  • 21. Data: 2002-11-03 08:33:21
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Sat, 2 Nov 2002 21:53:14 +0000 (UTC)
    Alex D. B. <a...@p...onet.pl> pisze:

    > OK, firma placi za lacze, firma ma takie ządania - ma prawo.
    > 2. Kupuje od prowajdera lacze do domu. PSIM OBOWIAZKIEM prowajdera
    > (dokladnie - admina) jest zadbac o to, zebym dostal to, za co place. Jak
    > chce ssac kazza, dc, winmx i co tam jeszcze , to MAM TAKIE PRAWO. Place za
    > lacze, i mam prawo je uzywac. Admin ma prawo dbac o to, zebym dostal tyle,
    > ile place. place za 128, mam dostac 128.

    No i mają. Od 10 do 100mbit.

    > Wiec gdzie problem? Ano w tym, ze tzw prowajderzy sprzedaja biedynym
    > klientom te sama przepustowosc 50 razy. tzn maja jakies smutne 0,5M, i np
    > 100 klientow ktorym obiecuja 128.

    To z providerami. Nie zapominaj także, iż użytkownicy często bardzo dobrze
    wiedzą jakie łącze ma provider i ile jest osób. Więc? Więc matematyka
    z poziomu 3 klasy szkoły podstawowej pozwala wyliczyć na ile mogą liczyć.

    > PS. dobrze zrobione rownowazenie ruchu sprawdza sie nawet z kaza -
    > sprawdzone.

    O. To ciekawe. 115200/5 = 23040. Dla typowego lanu na SDI, userzy będą
    Ci *bardzo* wdzięczni za taki pomysł zrównowarzenia ruchu...

    > PS1. Ja wcale nie popieram szczegolnie systemow p2p, ale panowie, bez
    > przesady.
    > moze po prostu zostawicie userom tylko icmp? albo localhost?
    > wtedy na pewno nie bedzie sie zatykac....

    Nie przesadzaj. Wycinasz ładnie porty, puszczasz standardowe, gry,
    chaty, etc. W zamian robisz pięknego squida (80 wycinasz),
    spędzasz pół nocy na dopisywaniu linków do listy (zaczynasz od "onetów",
    puszczasz wgeta (z tymi linkami) przez squida (coby sie cache robił) -
    rano userom nie działają "Kazy" i DCC CHAT na ircu, a reszta śmiga
    jak szalone. Wypróbowane do bólu. 1 (słownie: jeden) user kręcił nosem,
    reszta z tego co wiem jest bardzo zadowolona i mile zaskoczona
    szybkością z jaką działa internet. Skarg nie ma.

    No niestety, ale chyba przeceniasz potrzeby userów w lanach...

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <b...@t...one.pl>
    [RLU:146065, GG:3218485, IA:3647017539, #amypl tkdMass]

  • 22. Data: 2002-11-03 17:18:23
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > Rzecz w tym ILE płacisz. ;)

    Rzecz w tym, kogo stac na lepszego prawnika. malolatow mozna olac, ale jak
    ktos zarabiajacy sie wqrwi to komus moze dac popalic.

  • 23. Data: 2002-11-03 17:20:50
    Od: "gLiNa" <g...@s...pl>

    > A jakie to łącze do domu ma GWARANTOWANĄ przepustowość ? Bo ja takiego
    cuda
    > jeszcze w życiu nie widziałem.

    Zadne nie ma gwarantowanego ale sa lacza ktorych mozna byc pewnym.
    Np. mi sie jeszcze nie zdazylo zebym nie mial tego za co place w przypadku
    Neostrady o ile oczywiscie ta dziala, a serwer z ktorego sciagam jest
    wystarczajaco szybki.

    Nie jest to absolutnie glos w dyskusji bo jestem swiadom aspektow
    ekonomicznych. Jesli jednak admin uczciwie powie, ze z lacza niby 10mbit
    moge miec jakies 64kbit to na pewno nie bede mu za to placil. I to nawet
    <100zl kiedy jestem w stanie zorganizowac sobie korzystniejsze lacze.

