosnowcu, oraz ronda
    > udającego rondo a będącego zwykłym skrzyżowaniem, gdzie się też

    A teraz dodaje do tego przemyślenia że chodzi o rondo dwupasowe na
    którym możesz sobie wybrać pas np. gdy jedziesz przez nie prosto znaczy
    drugi zjazd :-)

    Rondo Berbeckiego Lublin. O niego właśnie poszło w tym wyroku

  • 28. Data: 2018-03-19 15:37:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 15:20, z pisze:

    > A teraz dodaje do tego przemyślenia że chodzi o rondo dwupasowe na
    > którym możesz sobie wybrać pas np. gdy jedziesz przez nie prosto znaczy
    > drugi zjazd :-)

    To dalej nie ma żadnego praktycznego znaczenia, bo ten lewy się nie
    zatrzymuje na środku, żeby przepuscić tych z naprzeciwka. Chyba że
    chcesz przelecieć na wprost 80, to wtedy rzaczywiście może cie irytować
    koniecznośc zwonienia. Ale wtedy to cię będzie więcej rzeczy denerowować.

    > Rondo Berbeckiego Lublin. O niego właśnie poszło w tym wyroku

    Akurat żeś sobbie wybrał rondo, na którym pasyy idą na zjazdy, więc i
    tak należy migac jak na klasycznym skrzyżowaniu.

    Shrek

  • 29. Data: 2018-03-19 15:52:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-19 o 15:37, Shrek pisze:

> [...]
    > chcesz przelecieć na wprost 80, to wtedy rzaczywiście może cie irytować
    > koniecznośc zwonienia. Ale wtedy to cię będzie więcej rzeczy denerowować.

    Źle patrzysz. On się zatrzymuje przed rondem i mruga lewym i ty to wiesz
    że nie jedzie prosto :-)

    > Akurat żeś sobbie wybrał rondo, na którym pasyy idą na zjazdy, więc i
    > tak należy migac jak na klasycznym skrzyżowaniu.

    Czyli całą tvnowska nagonka o kanat bo na tym rondzie trzeba wg
    przepisów mrugać jak mówię od początku?
    I wyrok do du...?
    Co z yum wymiarem sprawiedliwości? ;-)

    To fajnie. A po śniegu jak bez znaków pionowych? ;-)

  • 30. Data: 2018-03-19 16:09:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 15:52, z pisze:

    > Źle patrzysz. On się zatrzymuje przed rondem i mruga lewym i ty to wiesz
    > że nie jedzie prosto :-)

    Wiem - albo i nie . Na razie miga, że chce zmieniać pas na bardziej
    lewy, a że atkiego nie ma to znaczy "na rondzie w lewo";)

    > Czyli całą tvnowska nagonka o kanat bo na tym rondzie trzeba wg
    > przepisów mrugać jak mówię od początku?

    No IMHO na tym należy migać. Aczkolwiek niekoniecznie przed rondem (w
    sumie skąd wiedzieć jak są pasy dalej wymalowane?).

    > I wyrok do du...?
    > Co z yum wymiarem sprawiedliwości? ;-)
    >
    > To fajnie. A po śniegu jak bez znaków pionowych? ;-)

    To wtedy się będziemy martwić.

    Shrek