  • 91. Data: 2018-03-21 18:31:40
    Temat: Re: Znowu o rondach
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Lewa część jest obwodem, lewa - ulicą

    Miało być "Lewa część jest obwodem, prawa - ulicą"

  • 92. Data: 2018-03-21 18:38:45
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 21 Mar 2018 01:24:03 +0100, RadoslawF wrote:

    > Że chce zjechać trzecim lub czwartym zjazdem.

    Ale na pewno nie piątym albo szóstym?

    > Czyli takie użycie kierunkowskazów nie stwarza zagrożenia.

    Oczywiście, że stwarza. Sygnalizujesz chęć wykonania manewru, którego nie
    wolno Ci wykonać. Na rondzie skręcamy tylko w prawo w rozumieniu pord.

    > Dla stojących z tyłu.

    Tak? To napisz dokładnie co i w jaki sposób zwiększa to ich
    bezpieczeństwo ;) Bo przepustowości nie zwiększa w żaden sposób.

    Mnie na prawdę średnio interesuje gdzie pojedzie samochód, który stoi
    przede mną przed wjazdem na rondzie. Interesuje mnie tylko to jak ja
    bezpiecznie mogę pojechać.

    > Co nie znaczy że nie wolno coś więcej.

    Otóż właśnie znaczy, że nie wolno.

    Tomek

  • 93. Data: 2018-03-21 18:42:08
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 21 Mar 2018 06:53:36 +0100, z wrote:

    > Ale dalej możesz się czepiać że jak jedziesz po łuku to jedziesz prosto
    > bo w PoRD jest tak napisane.
    > Geniusz tkwi w prostym i uprzejmym przekazie dla innych.

    Czekaj, czekaj. Skoro jazda po łuku nie jest jazdą prosto, to w zasadzie
    oznacza że jadąc po łuku zmieniasz kierunek jazdy, tak? To znaczy, że
    migasz w kierunku w jakim skręca łuk? ;)

    Tomek

  • 94. Data: 2018-03-21 18:52:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-21 o 18:38, Tomasz Stiller pisze:

    > Ale na pewno nie piątym albo szóstym?

    Skoro jest cztery to ne ma piątego i szustego.

    > Oczywiście, że stwarza. Sygnalizujesz chęć wykonania manewru, którego nie
    > wolno Ci wykonać. Na rondzie skręcamy tylko w prawo w rozumieniu pord.

    Lewym migał przed rondem co sam byłeś łaskaw napisać, nic nie było
    o miganiu lewym na rondzie. :-)

    > Tak? To napisz dokładnie co i w jaki sposób zwiększa to ich
    > bezpieczeństwo ;) Bo przepustowości nie zwiększa w żaden sposób.

    Będą wiedzieć kiedy mogą się spodziewać że włączy prawy i zacznie
    manewry zmiany pasa.

    > Mnie na prawdę średnio interesuje gdzie pojedzie samochód, który stoi
    > przede mną przed wjazdem na rondzie. Interesuje mnie tylko to jak ja
    > bezpiecznie mogę pojechać.

    Ciebie wiele rzeczy średnio interesuje, ale przepisu zakazującego
    podawania tej informacji lewym kierunkowskazem nie podałeś.
    Widać też cię to średnio interesuje.

    > Otóż właśnie znaczy, że nie wolno.

    Jakieś podparcie w obowiązujących przepisach?

    Pozdrawiam

  • 95. Data: 2018-03-21 19:57:07
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 21 Mar 2018 18:52:26 +0100, RadoslawF wrote:

    > W dniu 2018-03-21 o 18:38, Tomasz Stiller pisze:
    > Skoro jest cztery to ne ma piątego i szustego.

    Czyli przy takim z pięcioma albo sześcioma wlotami, przy chęci skrętu w
    lewo już byś nie migał lewym?

    > Lewym migał przed rondem co sam byłeś łaskaw napisać, nic nie było o
    > miganiu lewym na rondzie. :-)

    Cały czas rozmawiamy o miganiu przed rondem.

    > Będą wiedzieć kiedy mogą się spodziewać że włączy prawy i zacznie
    > manewry zmiany pasa.

    Rozmawiamy o sytuacji _przed_ wjazdem na rondo. Kierownik przed nami stoi
    i miga w lewo - a ty sugerujesz, że to niesie informacje o tym kiedy
    włączy prawy i zacznie zmieniać pas?! Litości...

    > Ciebie wiele rzeczy średnio interesuje, ale przepisu zakazującego
    > podawania tej informacji lewym kierunkowskazem nie podałeś.

    Skoro na rondzie nie wolno skręcać w lewo, to i nie wolno sygnalizować
    skrętu w lewo - to chyba dość oczywiste :)

    > Jakieś podparcie w obowiązujących przepisach?