    --
    Mikołaj Gliński - gLiNa
    ### g...@s...pl / GG: 810761 / ICQ: 17403689 ###

  • 24. Data: 2002-11-03 17:24:16
    Od: Jarek Zgoda <j...@u...zgoda.biz>

    Dnia Sun, 3 Nov 2002 08:31:51 +0000 (UTC), WaSyL pisze na grupie
    pl.internet.polip:

    > Nic nie musza. Jak 'biedni' admini sieci osiedlowych straca klientow na
    > rzecz powiedzmy neo, gdzie nikt nie tnie bez sensu, to prosty czynnik
    > ekonomiczny wytlumaczy ladminom, ze blokowanie jest bez sensu. przypomne, ze
    > chodzi mi o uzytkownika domowego. w firmach wiadomo - firma placi - p2p sie
    > wycina.

    Martwisz się o niepewny los swojego admina? Że przestanie robić coś, z
    czego ma marny grosz albo nie ma go wcale? Znam wielu takich w okolicy -
    żaden nie wziął jeszcze ani grosza za adminowanie, za to dorobił się
    siwizny albo wrzodów.

    --
    Zdrówko
    Jarek Zgoda

  • 25. Data: 2002-11-03 17:24:27
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> napisał w wiadomości
    > A jakie to łącze do domu ma GWARANTOWANĄ przepustowość ? Bo ja takiego
    cuda
    > jeszcze w życiu nie widziałem.

    zadne.
    Ale jak kupuje sdi/neo, to raczej dziala... tj oczywiscie do routera
    brzegowego.
    Zwracam uwage na inna rzecz - przesadzanie prowajderow.

    > Jesteś już którąś z kolei osobą, która będąc zaangażowana w
    administrowanie
    > sieciami zdaje się w ogóle nie dostrzegać realiów technicznych i
    > ekonomicznych tym interesem rządzących.

    Prosze, przeczytaj moja odpowiedz do "Samotnika", ale dokladnie i ze
    zrozumieniem.

    "Dążenie do perfekcji może być oparte jedynie na doskonałym poczuciu smaku i
    dbałości o najwyższą jakość" Zino Davidoff
    Alex D. B. www.agiees.com

  • 26. Data: 2002-11-03 17:24:36
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl> napisał
    w wiadomości news:slrn.pl.as9enr.p33.BloodMan@trzcianka.one.pl...

    > No i mają. Od 10 do 100mbit.

    a jak jest w umowie?
    "user dostaje gdzies miedzy 10 a 100Mb lokalnie, byc moze nawet bedzie
    dzialac jakies wyjscie na swiat"? jak takie dajesz umowy, to ok.

    > To z providerami. Nie zapominaj także, iż użytkownicy często bardzo dobrze
    > wiedzą jakie łącze ma provider i ile jest osób. Więc? Więc matematyka
    > z poziomu 3 klasy szkoły podstawowej pozwala wyliczyć na ile mogą liczyć.

    no, nie zawsze. palcem moge pokazywac prowajderow co klamia albo zatajaja.
    Wlasnie w tym celu, zeby userzy sie nie polapali.

    > O. To ciekawe. 115200/5 = 23040. Dla typowego lanu na SDI, userzy będą
    > Ci *bardzo* wdzięczni za taki pomysł zrównowarzenia ruchu...

    no, gratuluje takiemu prowajderowi.
    to sie nazywa robic klientow w bambuko.
    przeciez wiesz, ze rownowazenie nie musi byc statyczne i sztywne - mozna
    zrobic dynamiczne.
    I zapewniam, ze BEDA wdzieczni.

    > Nie przesadzaj. Wycinasz ładnie porty, puszczasz standardowe, gry,

    [...]
> [...]
    > szybkością z jaką działa internet. Skarg nie ma.
    >
    > No niestety, ale chyba przeceniasz potrzeby userów w lanach...

