  • 11. Data: 2019-03-17 12:15:52
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:m7uq8e900rahro058vh0uigukd251mp0ro@4ax.com
    > Fri, 15 Mar 2019 20:23:39 +0100, w
    > <5c8bfbcb$0$484$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
    > Istnieje. Moja robi -- dostajesz dwie fotki, jedna to jpg, druga to raw
    > (format pliku dng).

    juz wyjasnilem w innym poscie co rozumialem piszac "bezstratny". Zaszlo
    nieporozumienie.
    raw - u nie bralem pod uwage. Doceniam starania piszacych w komorkach fotki
    w raw, ale z raw dla mnie zaczyna sie zabawa w aparatach fotograficznych, a
    nie w idioten kamerach, a takimi sa komorki i tutaj calkowicie wystarczy mi
    zapis do jpeg [pewnie, ze wolalbym zapis do tiff [lzw]/png...] - ale szukam
    app zapisujacej do jpeg optymalnie tzn z mozliwie najlepszymi macierzami

    > Kompresja jpg nie ma za wiele wspólnego z jakością.

    ja zadalem pytanie: ktora app zapisuje do jpeg z mozliwie najlepsza
    jakoscia, ergo: z najlepszymi macierzami i kompletnie nie mam ochoty na
    akademicka rozmowe o tym, co zabiera format jpeg, a czego jeszcze nie
    zabiera, co mi da raw, czego nie da jpeg, bo to tez banalna rozmowa.

    > OpenCamera ma zapis do raw.

    odpowiadasz o raw na pytanie o jpeg.
    ludzie, co z wami jest...? :) :)

    > Ale źle uznajesz co jest przyczyną złej jakości zdjęć.

    na podworku na ktorym gospodaruje - mam racje w sprawie jakosci foto. Jest
    komorka, ma swoja matryce i inne graty, i tego nie zmienie. Moge TYLKO
    zmieniac app do zapisu foto. W zwiazku z tym zadalem klarowne pytanie:
    optymalna app zapisujaca do jpeg

  • 12. Data: 2019-03-17 12:15:57
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:eguq8e1n79u6j5vhu9s0hdh39tt1gnr3d1@4ax.com
    > Sat, 16 Mar 2019 04:28:47 +0100, w
    > <5c8c6d8b$0$502$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
    > Sobie możesz przecież przekonwertować do np. png we własnym zakresie.
    > Pewnie nawet na andku.

    przeczytaj root post. Problem bezstratnosci jest bocznym watkiem, w ogole
    mnie tutaj nie interesuje. wyszedl bo zaistnialo nieporozumienie.

  • 13. Data: 2019-03-17 12:16:02
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    ToMasz w news:5c8cdd54$0$474$65785112@news.neostrada.pl
    > o ile chesz mieć nieskompresowane fotki,

    nie chce. Chce miec foto takie, jakie komorka jest w stanie wykonac, ale tez
    nie raw, bo wagowo wagonow produkowac nie chce i takze nie (np.) png, bo
    nie istnieje w komorach zapis do (np.) png, wiec pozostaje zapis do jpeg i
    zadalem proste pytanie:
    jaka aplikacja do zapisu foto, ale z mozliwie najlepszym algorytmem
    kompresji do jpeg (optymalne matryce kwantyzacji, czy jak to nazwali), bo
    to, ze w jakiejs app ustawie poziom jakosci jpeg = 100% nie oznacza, ze w
    innej - takze dla 100% jakosci zapisu - nie uzyskam foto lepszej jakosci, bo
    wlasnie wspomniane matryce beda lepiej skonstruowane.

    !! czyli pytanie jest proste: jaka app do zapisu foto ma najlepszy
    jakosciowo zapis jpeg i KTOS z Was wie o tym, bo badal to, sam poszukiwal
    takiej app i znalazl ja?

    > chcemy wyjaśnić, czy problemem są wymienione przez Marka
    > ułomności matrycy,

    wyjasnilem to w root poscie wyjatkowo dobitnie przewidujac, ze dyskusja
    pojdzie tradycyjnie w maliny. Napisalem: o sprzecie jako takim nie gadamy,
    jest jaki jest. Gadamy o app. a tym samym i o tym, co powyzej wyjasnilem.