    Podparcie czego? Chęci wprowadzenia w błąd innych? Masz migać w taki
    sposób, żeby twój przekaz był czytelny. Miganie w lewo przed wjazdem na
    rondo sugeruje chęć wykonana zabronionego manewru

    Tomek

  • 96. Data: 2018-03-21 20:57:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-21 o 19:57, Tomasz Stiller pisze:

    > Czyli przy takim z pięcioma albo sześcioma wlotami, przy chęci skrętu w
    > lewo już byś nie migał lewym?

    Ja nie migam lewym co nie oznacza że mam pretensję do migających.

    > Cały czas rozmawiamy o miganiu przed rondem.

    Miałem wrażenie jakbyś pisał o miganiu juz na rondzie.

    > Rozmawiamy o sytuacji _przed_ wjazdem na rondo. Kierownik przed nami stoi
    > i miga w lewo - a ty sugerujesz, że to niesie informacje o tym kiedy
    > włączy prawy i zacznie zmieniać pas?! Litości...

    Bo dla mnie niesie.
    To że nie wszyscy potrafią to zinterpretować nie oznacza że takie
    działanie jest naganne.

    > Skoro na rondzie nie wolno skręcać w lewo, to i nie wolno sygnalizować
    > skrętu w lewo - to chyba dość oczywiste :)

    I tak i nie. Z ronda zawsze zjeżdżamy w prawo.
    Ale stojąc przed rondem mamy okazje zasygnalizować którym zjazdem
    zjedziemy. Bo stojąc przed rondem mamy możliwość je opuścić z prawej
    strony od kierunku wjazdu, przejechać na wprost, opuścić z lewej od
    kierunku wjazdu lub zawrócić i wyjechać ulica którą wjechaliśmy.
    Przy rondach leżących na przecięciu dwu dróg.

    > Podparcie czego? Chęci wprowadzenia w błąd innych? Masz migać w taki
    > sposób, żeby twój przekaz był czytelny. Miganie w lewo przed wjazdem na
    > rondo sugeruje chęć wykonana zabronionego manewru

    Migając przed rondem lewym nikogo nie wprowadzamy w błąd.
    O idiotach którzy taki miganie interpretują jako chęć skręcenia
    pod prąd nie rozmawiam.
    I skoro byłeś łaskaw napisać że "Otóż właśnie znaczy, że nie wolno."
    to w dalszym ciągu proszę o wskazanie jaki przepis twierdzi
    że nie wolno?

    Pozdrawiam

  • 97. Data: 2018-03-21 21:36:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 19:57, Tomasz Stiller pisze:
    > Czyli przy takim z pięcioma albo sześcioma wlotami, przy chęci skrętu w
    > lewo już byś nie migał lewym?
    A przy chęci wyjazdu z ronda na 11 wylocie? :-)
    https://www.google.pl/maps/place/16-120+Krynki/@53.2
    644027,23.7724415,18.83z/data=!4m5!3m4!1s0x46dff01fa
    544b113:0x533acf40f324ecf!8m2!3d53.2639896!4d23.7725

    Robert

  • 98. Data: 2018-03-21 21:46:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    Takie "rondo" jest w mieście Świętej Wieży
    https://www.tvn24.pl/katowice,51/czestochowa-rondo-n
    ie-rondo-problemem-kierowcow,821793.html

  • 99. Data: 2018-03-21 22:05:20
    Od: z <...@...pl>

    > https://www.google.pl/maps/place/16-120+Krynki/@53.2
    644027,23.7724415,18.83z/data=!4m5!3m4!1s0x46dff01fa
    544b113:0x533acf40f324ecf!8m2!3d53.2639896!4d23.7725

    > Robert

    Odnoszę wrażenie że poziom intelektualny tej dyskusji znacząco spada.
    Zacietrzewieni wyznawcy litery prawa i frustraci idący w absurdy byle
    tylko zabłysnąć nie potrafią porozmawiać o ludzkim, uprzejmym, prostym
    odruchu pomocy bliźniemu ;-)
    Odpadam

  • 100. Data: 2018-03-21 23:54:14
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 21 Mar 2018 20:57:06 +0100, RadoslawF wrote:
    > Miałem wrażenie jakbyś pisał o miganiu juz na rondzie.

    Fajnie by było, jak byś następnym razem odnosił się do tego, co napisałem
    a nie do swojego wrażenia :)

    > Bo dla mnie niesie.

    Tak? Jak to odczytujesz? Ilością mignięć? Czasem migania? Zdradź mi
    proszę tajemnicę.

    > I tak i nie. Z ronda zawsze zjeżdżamy w prawo.

    Co więcej, na rondo zawsze wjeżdżamy w prawo. Dlatego nie wolno migać w
    lewo przed rondem.

    > Migając przed rondem lewym nikogo nie wprowadzamy w błąd.

    Miganie w lewo stojąc przed rondem literalnie informuje innych o tym, że
    chcesz wjechać pod prąd. Dla nikogo nie niesie żadnej użytecznej
    informacji.

    Tomek