    Pewnie tak. Jakby userzy byli swiadomi jak ich prowajderzy oszukuja, to 75%
    by padlo.
    Bo IMAO to jest oszustwo.
    Ja napewno bym byl niezadowolony. I pewnie bym to obszedl. Albo odszedl.
    VPNy zostawiles? ;-)))

  • 27. Data: 2002-11-03 17:24:45
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

> [...]

    > szybkością z jaką działa internet. Skarg nie ma.
    >
    > No niestety, ale chyba przeceniasz potrzeby userów w lanach...

    to nie admin, to ladmin panowie. jak zostawisz 127.0.0.1 to lacze bedzie
    jeszcze mniej wysycone.

  • 28. Data: 2002-11-03 17:25:13
    Od: "Andrzej Podenkiewicz" <k...@w...idea.net.pl>

    Użytkownik "Brodsky" <B...@i...WyskrobTo.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Co ty?? Żeby sobie pocztą muzyczkę i warezki posyłali? Proponuję:
    wyciąć
    > wszystko z wyjątkiem telneta!
    No wiesz co ?
    Za te pieniądze jeszcze telnet ! Wystarczy jak klient może się
    zalogować;-)))

    --
    Pozdrowienia
    http://www.apotel.republika.pl GG# 2341870

  • 29. Data: 2002-11-03 17:25:22
    Od: "Andrzej Podenkiewicz" <k...@w...idea.net.pl>

    Użytkownik "Alex D. B." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > OOO, dokladnie o to mi chodzi.
    > Sprawa blokowanie userom czegos-tam bez odpowiednich zapisow w umowie,
    > zwykle oszustwo ktore powinno miec epilog w sadzie.
    Przecież wyraźnie z tego wątku widać, że chodzi o jakąś próbę
    zalegalizowania oszustwa.
    Bo jak można takie działania nazwać inaczej. Nie mówi się o aneksie do
    umowy, jasnym określeniu co za pieniądze można otrzymać. Złapać klienta
    który zapłaci, a potem niech się wycofuje i tak jego strata.
    Przypomina to działania kierownictwa kina które sprzedało za dużo
    biletów i ulotniło się z kasą.
    No może jeszcze Grobelnego i jemu podobnych.

  • 30. Data: 2002-11-03 19:07:54
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    > Prosze, przeczytaj moja odpowiedz do "Samotnika", ale dokladnie i ze
    > zrozumieniem.

    OK, przeczytałem. Wcześniej nie miałem szans bo mój i Twój post zostały
    zmoderowane równocześnie. A czytam raczej zawsze dokładnie i ze zrozumieniem
    ;-).
    Moja reakcja dotyczyła wykazanych przez Ciebie "psich obowiązków". Ja
    pojmuję je tak, że administrator ma czuwać nad poprawnym funkcjonowaniem
    sieci, a nie jednej aplikacji. Jeśli ISP sensownie sporządza umowę, to jest
    tam też zapis mówiący o restrykcjach służących egzekwowaniu prawidłowego
    funkcjonowania sieci. Do tych restrykcji należy na przykład ograniczanie
    pasozytniczego ruchu generowanego przez P2P. Oczywiście dyskusyjny jest
    sposób realizacji tego celu, lecz użycie np. nbara i klas usług w przypadku
    providerów dysponujących odpowiednim sprzętem i umiejetnościami, lub
    prostego podziału pasma w innych przypadkach jest jak najbardziej do
    przyjęcia. Mówienie w tej sytuacji o pozywaniu do sądu jest mocną przesadą.
    A że są "providerzy" mający kiepskie łącza i sprzęt, lecz wielkie aspiracje
    i regulujący ruch cięciem portów to całkiem inna historia. I powiem, że mnie
    oni również spędzają sen z powiek choć z innych powodów niż ich abonentom.
    Natomiast jestem zdecydowanie przeciwny potępianiu w czambuł jakichkolwiek
    przejawów priorytetyzacji ruchu jako pogwałcenia praw użytkowników, a takie
    odnoszę wrażenie czytając niektóre posty.

    Z#