  • 14. Data: 2019-03-17 12:16:16
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F. w news:1k45pj2hpuo7h.zlgqpkopvp0y$.dlg@40tude.net
    > Tiff nie oznacza skompresowanego.

    w moim poscie oznacza --> LZW. Wyraznie napisalem: bezstratny skompresowany.

    > Niestety - bezstratna kompresja na fotografiach malo kompresuje.

    miedzy wagonem raw, ja pozwole sobie jednak na wybor png/tif uznajac, ze
    tiff [LZW} zmniejsza wage foto.

  • 15. Data: 2019-03-17 12:16:19
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:1duq8e1mibdq3rvsah0cj2msdorlut7pbj@4ax.com
    > Tylko, że kolega błędnie myśli że format nieskompresowany = dobra jakość
    > zdjęcia.

    kolega nie mysli blednie, bo uprzedzajaco - zeby nie ciagnac glutow w
    pseudodyskusji, napisal byl w root poscie:

    "[...] jedna rzecza jest technika - sam aparat, czyli matryca, obiektyw,
    etc., ale
    druga rzecza jest aplikacja do robienia foto. Aparatu/komorki w tej chwili
    nie poprawie w tej kwestii, wiec pozostaje zastanowic sie:
    jaka powinna byc aplikacja dla optymalnej jakosci foto? [...]"

    - tym samym dal cynk, ze o jakosci foto jako funkcji gratow w komorce
    rozmawiac nie chce, bo to dyskusja b. jalowa i oczywista, a postanawia
    skupic sie nad aplikacja do zapisywania foto, bo jesli cos na pstryk mozna
    (jednak) poprawiac, to poprzez przylozenie sie do wyboru lepszej (niz
    natywna) app.

    > Problem leży w tym, że fotki z telefonu są wujowe z samej jakości
    > aparatu, ale tylko czasem z powodu kiepskiego softu.

    a to juz jest problem nie tak oczywisty. Wyjasniam: Jesli juz masz w komorce
    aplikacje do zapisu foto, zapisuje do jpeg [nawet jesli twierdzi, ze do png]
    i mozesz wyznaczyc sobie poziom zapisu tzw 100% jakosci {jesli w ogole
    mozesz to wyznaczyc, bo czesto/najczesciej jest to slepo fabrycznie
    ustawione], to ja szukam aplikacji, ktora takze zapisujac do tzw 100%
    jakosci jpeg, zapisze go w lepszej jakosci, bo ma lepszy algorytm zapisu,
    czyli 100% nie rowna sie 100% i to jest sprawa znana, bo to, że firma ma
    dostep do darmowych bibliotek jpeg-owych nie oznacza, ze pisze aplikacje,
    ktora ma optymalne/b. dobre matryce opisujace kompresje.

  • 16. Data: 2019-03-17 14:33:05
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

> [...]
    > Jest komorka, ma swoja matryce i inne graty, i tego nie zmienie. Moge
    > TYLKO zmieniac app do zapisu foto. W zwiazku z tym zadalem klarowne

    Nie ma obiektywnie najlepszej aplikacji do aparatu na każdy smartfon.
    Czasem najlepsze zdjęcia robi zainstalowana fabrycznie apka producenta
    telefonu, a czasem jakaś inna wyciągnie z twojej matrycy więcej. Musisz
    albo podać dokładanie model smartfona licząc, że ktoś na nim już to
    testował (o ile to popularny model), albo sam zainstalować kilka
    dostępnych aplikacji (np. od google) o ile będziesz mógł je bez roota w
    ogóle zainstalować.

  • 17. Data: 2019-03-17 14:36:49
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    Jedynym pewnym sposobem poprawienia jakości zdjęć jest ich zapis do RAW
    i potem samodzielne wywołanie (nawet w lustrzankach!) i o tym ci tu już
    kilka osób napisało. Jest to jednak bardzo pamięcio- i czasochłonne więc
    robią to zwykle profesjonaliści albo foto entuzjaści.

