  • 11. Data: 2018-03-18 19:44:17
    Temat: Re: Znowu o rondach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 14:26, Marek S pisze:

    > Stłuczki na rondach nie są rzadkością. O ile jednopasmowe są ok, to przy
    > rondach wielopasmowych i nie turbinowych to zmora. Chodzi głównie o
    > zmianę pasa.

    Gdy na Ursunowie w DC robiono te wszystkie dwupasmowe "średnie" ronda
    wszyscy myśleli, ze się nie da po tym jeździć, żeby się nie pozabijali.
    A potem okazało się, że jednak ludzie ogarniają.

    Shrek

  • 12. Data: 2018-03-18 19:49:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-18 o 19:24, Shrek pisze:
    > Zwłaszcza jak zamiar jechania prosto swoim pasem sygnalizujesz jakbyś
    > zmieniał pas na bardziej lewy.

    na lewy nie można linia ciągła

    > Ludzie do jasnej cholery - co to za pomysł, że jak nie zjeżdzasz, to
    > mrugasz w lewo żeby wiedzieli, że jedziesz prosto? To może jak jedziesz
    > prosto to awaryjne?

    Widzę że nie ogarniasz :-)

    przed rondem jak jadę w lewo (3 zjazd) lub mam zamiar zawracać (4 zjazd)
    mrugam lewym
    Niektórzy jeszcze mrugają podczas jazdy po rondzie
    Reszta normalnie. prawy kierunkowskaz przy zjeździe w prawo

    Powtarzam: 3 i 4 zjazd.

    Tylko tyle i aż tyle :-)

  • 13. Data: 2018-03-18 20:19:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 19:49, z pisze:

> [...]
    > Niektórzy jeszcze mrugają podczas jazdy po rondzie
    > Reszta normalnie. prawy kierunkowskaz przy zjeździe w prawo

    A po co migasz tym lewym, sygnalizując że chcesz zmienić pas i tego nie
    robiąc?

    > Powtarzam: 3 i 4 zjazd.
    >
    > Tylko tyle i aż tyle :-)

    O kierunek w lewo za dużo.

    Shrek

  • 14. Data: 2018-03-18 21:15:16
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-18 o 20:19, Shrek pisze:

    > A po co migasz tym lewym, sygnalizując że chcesz zmienić pas i tego nie
    > robiąc?

    Jak może sygnalizować, że zmienia pas, skoro pasa z lewej nie ma?
    Sygnalizuje, że skręca w lewo lub zawraca na skrzyżowaniu (rondzie).
    Czy to naprawdę przekracza zdolność rozumienia szofera?
    I czy zużycie migaczy i prądu jest tak duże, że należy je oszczędzać?
    Przecież nie przychodzi rachunek z elektrowni za prąd.
    Oczywiście istnieje szkoła, która mówi, że wiem gdzie jadę, więc po co
    kierunkowskazy mają mi przypominać żebym skręcił.
    Wyznawcy tej szkoły np. nie używają kierunkowskazu gdy skręcają na
    skrzyżowaniu z łamanym pierwszeństwem. Nie używają ich też gdy na nim
    jadą prosto, bo przecież jadą prosto.

  • 15. Data: 2018-03-18 21:32:12
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Sygnalizuje, że skręca w lewo lub zawraca na skrzyżowaniu (rondzie).

    A po jaki Zenek migać lewym jadac dookoła ronda ?
    Komu i w czym to pomaga ?

  • 16. Data: 2018-03-18 21:42:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 21:15, t-1 pisze:

    > Jak może sygnalizować, że zmienia pas, skoro pasa z lewej nie ma?

    Nie wiem jak może zmienić, ale sygnalizuje, że chce. No dobra - a jak jest?

    > Sygnalizuje, że skręca w lewo lub zawraca na skrzyżowaniu (rondzie).
    > Czy to naprawdę przekracza zdolność rozumienia szofera?

    To skoro to "zwykłe skrzyżowanie", to czemu pod koniec się wyłamuje i
    jednak miga w prawo? Zasada jest prosta - jak migasz na końcu w prawo,
    to nie migasz na wjeździe i jeździe dookoła wyspy (chyba że z jakiś mało
    zrozumiałych powodów chcesz zmienić pas na bardziej lewy). Jak nie
    migasz na końcu w prawo, to znaczy że to żadne rondo tylko "rondo" i
    migasz jak na zwykłym skrzyżowaniu.

    > I czy zużycie migaczy i prądu jest tak duże, że należy je oszczędzać?

    Migasz sobie losowo i bez sensu, bo cie stać na prąd w aku?

    Shrek

  • 17. Data: 2018-03-18 21:49:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-18 o 21:32, Flaros pisze:
    > A po jaki Zenek migać lewym jadac dookoła ronda ?
    > Komu i w czym to pomaga ?

    A po co migać w lewo na zwykłym skrzyżowaniu?
    Przecież i tak trzeba za takim zahamować i poczekać grzecznie aż
    pojedzie prosto albo skręci.
    Po co mrugać w lewo?
    Nic to nikomu nie daje ;-)

  • 18. Data: 2018-03-18 21:54:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-18 o 21:42, Shrek pisze:
    > Migasz sobie losowo i bez sensu, bo cie stać na prąd w aku?

    Są tacy co nie uwierzą dopóki nie zobaczą i nie dotkną...
    Szanujemy ich ;-)

  • 19. Data: 2018-03-18 21:58:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 21:54, z pisze:

    > Są tacy co nie uwierzą dopóki nie zobaczą i nie dotkną...
    > Szanujemy ich ;-)

    No właśnie nie szanujemy. Tacy co migają bez sensu są gorsi niż ci co
    wogole nie migają - z sensem czy nie. Po tych drugich i tak w końcu
    widać co robią. Ci pierwsi robią na odwrót niż sygnalizują.

    Shrek,

  • 20. Data: 2018-03-18 22:13:58
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-18 o 21:15, t-1 pisze:

    > Nie używają ich też gdy na nim
    > jadą prosto, bo przecież jadą prosto.

    Hehe... Wyszło tak, jakby postępowali niewłaściwie nie sygnalizując
    jazdy przez skrzyżowanie na wprost. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/