  • 81. Data: 2018-03-21 14:37:42
    Temat: Re: Znowu o rondach
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 13:52, J.F. pisze:

    > Tym niemniej nikt nie miga na zakrecie drogi, a przeciez zmienia
    > kierunek ruchu, wiec powinien.

    Powinien na skrzyżowaniu.
    Nie odróżniasz krętej drogi od skrzyżowania?

  • 82. Data: 2018-03-21 14:58:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Powinien na skrzyżowaniu.
    >Nie odróżniasz krętej drogi od skrzyżowania?

    A gdzie w PoRD jest napisane, ze przepis obowiazuje tylko na
    skrzyzowaniach, albo - ze nie obowiazuej na kretej drodze ?

    J.

  • 83. Data: 2018-03-21 14:58:13
    Temat: Re: Znowu "z" uczepił się.
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 13:35, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Temu z tyłu? W sumie praktycznie tak.
    > Ale temu z przodu już niekoniecznie, bo może mieć
    > wpływ na ustalenie pierwszeństwa. Na rondzie nie ma.

    Czyli nikomu nie wadzi na rondzie jak mruga? :-)

    > Spoko, ja rozumiem. Kierownik wjeżdzając na rondo
    > miga lewym. Idiotą chyba nie jest, żeby pod prąd wjeżdzać,
    > więc chce mnie zapewne uprzejmie poinformować, że zjedzie
    > którymś z "lewych" zjazdów (powiedzmy, że zatoczy
    > kąt większy, niż 180 stopni).
    >
    > Tylko co mnie to? Mnie interesuje, gdzie ja
    > muszę zjechać (i ewentualnie jaki pas w związku
    > z tym zająć).

    No i dostajesz info że jak jedziesz na wprost (2 zjazd) to on Ci zjedzie
    z drogi (a przypominam że możesz 2 pasami jechać na wprost) i możesz też
    wybrać ten lewy w ... (np. zaraz na nastepnym skrzyżowaniu pasuje być
    na lewym pasie, jest szczyt byłoby łatwiej)...

    Życie ... normalna sytuacja na wielu skrzyżowaniach.

  • 84. Data: 2018-03-21 15:01:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 14:37, t-1 pisze:

    > Powinien na skrzyżowaniu.
    > Nie odróżniasz krętej drogi od skrzyżowania?

    Sory już wystarczy. Pojawił się temat zakrętu to już wymiękam. ;-)

  • 85. Data: 2018-03-21 15:02:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 14:58, J.F. pisze:

    > A gdzie w PoRD jest napisane, ze przepis obowiazuje tylko na
    > skrzyzowaniach, albo - ze nie obowiazuej na kretej drodze ?

    I na koniec

    A gdzie jest w PoRD zakazane mruganie w lewo na rondzie? :-)

  • 86. Data: 2018-03-21 15:10:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2018 o 13:25, z pisze:

    > Ło matko. Od początku. Nie czytasz. Znaczy wyrok Sądu jest od czapy i
    > zapisy w PoRD też do czapy a przynajmniej nieżyciowe

    Przeczytaj ten wyrok - było o tym, że na rondzie się nie miga w lewo
    (choć to też tylko częśc prawdy, bo ronda są różnie - kwadratowe i
    podłużne i różne jest na nich oznakowanie). Wyrok sądu odnosił się do
    jednego i konkretnego. I wcale nie jestem pewny czy był logiczny, bo go
    nie czytałem.

    Tym niemniej niezły z ciebie gagatek - jako argument za miganiem w lewo
    podajesz wyrok sądu, że w lewo sie nie miga.

    Shrek

  • 87. Data: 2018-03-21 17:16:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Pomaga. Dlatego przyjęło się, że sygnalizujesz najbliższy manewr i
    > migasz przy zmianie pasa i kierunku.  W szególności nie migasz, jak
    > jedziesz prosto, a już zupełnie w szególności nie migasz lewym
    > kierunkiem, że jedzisz prosto, żeby podkreślić, że nie skręcasz w prawo.

    Co do zasady tak, ale na często zapchanym rondzie Płaskowickiej /
    Roentgena w DC, jak jadę z Roentgena lewym pasem na wprost na parking
    centrum handlowego, włączenie lewego kierunkowskazu zdecydowanie pomaga,
    abym był przepuszczony przez tych, co są na rondzie. Oznacza bowiem, że
    nie zamierzam wbić się przed nimi skręcając w prawo w stronę Puławskiej.

  • 88. Data: 2018-03-21 17:24:34
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > P.S. koledzy ze Szczecina - pomozcie - chodzi mi po glowie, ze tam
    > gdzies bylo "rondo" zlozone z 5 prostych ulic.
    > Ktos po prostu stare uliczki przeznaczyl do ruchu jednostronnego i znaki
    > postawil.

    W Nowym Sączu jest rondo składające się z 4 ulic i budynkiem pośrodku.
    https://goo.gl/maps/yXTbFo2TUUC2

  • 89. Data: 2018-03-21 17:45:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    >W Nowym Sączu jest rondo składające się z 4 ulic i budynkiem
    >pośrodku.
    https://goo.gl/maps/yXTbFo2TUUC2

    O, kolejny testowacz inteligencji

    -to "rondo" to gdzie dokladniej, bo w zasadzie ... spodziewalbym sie,
    ze ta poprzeczna ulica bedzie jego obwodem.
    Ale co wtedy robi ta ulica na wprost ?

    - a pierwszenstwo na tym rondzie to kto ma - wjezdzajacy z prawej, czy
    jadacy po obwodzie ?

    J.

  • 90. Data: 2018-03-21 18:29:53
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > -to "rondo" to gdzie dokladniej, bo w zasadzie ... spodziewalbym sie, ze
    > ta poprzeczna ulica bedzie jego obwodem.

    Lewa część jest obwodem, lewa - ulicą )))

    > Ale co wtedy robi ta ulica na wprost ?

    Jest obwodem. Widok z góry - "rondem" są ulice, które nazywają się
    Rynek. Z poprzedniego linka był widok na to cudo z lewego górnego rogu:

    https://goo.gl/maps/FimSKuFr4dQ2

    > - a pierwszenstwo na tym rondzie to kto ma - wjezdzajacy z prawej, czy
    > jadacy po obwodzie ?

    Jadący po obwodzie. Ze wszystkich stron są komplety znaków C-12+A-7 lub
    C-12+B-20.