  • 18. Data: 2019-03-17 18:12:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-15 o 20:23, 1634Racine pisze:

    > (po lekturach mam na oku z 10 apps, jest soft do testu, ale moze jest
    > inna metoda wynikowa --> juz istniejaca wiedza wasza :)

    Poczytałem Twoje posty w tym wątku i już wiem o co Ci chodzi.
    Ustosunkuję się też to Twoich wypowiedzi z tych wątków tutaj - by się
    nie rozdrabniać.

    Moim zdaniem walczysz z wiatrakami. Idąc tą drogą albo nie zyskasz nic,
    albo jedynie zmiany na poziomie pomiarowym, a nie wizualnym. Jedynym
    potencjalnym zyskiem(?) jest interpretacja fotografowanej rzeczywistości
    przez soft. Kompresja JPG zerowa (100/100) lub np 80-90/100 wnosi zmiany
    na poziomie laboratoryjnym jedynie. No chyba, że o te laboratoryjne
    różnice Ci chodzi. W takim razie ja wymiękam bo zajmuję się fotografią
    użyteczną.

    A dlaczego tak jest? Obrazowo. Otóż każdy aparat zawsze robi foty w RAW.
    Potem wbudowany mini-Photoshop konwertuje pliki z RAW do JPG, czy co tam
    chcesz. I tu jest pole do popisu dla aplikacji: zdjęcia można bardziej
    lub mniej wyostrzyć, podbarwić, można zastosować większą/mniejszą
    kompresję świateł i/lub cieni, można w różnym stopniu i różnymi
    algorytmami odszumiać, można gradienty poprawiać gdy przetwornik jest
    kiepski. Niektórzy nazywają to różną jakością zdjęć w różnych
    aplikacjach. Co ciekawe, to samo zdjęcie może być inaczej interpretowane
    przez użytkowników bo to rzecz gustu. Nie można więc powiedzieć, że
    aplikacja X zrobi swoją interpretację rzeczywistości lepiej niż Y. Zrobi
    to inaczej.

    Jeśli zmniejszysz kompresję z niewielkiej do zera, to w praktyce
    stracisz jedynie przestrzeń na karcie oraz szybkość zapisu. W zamian
    (praktycznie) nie zyskasz nic.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2019-03-17 21:16:43
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Skylla w news:q6lihi$nr5$1@sunflower.man.poznan.pl
    > Jedynym pewnym sposobem poprawienia jakości zdjęć jest ich zapis do RAW i
    > potem samodzielne wywołanie (nawet w lustrzankach!) i o tym ci tu już
    > kilka osób napisało.

    nie czytales zas co ja napisalem :) w wynikowy raw w komorkach nie bawie
    sie.

  • 20. Data: 2019-03-17 21:16:47
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Skylla w news:q6liag$mda$1@sunflower.man.poznan.pl
    > Nie ma obiektywnie najlepszej aplikacji do aparatu na każdy smartfon.
    > Czasem najlepsze zdjęcia robi zainstalowana fabrycznie apka producenta
    > telefonu, a czasem jakaś inna wyciągnie z twojej matrycy więcej.

    pewnie cos w tym jest, ale ja proponuje - zeby jednak isc przed siebie, a
    nie w kolko - zalozyc, ze przyblizenie sie do optymalnej jakosci foto dla
    konkretnej komorki zaczne od znalezienia app, ktora dla kazdej komorki
    zapisuje do jpeg optymalnie, czyli ma zaimplementowany algorytm z mozliwie
    najlepszymi macierzami kwantyzacji dla barw i jasnosci (chodzi o kanaly
    rzecz jasna), z mozliwie dobrym probkowaniem koloru przy kompresji (1x1, ew.
    2x1).
    Moge nazbierac tone apps (tak naprawde mam na oku z dziesiec...) i podejrzec
    jak wygladaja te macierze i probkowanie. No problem.
    ale napisalem:
    po lekturach mam na oku z 10 apps, jest soft do testu, ale moze jest inna
    metoda wynikowa --> juz istniejaca wiedza wasza .
    jak to mowia: zadalem proste pytanie i kto wie, ten wie :) ktos testowal app
    pod tym katem?